Za potratnejše avtomobile več davka?

Morda prav zdaj, ko berete te vrstice, poteka v državnem zboru burna razprava o odpravi veta državnega sveta na novelo zakona o davku na motorna vozila (DMV), ki predlaga obdavčitev motornih vozil glede na njihovo obremenitev okolja – torej izpuhe. Sodeč po pojasnilu državnega sveta, zakaj so se odločili za veto, temeljni cilji, ki ji je želela vlada doseči z novelo zakona, niso skladni s tistimi, ki so bili uzakonjeni. Svetniki so vladi očitali, da »pod krinko zelene davčne reforme in skrbi za varstvo okolja le dodatno obremenjuje predvsem srednji sloj, ki kupuje srednji rang avtomobilov in motorjev«, in dodajo še, da je očitno bistvo tega zakona, da se pobere več davkov od prodaje motornih vozil. Prav tako se svetniki ne strinjajo, da zakon v isti koš z avtomobilisti daje motoriste, ki letno prevozijo bistveno manj kilometrov, da bolj obdavči dizelske motorje, obenem pa v zakonu ni ne duha ne sluha o tovornih vozilih, ki so v resnici največji onesnaževalec.So se pa takoj, ko se je začelo šušljati o DMV po novem, zganili trgovci z avtomobili in v svoje oglaševalske kampanje vnesli sporočilo, »da moramo prehiteti novi davek in tako prihraniti pri nakupu avtomobila,« kajti sprejetju novele bo sledila podražitev vozil. Pa je to res tako ali gre zgolj za spreten prodajalski manever? Nekatere uradne zastopnike avtomobilskih znamk smo zato povprašali, kaj se bo zgodilo s cenami njihovih vozil, če bo novela sprejeta, in kako komentirajo DMV po novih pravilih.Prestižnejši bodo cenejši

Morda prav zdaj, ko berete te vrstice, poteka v državnem zboru burna razprava o odpravi veta državnega sveta na novelo zakona o davku na motorna vozila (DMV), ki predlaga obdavčitev motornih vozil glede na njihovo obremenitev okolja – torej izpuhe. Sodeč po pojasnilu državnega sveta, zakaj so se odločili za veto, temeljni cilji, ki ji je želela vlada doseči z novelo zakona, niso skladni s tistimi, ki so bili uzakonjeni. Svetniki so vladi očitali, da »pod krinko zelene davčne reforme in skrbi za varstvo okolja le dodatno obremenjuje predvsem srednji sloj, ki kupuje srednji rang avtomobilov in motorjev«, in dodajo še, da je očitno bistvo tega zakona, da se pobere več davkov od prodaje motornih vozil. Prav tako se svetniki ne strinjajo, da zakon v isti koš z avtomobilisti daje motoriste, ki letno prevozijo bistveno manj kilometrov, da bolj obdavči dizelske motorje, obenem pa v zakonu ni ne duha ne sluha o tovornih vozilih, ki so v resnici največji onesnaževalec.

So se pa takoj, ko se je začelo šušljati o DMV po novem, zganili trgovci z avtomobili in v svoje oglaševalske kampanje vnesli sporočilo, »da moramo prehiteti novi davek in tako prihraniti pri nakupu avtomobila,« kajti sprejetju novele bo sledila podražitev vozil. Pa je to res tako ali gre zgolj za spreten prodajalski manever? Nekatere uradne zastopnike avtomobilskih znamk smo zato povprašali, kaj se bo zgodilo s cenami njihovih vozil, če bo novela sprejeta, in kako komentirajo DMV po novih pravilih.

Prestižnejši bodo cenejši

V čem je glavna razlika med za zdaj še veljavnim in novim načinom obračunavanja DMV? Dosedanji način obračunavanja DMV je za davčno osnovo vzel ceno vozila, odstotek obdavčitve pa je znašal od enega odstotka za vozila, cenejša od 4173 evrov, do 13 odstotkov za vozila, dražja od 25.038 evrov. Posledično so v blagajno več prispevali bogatejši sloji, če predpostavimo, da so kupovali dražje avtomobile. Po novem je odstotek obdavčitve odvisen od izpusta CO2 v g/km, vrste goriva (pri čemer je davčna stopnja za motorje, ki jih žene bencin ali utekočinjeni naftni plin, nižja od tiste za vozila z dizelskim motorjem) in okoljskega standarda, ki ga izpolnjuje vgrajeni motor.

Novi DMV bo torej »pocenil« čistejše avtomobile in »podražil« potratnejše, a tu pridemo do zanimivega preobrata: nekateri avtomobili, predvsem prestižnih znamk, ki so bili doslej obdavčeni po najvišji stopnji, bodo zaradi nižjih izpustov obdavčeni manj. Na drugi strani pa se bodo nekatera vozila množičnih znamk podražila, saj so bila doslej zaradi nizke cene obdavčena po nižji stopnji, zdaj pa bo zanje treba plačati večjo stopnjo davka. Če smo konkretnejši, bo DMV za prestižno, a okolju prijaznejše vozilo (na primer 135 g/km CO2, euro 5 dizelski motor) s ceno 30.000 evrov znašal 900 evrov (tri odstotke); doslej je DMV za takšen avto znašal 3900 evrov. Po drugi strani boste za najcenejšo dacio z osnovno ceno 7000 evrov po novem, zaradi večjega izpusta CO2, plačali devet odstotkov DMV, torej 630 evrov; doslej je DMV zanjo znašal 140 evrov.

Novela ima tudi pozitivne vidike

Kaj pa menijo uvozniki avtomobilov? Pri BMW Group Slovenija pravijo, da bi bili kupci njihovih vozil – 32 njihovih modelov ima izpust nižji od 141 g/km – v prednosti pred konkurenco, če bi zakon temeljil na izpustih CO2. Ali se bodo nekateri njihovi avtomobili pocenili za kupce (kar bi lahko sklepali glede na novelo), nam niso povedali. Vprašanje, ki se poraja za vse znamke, je namreč, v čigav žep bo šel »davčni prihranek«. Pri zastopniku letošnjega rekorderja v rasti prodaje, znamke Kia, pravijo, da izključno zaradi novega načina obračunavanja DMV ne pričakujejo drastičnih podražitev njihovih vozil, izjema so morda terenska vozila. So pa omenili, da so se določena vozila januarja podražila zaradi rednega letnega dviga cen proizvajalca – v povprečju od pet do šest odstotkov.

Generalni direktor uvoznika znamke Ford, podjetja Summit Motors, David Jurič pričakuje, da se bo zaradi novega davka večina vozil podražila, saj so stopnje v noveli zakona občutno višje od zdaj veljavnih. Posledično bo po njegovih predvidevanjih prodaja avtomobilov pri nas še bolj upadla, saj je naš trg cenovno izredno občutljiv. »Sicer pa novela prinaša tudi nekaj pozitivnih sprememb, kot so vgrajeni elementi preprečevanja davčnih utaj, odpravlja dvojno obdavčitev z DMV pri prometu rabljenih vozil v Sloveniji, odpravlja zagate pri oblikovanju prodajnih cen dodatne opreme vozil zaradi preskokov v višje razrede DMV,« še doda Jurič.

Kupiti zdaj?

Ali naj torej pohitimo z nakupom novega avtomobila? Če je zamenjava avtomobila nujna in če kupujete takšnega, ki ga bo novi DMV res podražil, se verjetno izplača to storiti še pred uveljavitvijo novega DMV. Vseeno pa se mogoče izplača počakati, kakšna bo končna odločitev parlamenta, in če bo novela obveljala, velja obiskati trgovca z avtomobili. Ne nazadnje lahko dobite tudi avtomobil iz zaloge, za katerega boste dobili izdaten popust. Sicer pa preudarno in zgolj zaradi novega DMV morda le ne gre hiteti. Prodajne akcije in popusti bodo ostali tudi v prihodnje.


Vir: http://www.delo.si/tiskano/html/zadnji/Delo+FT

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI