Center odličnosti nizkoogljične tehnologije (CO NOT) je v sodelovanju s podjetji CVS Mobile in Toyota Adria izvedel testiranje sodobnih pogonskih goriv, ki so ga opravili s taksisti, ki svoje delo opravljajo v Ljubljani. Rezultati testiranja kažejo, da imajo hibridi prednost pred dizelskimi avtomobili, ki sicer med taksisti prevladujejo.
Direktor Centra odličnosti nizkoogljičnih tehnologij (CO NOT) Miran Gaberšček je na današnji novinarski konferenci pojasnil, da več kot 85 odstotkov vseh toplogrednih plinov, ki jih povzroča prevoz, predstavljajo izpusti ogljikovega dioksida.
Vendar pa po njegovih besedah ti izpusti niso najbolj problematični, saj zdravje ljudi ogrožajo predvsem izpusti trdnih delcev, zdravju najbolj škodljiva sestavina izpušnih plinov pa so delci PM 10. V Sloveniji sicer narašča delež vozil z dizelskimi motorji, vozni park pa se stara, zaradi česar se slabša tudi kakovost zraka, je pojasnil.
Kot primer dobre prakse, kako se v mestih lahko izboljša kakovost zraka, je izpostavil Milano, kjer so uvedli posebne takse za vstop v mesto, plačila takse pa so oproščena le vozila na električni pogon. Zaradi spremenjenega prometnega režima se je izpust delcev PM 10 v Milanu zmanjšal za 14 odstotkov, je pojasnil Gaberšček.
Takšni primeri po njegovem mnenju kažejo, da bi lahko tudi v Ljubljani sprejeli ukrepe, s katerimi bi izboljšali kakovost zraka. Že samo z znižanjem dovoljene hitrosti na ljubljanski obvoznici bi se emisije opazno zmanjšale, je dejal.
Rezultati testiranja, ki ga je center odličnosti opravil v sodelovanju s tremi ljubljanskimi taksisti, kažejo, da verjetno trenutno električni avtomobili v praksi še niso realni, mogoča pa je vožnja s hibridnimi vozili. Samostojni novinar Željko Purgar, ki je sodeloval pri testiranju, je pojasnil, da so bila v testiranju uporabljena tri vozila – toyota prius, toyota prius plug-in in toyota avensis z dizelskim motorjem….