Trenutno se nahajamo v času globalne evolucije energetskih sistemov, ki postajajo čistejši in bolj razpršeni. Energijo proizvajamo, shranjujemo in razdeljujemo vedno bližje končnemu porabniku.

 

Z energijo mislimo zlasti na elektriko, ki na velika vrata vstopa na področje mobilnosti. Po dolgih desetletjih zagotovljene prodaje in proizvodnje avtomobilov na fosilna goriva prihaja obdobje, v katerem bodo mnogi zacveteli in mnogi izginili. Verjetno se za glavni sunek v smeri elektromobilnosti lahko zahvalimo ameriškemu proizvajalcu Tesla, ki je presekal sladko spanje svetovnih proizvajalcev vozil in prebudil še najbolj zakrknjene bencinarje ter naftaše.

 

Svet na baterijski pogon

 

Zmanjšuje se tudi toliko opevani radius vožnje vozil na bencin in nafto, saj se množi število področij, ki bodo postala za njih nedostopna. Kaj pomaga poln tank goriva, če pa jih ne bodo več spustili v središča velikih mest. Londonsko finančno središče City bo aprila prihodnje leto za nekaj časa preizkusno prepovedalo vožnjo za vse avtomobile z izjemo električnih in priključnih hibridov. Ukrep bo veljal za del območja, pridobljene ugotovitve pa bodo uporabili pri prihodnjem oblikovanju prometne politike. Glavni razlog za začasno preizkusno prepoved je v visokih ravneh škodljivih izpušnih plinov na območju. Če se bo izkazala za uspešno, jo bodo razširili na celotno približno kvadratno miljo veliko območje, v prihodnjih letih pa bi jo lahko uvedli tudi kot trajni ukrep. Hkrati s tem ukrepom bodo v središču Londona začeli pobirati dodatno cestnino za starejša vozila. Ta ukrep velja že od lani, a naj bi prihodnje leto razširili seznam vozil in zvišali dajatev.

 

Odkar je Alessandro Volta leta 1800 izumil prvo baterijo se je na tem področju veliko spremenilo. V sodobne avtomobilske litij- ionske baterije lahko shranimo izjemne količine elektrike, ki jo lahko nato odvzemamo hitro, varno in neprekinjeno. Zato lahko elektromotorji avtomobila vozilo pospešujejo, spreminjajo hitrost, baterije pa lahko med parkiranjem napolnimo v zelo kratkem času. Raziskovalci delujejo v več smereh, poleg običajnih baterij na osnovi litija, je v razvoju več drugih tipov baterij. Ena od možnosti za shranjevanje elektrike v mirujočih zalogovnikih so redox flow baterije v katerih se pretakajo elektroliti in so sposobne prevzeti izjemno velike količine energije, ki jo shranjujejo v kemični obliki. Za vozila so zaenkrat neuporabne, vsi pa želijo odkriti baterije, ki so poceni, imajo visoko kapaciteto, omogočajo na tisoče polnitev in praznjenj ter so izdelane iz okolju prijaznih in lahko dosegljivih materialov.

 pasica aplikacija

 

Električna vozila so tiha, skoraj brez tresljajev ter brez vonja po bencinu in brez oblakov saj, ki jih med pospeševanjem bruhajo iz starih dizlov, da o izkoristku sploh ne govorimo. Glede na našteto je prav neverjetno, koliko časa je trajalo, da so proizvajalci spremenili miselnost in počasi prehajajo na električni pogon. Cena prevoza je tretjina tiste na bencin, vozila pa bolj stabilna zaradi baterij v podu, ki težišče približajo cesti. Električni avti so v vseh pogledih, razen trenutno dometa, boljši kot običajni, kar bodo spoznali vsi tisti, ki bodo sedali v taka vozila. Število sestavnih delov je za 25% manjše, zato naj tovarne motorjev, batov in izpušnih sistemov čim hitreje najdejo nove posle, drugače ne bodo preživele.

 

Poleg elektrifikacije osebnih avtov se že spreminja tudi odnos do kosa ljubljene pločevine, ki je bil od svojega nastanka statusni simbol brez primere. Osebni avto je odličen izum, ki omogoča samostojne in hipne odločitve kam in kdaj se bomo odpravili. Pri tem pa veliko stane, ko stoji je brez koristi, zaseda parkirni prostor in odvzema prostor ljudem, zlasti v mestih. Počasi se že začenja prehod od lastništva k izposojanju avta, ki ga najamemo samo takrat, ko ga potrebujemo. Električni avto ne prinaša samo čiste in tihe vožnje temveč tudi psihološki prestop na povsem nove načine uporabe. Zato lahko trdimo, da bodo baterije spremenile svet bolj kot si je kdo to lahko predstavljal.

 

Povezane vsebine

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Net metering, ki je trenutno še v veljavi, lahko izkoristite do konca leta 2023. Podjetje Enertec, z blagovno znamko Moja Elektrarna, s praktičnimi izračuni ponazori primerjavo sedanjih pogojev neto meritev za samooskrbo z elektriko s prihodnjimi, ter vam za sončno elektrarno...

Preverite akcijsko ponudbo za tandem - toplotne črpalke Bosch in prezračevalni sistemi Sabiana in si zagotovite posebne pogoje nakupa. Med sistemi za ogrevanje, hlajenje in prezračevanje spoznajte sistem, ki vam omogoča priročno in celovito rešitev na enem mestu.

Se želite na novo zaposliti? Veto Group združuje skupino uspešnih prodajnih centrov za ogrevanje, hlajenje, prezračevanje. Z odgovornim delom do zaposlenih in strank medse vabijo nove sodelavce. Če iščete dolgoročno zanesljivo delo, vabimo da prijavo za delo oddate TUKAJ!

V podjetju SONCE so razvili poslovni model, s katerim si lahko podjetja brez finančnega vložka zagotovijo nižjo, predvsem pa stabilno ceno elektrike in okolju prijazno energijo. Ponujajo jim možnost za sklenitev služnostne pogodbe za namestitev opreme, s katero bodo prišli do lastne naprave. Edini pogoj je, da...

Če imate težave z vlago, želite pravočasno poskrbeti za klimo poleti, ali ste v dilemi kateri ogrevalni sistem je z vidika porabe energije optimalen za vas, vam priporočamo stopiti v stik s podjetjem Tersus. Spoznajte ekipo izkušenih mojstrov, ki poskrbijo za ugodno in prijetno bivanje. Njihova celovita ponudba...

Toplotna črpalka Stiebel Eltron LWZ se že nekaj let potruje kot toplotna črpalka za nove hiše, ki nima konkurence. Služi za priročno ogrevanje, prezračevanje in hlajenje nove hiše v...

baner naročilo revije sept23
 
ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.