Prednosti električnih dvokoles

Mopedi in motocikli z bencinskim motorjem imajo izjemno slab vpliv na okolje. Takšni so rezultati raziskave švicarskega inštituta, ki je

Mopedi in motocikli z bencinskim motorjem imajo izjemno slab vpliv na okolje. Takšni so rezultati raziskave švicarskega inštituta, ki je primerjal sestavo izpuhov 8 različnih motornih koles in 17 različnih tipov avtomobilov. Meritev so izvedli v laboratoriju, pri tem pa simulirali različne načine vožnje motociklov in avtomobilov. V švicarskih mestih sorazmerno majhna flota bencinskih motociklov izbruha kar 16 krat toliko toplogrednih plinov kot vsi avtomobili skupaj, ki so registrirani v državi.

 

skuter_2
Mestna vožnja je dolga povprečno 5 km, E- skuter je zato tiha in varčna alternativa

 

17 krat manjša poraba

Vsak ki za pot na delo zamenja avto z električnim skuterjem ali kolesom, bo na vsakem kilometru proizvedel za 17 krat manj toplogrednih plinov kot avto, v katerem prav tako sedi samo ena oseba. Če bi Švicarji vsa motorna kolesa zamenjali z električnimi, bi se poraba elektrike pri njih povečala za samo 0,1%. Neogret motor avta na kratkih progah je še večji onesnaževalec, saj povprečna dolžina vožnje v mestu znaša 5 km.

 

Dvokolesnik je hitrejši, prihrani čas, ki bi ga porabili za iskanje parkirnega mesta, zastoje pa praviloma lahko obvozi. Če porabo elektrike preračunamo v bencin, porabi na 100 km E-kolo 1 deciliter, E- skuter pa 5 dl bencina, pri tem pa sta oba še neslišna.

 

Trajnost in reciklaža baterij

Z nikelj– kadmijevimi lahko prevozimo okrog 500 kratni doseg, s svinčenimi pa 300 kratni doseg E– kolesa. Če ima E- kolo doseg 20 km, lahko z nikelj- kadmijevimi prevozimo 500 x 20 km = 10.000 km preden jih bo potrebno menjati. Pogostejša uporaba podaljša baterijam življenjsko dobo. Izrabljene baterije ob nakupu novih prodajalec vrne nazaj v proizvodnjo, kar je veliko bolje kot z majhnimi gospodinjskimi baterijami, ki jih odmetavamo v smeti. Za obnovo iztrošene baterije pa bo proizvajalec porabil 1, 25 kWh energije in 11 l vode. Prehod na električno mobilnost je že danes možen in nujen, vse strašljive zgodbice o tem, kako bo zaradi električnih vozil zmanjkalo elektrike pa so brez osnove.

 

skuter_1
Bencinski skuter je deset krat večji onesnaževalec okolja kot električni

 

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI