Britanska Technology Strategy Board je objavila rezultate zbrane po zaključku demonstracijskega programa, ki je trajal eno leto.
Med uporabnike so razdelili 340 nizkoogljičnih vozil ki jih je izdelalo 19 različnih firm, med njimi so bila popolnoma električna, hibridna in vozila na gorivno celico. V njih so vgradili zapisovalnike, ki so beležili vse, kar se je z avtomobilom dogajalo. Uporabljali so jih običajni ljudje in vozniki službenih vozil, serviserji, poštarji, študentje in drugi. Z raziskavo so hoteli ugotoviti, ali vozila izdelana z današnjo tehnologijo lahko zadovoljijo resnične potrebe raznih uporabnikov.
Avto lahko polnimo na polnilni postaji ali iz domače vtičnice |
Vsi zelo zadovoljni
Vozniki so bili na splošno presenečeni nad uporabnostjo svojih vozil, 83% običajnih uporabnikov je na primer ugotovilo, da so z njimi popolnoma pokrili svoje vsakodnevne potrebe. Prvi rezultati so pokazali, da imajo zagovorniki električnih vozil prav, saj so uporabniki z njimi zadovoljni, ter v vožnji celo uživajo. S tem so tudi poslali jasen signal proizvajalcem in strategom v avtomobilski industriji, saj je glede na ugotovitve, globalna rast prodaje in uporabe teh vozil zagotovljena. V preizkusnem letu so vozniki 20.000 krat polnili akumulatorje, opravili 110.000 voženj in prevozili skupno 680.000 milj, kar je okrog 1.1 milijona kilometrov. Občasno so raziskovalci opravljali še razgovore z vozniki in zbirali njihova mnenja.
Nekaj zanimivih ugotovitev
Voznike so intervjuvali tudi preden so dobili električna vozila, pri tem jih je skrbel zlasti omejen doseg vozila. Nato se je izkazalo, da je 95% privatnih voznikov avto uporabljalo točno tako, kot da bi se vozili z bencinskim. Prehod in prilagoditev na nova vozila je bila presenetljivo enostavna, vozniki pa so opravili enako število prevozov in kilometrov, kot pred tem.
Med preizkusom so uporabljali več tipov nizkoogljičnih vozil električnih in hibridnih. |
Pred poskusom je samo 16% voznikov predvidevalo, da bo imel električni avto enake vozne lastnosti kot bencinski. Anketa po treh mesecih vožnje na elektriko je pokazala, da se je število zadovoljnih voznikov dvignilo na 26%. Pred prehodom na elektriko je bilo kar 100% voznikov zaskrbljenih zaradi omejenega dosega novih avtov, saj so se bali, da ne bodo dosegli cilja. Po treh mesecih vožnje je bilo zaskrbljenih še samo 35% šoferjev. To zmanjšanje nezaupanja je posledica spoznavanja sposobnosti vozila, prilagojenega načina vožnje in načrtovanja prevozov. Po treh mesecih so se ljudje prilagodili in so si upali napolnjenost akumulatorjev spustiti pod 50%, preden so jih spet polnili.
Želeni doseg in dnevni prevozi
Po treh mesecih vožnje so privatni in službeni uporabniki v anketi navedli, kakšen doseg naj bi imela vozila, da bi bili popolnoma pomirjeni. Privatni uporabniki želijo z enim polnjenjem doseg 140 km, profesionalci pa 190 km. Kar kaže na to, da bo potrebno povečati doseg prihodnjih vozil. V resnici pa so privatni vozniki dnevno prevozili povprečno 37 km, profesionalci pa samo 41 km. Še bolj presenetljivo je dejstvo, da je bilo 63% prevozov krajših od 8 km, 99% pa krajših od 64 km, pri čemer je najdaljša dnevna vožnja vozila znašala 160 km. Ti rezultati potrjujejo tudi izračune raziskovalcev v EU, saj tudi z običajnimi avtomobili povprečen evropski meščan ne prevozi več kot 35 km na dan.
Časi polnjenja in hitro učenje
Najbolj pogosto so vozila priklopili na vtičnico v uri pred polnočjo ter izkoristili nižjo ceno elektrike. Če je en avto uporabljalo več oseb, so ga večkrat polnili preko dneva, tisti s stalno zaposlitvijo pa so jih polnili med službenim časom. Ko so se vozniki znebili strahu pred praznim akumulatorjem, pa so vozila polnili samo enkrat dnevno, navadno ponoči.
Najbolj presenetljiva pa je bila skoraj bliskovita prilagoditev na nova vozila. Uporabniki so takoj osvojili nov način vožnje brez pretikanja prestav, pravilno brati podatke z neznanih displejev in se naučili regenerativnega zaviranja, ki hkrati polni baterije. Prilagodili so način speljevanja z mesta, da je bila poraba elektrike čim manjša, ter začeli načrtovati svoje vožnje, da jim je ostalo dovolj elektrike za ves dan. V naslednjih mesecih so način vožnje še izboljševali in s tem povečevali doseg vozila, na cilj pa prispeli v enakem času kot prej. Med intervjuji so izjavljali, »da je avto zelo lahko voziti, da so regenerativne zavore fantastične in boljše kot običajne, ter da je vožnja električnega avta pravi užitek«.
Kljub temu, da so električna vozila zelo tiha, med preizkusom niso mogli dokazati povečane nevarnosti zaradi trkov s pešci, kolesarji in drugimi udeleženci v prometu. Čas električnih avtomobilov je že tukaj, potrebno je samo, da bencinarski strategi stopijo korak nazaj in nehajo zavirati razvoj teh vozil ter opustijo umetno dvigovanje njihovih cen.
Povezane vsebine