Energijska nalepka za avto

Ob nakupu avtomobila v glavnem odločajo velikost prtljažnika, moč motorja, oblika in barva. Kdor pa hoče ohraniti čisto vest tudi glede okoljske primernosti vozila, mora upoštevati še ekološko plat vožnje z njim. Pri tem se lahko ravna tudi po energijski nalepki vozila, ki v sedmih stopnjah, s črkami od A do G, označuje učinkovitost vozila, podobno kot nalepke na pralnih strojih ali hladilnikih. Podatke o tem, v katerem razredu je posamezen avto, lahko najdete na spletni strani naše revije (http://varcevanje-energije.si), saj je seznam dolg 87 strani in preobširen, da bi ga lahko v celoti objavili. V njem se nahajajo vsi tipi avtomobilov, ki so bili v proizvodnji maja 2010. Za lažje iskanje so vozila razvrščena po abecednem redu glede na ime proizvajalca, na začetku je Alfa Romeo na koncu pa VW.

Ob nakupu avtomobila v glavnem odločajo velikost prtljažnika, moč motorja, oblika in barva. Kdor pa hoče ohraniti čisto vest tudi glede okoljske primernosti vozila, mora upoštevati še ekološko plat vožnje z njim. Pri tem se lahko ravna tudi po energijski nalepki vozila, ki v sedmih stopnjah, s črkami od A do G, označuje učinkovitost vozila, podobno kot nalepke na pralnih strojih ali hladilnikih. Podatke o tem, v katerem razredu je posamezen avto, lahko najdete na spletni strani naše revije (http://varcevanje-energije.si), saj je seznam dolg 87 strani in preobširen, da bi ga lahko v celoti objavili. V njem se nahajajo vsi tipi avtomobilov, ki so bili v proizvodnji maja 2010. Za lažje iskanje so vozila razvrščena po abecednem redu glede na ime proizvajalca, na začetku je Alfa Romeo na koncu pa VW.

 

avto1
Stroški vzdrževanja, za mnoge, najboljšega človekovega prijatelja
avto2
Rezultat te formule določi v kateri razred spada vozilo
avto3
Razpon ocen, po katerih so avtomobile uvrstili v kategorije


Spet ti Švicarji

Glede okoljskih ukrepov in načrtov za prihodnost jim je potrebno priznati, da odlično delajo. Strokovnjaki njihovih univerz in inštitutov so v zadnjih letih predstavili več odličnih predlogov, med drugim idejo o dvokilovatni družbi ali o Ecodrive načinu vožnje, o katerih smo že pisali. Uvozniki osebnih avtomobilov, katerih specifična poraba goriva presega zakonsko določeno vrednost (trenutno 6,86 l/100 km), morajo v Švici že dolgo plačati občuten dodaten davek za vsako prodano vozilo. V kratkem pa bodo uvedli še olajšave za kupce učinkovitih vozil z nizkimi emisijami ter za vozila na bioplin. Celo zavarovalnice bodo takim vozilom znižale zavarovalne premije.

 

Tudi podeljevanja energijskih nalepk so se očitno sposobni lotiti samo Švicarji. Touring Club, organizacija Energie Schweiz in Bundesamt für Energie so vsem tipom avtomobilov, ki so trenutno na trgu, podelile energetsko nalepko in ga uvrstile v energetski razred. Pri tem so se neusmiljeno držali pravil igre in niso favorizirali nobenega proizvajalca. Tudi zato je ta pregled toliko vreden, saj za njim ne stojijo nobeni lobiji ampak čista tehnika in dokazljivi rezultati.

 

Kdo jih je dobil in zakaj

Z energijskimi nalepkami so označili avtomobile z največjo skupno težo do 3500 kg z največ 9 sedeži, ki jih poganjajo izključno fosilna goriva. V to skupino niso zajeli električnih, dostavnih in tovornih avtomobilov ter motornih koles. Hibridna vozila so dobila oznako, če jih lahko 100% poganja samo fosilno gorivo. Povprečna poraba goriva in povprečna teža vozila določata točko, ki vozilo uvrsti v določeno kategorijo energetske učinkovitosti. Od vseh obravnavanih vozil jih je samo sedmini uspelo pridobiti oznako A. Da bi poenotili oceno vozil, ki jih poganja bencin, dizel ali plin, so jih energetsko izenačili glede na količino  energije v gorivu in nato ugotavljali porabo v kilogramih. Pri tem je zanimivo, da se lahko med ne preveč učinkovita vozila uvrstijo tudi vozila na alkohol, čeprav naj bi manj obremenjevala okolje.

 

avto4
Poraba goriva odločilno vpliva na uvrstitev v energijski razred
avto5
Koliko tipov avtomobilov razreda A izdeluje posamezen proizvajalec


Podatki porabe goriva na kilometer upoštevani v preizkusih so vsi višji od tistih, ki jih podajajo proizvajalci vozil. Razlika nastane, ker slednji preizkušajo vozila po definiranem voznem preizkusu, v katerem pa v vozilu ni sopotnika, izključeni pa si tudi klima, svetila in dodatne naprave. V pravih voznih razmerah pa je poraba vedno občutno višja in upoštevana v formuli za razvrščanje v energijski razred.


Bencin,  dizel ali plin

Vozila na dizelsko gorivo imajo 20 do 30% manjšo porabo v litrih, 10 do 15% manj emisij CO2, ohranjajo moč tudi ob nizkih vrtljajih – nad 1600 obrati v minuti, imajo večji doseg z enim polnjenjem tanka za gorivo, cena goriva pa je običajno enaka ali nižja od cene bencina. Prednosti vozil na bencin pa so cenejši avto in občasno tudi gorivo, manjši stroški vzdrževanja, zanemarljiva količina saj v izpušnih plinih, manjše emisije NOx plinov, pri vžiganju in vožnji pa tečejo tišje. Vozila na zemeljski ali bioplin oddajajo manj CO2 ter nobenih saj, bioplin pa je okoljsko gledano skoraj nevtralen, zato bi bil takšen pogon lahko del rešitve okoljskih problemov. Danes avtomobile na zemeljski plin serijsko izdelujejo Citroen, Fiat, Ford, Mercedes, Opel, Peugeot in VW. Za primerjavo, 1 kg zemeljskega plina je enako kot 1,5 l bencina ali 1,35 l dizla.

 

Kategorije učinkovitosti in formula

Zelo majhno porabo lahko zaradi fizikalnih zakonitosti dosežejo le majhni avtomobili. Vendar pa naj tisti, ki potrebujejo večja vozila, na primer velike družine ali trgovski potniki, tudi prispevajo svoj delež v varčevanju z energijo. Zaradi tega so vozila razporejena v sedem kategorij. Razvrstitev je omogočena s podelitvijo ocene, ki med drugim upošteva tudi razmerje med porabo goriva in težo praznega vozila. Formula za ocenjevanje pa vsebuje tudi podatek za ničelno težo, ki znaša 600 kg. Zaradi tega avtomobili, ki imajo manjšo težo, lažje vstopajo v področje kategorij A in B. V Švici morajo prodajalci avtomobilov vozila že sedaj opremiti z energijsko nalepko. Vsaki dve leti bodo vozila ponovno kategorizirali in prilagodili razvrstitev. Zaradi tehnološkega napredka se število vozil v kategoriji A povečuje, zato bodo pogoje, podobno kot pri gospodinjskih aparatih, postopno zaostrovali.


Celotno tabelo si lahko ogledate s klikom.
avto6

erevija varčujem z energijo avtomobilizem varčna vožnja energijske nalepke za avto vw škoda porsche varčevanje energije ocena avtomobila

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI