Rekord slovenskega inovatorja razkriva resnične potenciale in priložnosti električnih vozil

Andrej Pečjak je pomemben tehnični ambasador elektrifikacije cest. Tudi zaradi vizionarskih ljudi, kot je on, bodo električni avtomobil v

 

Andrej Pečjak postavlja temelje ljudskega električnega avtomobila

Andrej Pečjak je pomemben tehnični ambasador elektrifikacije cest. Tudi zaradi vizionarskih ljudi, kot je on, bodo električni avtomobil v prihodnjih desetih letih postali dostopnejši in zmogljivejši.

 

andrej pecjak

Najcenejši električni avtomobil na slovenskem trgu je eko zanesenjaku ta hip zmožen v Sloveniji ponuditi prav Andrej Pečjak. Pet tisoč evro državne subvencije in električni avto z dometom od 150 do 200 kilometrov boste vozili za 15 tisoč evrov. To je realnost Andreja Pečjaka in njegove ekipe.

 

Metron 7 je danes drag in svojevrsten avtomobilski eksot, a čez deset let …

 

metron

Slovenski električni avtomobil metron 7 je povozil predsodek o dometu električnih avtomobilov.

 

 

… bodo velikoserijski električni avtomobili zmogljivejši in bistveno cenejši. Med 350 in 400 povsem električnih vozil se trenutno vozi po slovenskih cestah. Ne gre samo za avtomobile, vse več je tudi dvokolesnikov, ki jih žene elektrika.

Električni avtomobil metron 7, s katerim je pretekli konec tedna Andrej Pečjak brez vmesnega polnjenja baterije prevozil 726 kilometrov, je na prvi hip videti kot nekakšen tehnološko-futuristični osamljeni jezdec, ujet v karoserijo mazde 5 in poslan, da bi v svet fosilnih goriv vnesel nemir.

A v resnici ni tako. Andrej Pečjak je skupaj z ekipo inštituta Metron prav z njim nazorno pokazal resnične potenciale in priložnosti električnih vozil. Pečjaku številni očitajo, da njegova vozila nimajo veliko skupnega z realnim življenjem in da so bolj sama sebi namen. Težko bi se strinjali, saj so prav taka vozila, četudi sestavljena v slikoviti gorenjski vasici Češnjica, pomembna valilnica idej in predvsem aktivator, ki prebuja človekovo zavest in jo opominja, da alternative obstajajo.

V prihodnjih desetih letih slovenski metron 7 ne bo več tako poseben avtomobil, saj bo tudi zaradi njega elektrika na cesti zagotovo postala dostopnejša.

 

V Sloveniji še vedno ni prave ponudbe električnih vozi, Pečjak pa ga predela za 15 tisoč evrov

metron 2

Ekipa inštituta Metron poudarja, da je na elektriko mogoče predelati skoraj kakršnokoli vozilo.

 

Res je, da Andrej Pečjak v tem trenutku ni zmožen zagnati velikoserijske proizvodnje ljudskega električnega avtomobila za 10 tisoč evrov. Predvsem tudi zato, ker se natančno zaveda, kaj je njegovo poslanstvo v tej električni zgodbi. Inovatorstvo.

Z bistveno manj denarja, kot ga imajo veliki proizvajalci, in celo z rabljenim materialom je naredil stroj in svetu več kot nazorno dokazal potencial zelene vzdržne mobilnosti.

Naloga velikih, tistih, ki jim kupci nosimo denar v salone, je, da se zganejo in pod pretvezo ekonomskih izračunov prenehajo ignorirati vizionarje, kot je Andrej Pečjak.

Najcenejši električni avtomobil na slovenskem trgu je eko zanesenjaku ta hip zmožen v Sloveniji ponuditi prav on. Če imate majhen mestni avtomobil, kot je na primer smart, ga boste pri fantih, ki so zgradili metrona 7, za 20 tisoč evrov spremenili v električni avtomobil. Temu dodajte še pet tisoč evro državne subvencije in električni avto z dometom od 150 do 200 kilometrov boste vozili za 15 tisoč evrov. To je realnost Andreja Pečjaka in njegove ekipe.

Kljub temu da so na slovenskem trgu navzoči vsi glavni veliki proizvajalci, ki imajo med svojimi modeli tudi že serijske električne avtomobile, teh v slovenskih salonih po večini še vedno ni.

 

Prva milijonska serija EV-avtomobilov bo povsem spremenila ceno električnih vozil

rtr2sqzn

Proizvodnja električnega Renaulta Twizya.

 

Na poti iz Dubrovnika smo še enkrat poklicali Andreja Pečjaka, ki je v desetih urah popolnoma napolnil baterije v svojem metronu 7 in že hitel proti Paklenici, kamor ga kot alpinista najbolj vleče velika stena Aniča Kuka, mogočen apnenčast zid ga sprosti.

“Da bo velikoserijski električni avtomobil z baterijo zmogljivosti okoli 50 kilovatnih ur in dometom okoli 300 kilometrov na voljo za 15 tisoč evrov, mora nekdo od velikih izdelati serijo, veliko vsaj milijon avtomobilov. Tako bo padla cena baterij. Potem je ta cena realna,” nam pove Andreja Pečjak.

Kot realnosti življenja z električnim avtomobilom pa ne pozabi omeniti zabojčka s številnimi adapterji, ki omogočajo dostop do elektrike kjerkoli. Na področju standardizacije priključka polnilne postaje bo nedvomno treba še delati.

 

Tesla Motors in Panasonic: Na obzorju so cenejše baterije, ki bodo pocenile električne avtomobile

 

tesla panasonic

Tesla naj bi z razvojem novega modela E sceno okrog 30 tisoč evrov in novo tovarno baterij do leta 2020 na letni ravni že prodala pol milijona električnih vozil.

 

 

Električna mobilnost bo nov zagon, zanimiv tudi za slovenske ceste, dobila s pocenitvijo baterij. Poročali smo že, da je vajeti v roke znova tudi v tej postavki vzel Elon Musk. S svojo vizijo je prepričal japonskega elektronskega giganta Panasonic, s katerim sta podpisala pogodbo za gradnjo nove tovarne baterij.

Po zdajšnjih cenah baterij je treba za hrambo kilovatne ure pripraviti 188 evrov, kar pomeni, da baterija z energijsko kapaciteto desetih kilovatnih ur proizvajalca stane 1.880 evro.

Pri Tesla Motors so napovedali, da se bodo baterije do leta 2017 pocenile za toliko, da bo hramba ene kilovatne ure stala slabih 113 evrov, v desetih letih pa naj bi ta cena padla že pod 75 evrov za hrambo ene kilovatne ure energije. Baterija z energijsko kapaciteto 20 kilovatnih ur, kar je dovolj energije za vsaj 150 kilometrov, bo torej čez deset let namesto zdajšnjih 3.760 evrov stala več kot polovico manj, 1.500 evrov. To pa bo vplivalo tudi na cenovno konkurenčnost električnih avtomobilov.

 

Vir: http://www.siol.net/avtomoto/zanimivosti/reportaze/2014/10/andrej_pecjak_letrika_rekord_ucinek.aspx

 

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI