Ljubljana – Novi zakon, ki ga je včeraj za parlament pripravil odbor za finance in monetarno politiko, v vladni koaliciji razlagajo kot bolj ekološko obdavčitev osebnih vozil, v opoziciji pa ga razumejo kot višjo obdavčitev. Vladna koalicija je izglasovala dopolnilo, ki bo pri modernih motorjih izenačilo obdavčitev dizelskih in bencinskih motorjev, nekoliko pa so znižali načrtovane obdavčitve koles z motorji, mopedov, motorjev in turističnih bivalnikov.
Zakonu nasprotujeta tako opozicija kakor državni svet, kjer sodijo, da je namen predlaganega zakona predvsem zbrati več denarja, in ne ekologija, saj novosti ne zajemajo tovornega prometa, ki je največji onesnaževalec.
Drugačno obdavčitev motornih vozil bi parlament lahko uzakonil že na naslednji seji, novosti bi začele veljati v začetku naslednjega leta.
Kot smo že poročali, bi se pri večini avtomobilov obdavčitev povišala, pri najbolj potratnih dizelskih motorjih, kjer je bila stopnja doslej 13 odstotkov, bi bila obdavčitev 31-odstotna. Če tak avto ne izpolnjujejo še okoljskega standarda evro3 in ima preveč izpustov trdih delcev, pa celo 46-odstotna. Najvišja obdavčitev avtomobilov na bencinski motor bi bila 28-odstotna. Če ne izpolnjujejo standarda evro3, pa 38-odstotna. V proračun naj bi drugačna obdavčitev, ki bi veljala za vse uvožene ali v Sloveniji kupljene avtomobile, po vladnih izračunih naslednje leto prinesla četrtino več denarja kot doslej, ko bodo prenehala veljati vsa prehodna obdobja, pa bi z drugačno obdavčitvijo zbrali tretjino več kot doslej.
Zaradi poslanskih dopolnil, ki znižujejo nekatere obdavčitve in določajo izjeme, bo vsota najverjetneje nekaj manjša. Vladna koalicija je včeraj, denimo, izglasovala dopolnilo, da bi do leta 2012 tudi za dizelske motorje, ki so v skladu z evropskim standardom 5, veljala nekaj nižja obdavčitev, ki je predlagana za bencinske motorje. Za tiste, ki dosegajo višji standard 6, razlike tudi po letu 2012 ne bi bilo.