British Airways in biorafinerija

Predstavniki tega letalskega prevoznika trdijo, da bodo po zaključeni gradnji svoje rafinerije zmanjšali izpuste svojih letal za 145.000 ton CO2 na leto, kar je enako, kot če bi s cest odstranili 48.000 avtomobilov. Rafinerijo, ki bo prva tovrstna v Evropi načrtuje in gradi firma Arcadis.



Predstavniki tega letalskega prevoznika trdijo, da bodo po zaključeni gradnji svoje rafinerije zmanjšali izpuste svojih letal za 145.000 ton CO2 na leto, kar je enako, kot če bi s cest odstranili 48.000 avtomobilov. Rafinerijo, ki bo prva tovrstna v Evropi načrtuje in gradi firma Arcadis.


Brez nevarnih ostankov

V novi rafineriji bodo izdelovali letalsko gorivo, postopek pa se imenuje plazmatsko uplinjevanje, s katerim pridobijo biosintetični plin, ki ga nato po Fischer Tropsch postopku spremenijo v letalsko biogorivo. Tehnologijo predelave je razvilo in patentiralo ameriško podjetje Solena Group, ki tudi sodeluje v tem projektu. Postrojenje lahko na ta način predela vse vrste biomase in gnojevko iz živinorejskih farm, surovine za predelavo pa bodo pridobili iz okoliških kmetij in farm. Trdijo, da med izdelavo ne nastajajo nevarni odpadki, glavni ostanek pa bo žlindri podobna snov, ki je okoljsko neoporečna in jo lahko dodajamo v različne gradbene materiale.


british

Onesnaževanje z letalskimi izpuhi lahko zmanjšamo z uvedbo biogoriv


Rešitev tudi za London

Ko bo rafinerija zgrajena bo lahko na leto spremenila 500.000 ton biomase v 160.000 ton goriva, s čimer bodo emisije med poleti zmanjšali za 95%. V rafineriji bodo lahko izdelali dvakrat toliko goriva kot ga ta letalski prevoznik v enem letu porabi v poletih iz londonskega letališča. Načrtujejo, da bodo prvi let s tem gorivom opravili v letu 2014. Graditelji rafinerije tudi predvidevajo, da bodo napredni postopki za izdelavo biogoriv postali temelj industrije in prometa v prihodnosti. Taki projekti so dokaz za to, da je tehnologija na razpolago, njene posledice pa zelo ugodne za uporabnike in okolje. Za postavitev potrebujejo osem hektarjev zemljišča, trenutno pa se še odločajo med več možnimi kraji. Pogoj so še dobre prometne povezave ter bližina kmetij in farm, najverjetneje pa bo rafinerija stala v bližini Londona. Mestna uprava pozdravlja to odločitev, ker bo mesto neposredno veliko pridobilo, saj letališče leži v gosto poseljenem predmestju, zmanjšali pa bodo tudi dosedanje težave z deponijami, na katere danes odlagajo odpadke, iz katerih bodo v bodoče lahko izdelovali gorivo.


Povezava z Mehiškim zalivom

Glavni izvajalec del, podjetje Arcadis, je nizozemska firma, ki se ukvarja z inženiringom, tesno pa sodeluje tudi z British Petroleumom, za katerega bodo prevzeli preskrbo njihovih bencinskih črpalk v več evropskih državah. Trenutno jim svetujejo tudi v zvezi z oljno katastrofo v  Mehiškem zalivu, ki bo temeljito spremenila pridobivanje nafte iz globokomorskih vrtin.


erevija varčujem z energijo alternativni pogon letalski promet gorivo biosintetični plin biogorivo

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI