Zeleni avtobus na električni pogon

Zeleni avtobus na električni pogon Prihodnost je v okolju prijaznih alternativnih pogonih, napoveduje Bernard Majhenič, direktor podjetja Marprom. Mariborski javni potniški promet bo danes javnosti predstavil novi električni avtobus, ki jim ga je dalo v promocijsko uporabo podjetje Tam Durabus.

Prihodnost je v okolju prijaznih alternativnih pogonih, napoveduje Bernard Majhenič, direktor podjetja Marprom. Mariborski javni potniški promet bo danes javnosti predstavil novi električni avtobus, ki jim ga je dalo v promocijsko uporabo podjetje Tam Durabus.

 

Bernardu Majheniču, ki je februarja zasedel direktorski položaj v občinskem podjetju Marprom, ne zmanjkuje skrbi. Družba, ki v mestu skrbi za javni avtobusni promet, se namreč sooča z vse bolj starim voznim parkom.

»Nujno bi morali zamenjati najmanj 35 avtobusov, ki so stari več kot 16 let in so prevozili več kot 1,2 milijona kilometrov. Poleg tega so ta vozila veliki onesnaževalci, za vzdrževanje vsakega od njih pa na mesec porabimo približno 2000 evrov,« razkrije težave. Če bi imel Marprom denar, bi nemudoma kupil nove avtobuse oziroma jih vzel v operativni najem. V začetku leta so vozni park povečali za dva nova avtobusa, do konca leta si jih želi direktor pripeljati v vozni park še 12.

 

Avtobus iz Torina

Ima pa Majhenič danes razlog za dobro voljo, saj bo javnosti predstavil novost v slovenskem voznem parku potniških avtobusov. Mednarodno podjetje Tam Durabus, ki spada pod okrilje kitajskega koncerna CHTC in je začetek leta zagnalo proizvodnjo v nekdanji Tovarni vozil Maribor, je namreč Marpromu dalo v uporabo svoj najbolj sofisticiran izdelek. Avtobus na električni pogon, ki lahko z enim polnjenjem baterij prevozi 300 kilometrov. Ta model je trenutno v rabi v Torinu.

 

Na ta svečani dogodek bodo iz Ljubljane pripeljali še avtobus s pogonom na stisnjeni plin, ki ga uporablja LPP. »Mestni promet hočemo zagotavljati z ekološkimi avtobusi in z najmanj dvema energentoma,« napoveduje Majhenič. Strošek elektrike je štiri cente na kilometer, dizel pa stane najmanj 21 centov na kilometrov. Podatke o stroških »plinskega« avtobusa jim bodo sporočili ljubljanski kolegi…

 

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI

SORODNE VSEBINE