Avtobusi na alkohol

Podjetje, ki opravlja Stockholmske mestne prevoze se je odločilo, da bodo od letos naprej kupovali samo vozila, ki delujejo na obnovljive vire. Zato so pri proizvajalcu Scania naročili 85 avtobusov, ki jih poganja etanol, voziti pa bodo začeli letos jeseni. S tem bo javni prevoz v Švedskem glavnem mestu imel največjo floto tovrstnih mestnih vozil v svetu. Polovica jih bo delovala v mestnem središču, ostali pa na primestnih progah. Podjetje Scania ima že 20 letne izkušnje z izdelavo vozil na etanol in so do sedaj izdelali že 600 takih avtobusov, ki delujejo v več evropskih državah.

 

Podjetje, ki opravlja Stockholmske mestne prevoze se je odločilo, da bodo od letos naprej kupovali samo vozila, ki delujejo na obnovljive vire. Zato so pri proizvajalcu Scania naročili 85 avtobusov, ki jih poganja etanol, voziti pa bodo začeli letos jeseni. S tem bo javni prevoz v Švedskem glavnem mestu imel največjo floto tovrstnih mestnih vozil v svetu. Polovica jih bo delovala v mestnem središču, ostali pa na primestnih progah. Podjetje  Scania ima že 20 letne izkušnje z izdelavo vozil na etanol in so do sedaj izdelali že 600 takih avtobusov, ki delujejo v več evropskih državah.

 

90% manj izpustov

Trenutno na planetu 90% vseh vozil, ki jih poganja obnovljivi vir, deluje na etanol. Glavni vzrok za odločitev o prehodu na novo gorivo pa ni zmanjšanje odvisnosti od nafte. Prednost etanola pred običajnimi dizelskim gorivom je v tem, da motor na etanol odda za 90% manj trdnih delcev in dušikovih oksidov. Gorivo je sestavljeno iz 95% etanola in 5% dodatkov za izboljšanje vžiga in mazanje. Poraba je v primerjavi z nafto nekaj večja, zato morajo imeti vozila do 60% večje rezervoarje za enak domet. Trenutno je etanol najcenejši eko energent za pogon vozil, saj je gorivo, poleg ostalih prednosti, del naravnega kroženja snovi, zato ne povečuje emisij CO2 v okolje. Rokovanje z njim je enako kot z drugimi tekočimi gorivi, zato lahko za polnjenje vozil uporabimo obstoječe napeljave na bencinskih črpalkah.



Sodoben dizelski motor z nekaj manjšimi prilagoditvami lahko deluje na etanol

Zaradi avtobusov na etanol bo zrak v Stockholmu manj obremenjen s sajami


Sodobni tovornjaki

Rast prevozov tovora po cestah se bo še povečevala, saj ima takšen transport vrsto prednosti. Glavna naloga proizvajalcev je zmanjšanje porabe goriva velikih tovornjakov, saj samo na ta način lahko zmanjšamo vpliv na planet. Sodoben tovornjak Scanie, ki ima še prikolico in prevaža 30 ton tovora, porabi 30 l na 100 km. To je izjemen podatek, če ga primerjamo s porabo osebnega vozila, ki je težak eno tono in porabi 10 litrov goriva. Vendar strokovnjaki Scanie trdijo, da lahko porabo goriva v razmerju tona na kilometer, z inovacijami in predelavami v nekaj letih zmanjšajo še za polovico.

 

Treniran voznik lahko z načinom vožnje porabi od 10 do 50% manj goriva, zato podjetje Scania za vse svoje voznike prireja tečaje varčne vožnje. To govori o tem, da je Eco Drive način vožnje izjemno pomemben in da ga je potrebno uporabljati na vseh ravneh, od transporta tovora do osebnih prevozov.

 

erevija varcujem z energijo  alternativni pogon varčevanje energije obnovljivi viri

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI

SORODNE VSEBINE