Britanska Technology Strategy Board je objavila rezultate zbrane po zaključku demonstracijskega programa, ki je trajal eno leto.

 

Med uporabnike so razdelili 340 nizkoogljičnih vozil ki jih je izdelalo 19 različnih firm, med njimi so bila popolnoma električna, hibridna in vozila na gorivno celico. V njih so vgradili zapisovalnike, ki so beležili vse, kar se je z avtomobilom dogajalo. Uporabljali so jih običajni ljudje in vozniki službenih vozil, serviserji, poštarji, študentje in drugi. Z raziskavo so hoteli ugotoviti, ali vozila izdelana z današnjo tehnologijo lahko zadovoljijo resnične potrebe raznih uporabnikov.  

 

elektricni avto 1

Avto lahko polnimo na polnilni postaji ali iz domače vtičnice

 

Vsi zelo zadovoljni
Vozniki so bili na splošno presenečeni nad uporabnostjo svojih vozil, 83% običajnih uporabnikov je na primer ugotovilo, da so z njimi popolnoma pokrili svoje vsakodnevne potrebe. Prvi rezultati so pokazali, da imajo zagovorniki električnih vozil prav, saj so uporabniki z njimi zadovoljni, ter v vožnji celo uživajo. S tem so tudi poslali jasen signal proizvajalcem in strategom v avtomobilski industriji, saj je glede na ugotovitve, globalna rast prodaje in uporabe teh vozil zagotovljena. V preizkusnem letu so vozniki 20.000 krat polnili akumulatorje, opravili 110.000 voženj in prevozili skupno 680.000 milj, kar je okrog 1.1 milijona kilometrov. Občasno so raziskovalci opravljali še razgovore z vozniki in zbirali njihova mnenja.

 

Nekaj zanimivih ugotovitev
Voznike so intervjuvali tudi preden so dobili električna vozila, pri tem jih je skrbel zlasti omejen doseg vozila. Nato se je izkazalo, da je 95% privatnih voznikov avto uporabljalo točno tako, kot da bi se vozili z bencinskim. Prehod in prilagoditev na nova vozila je bila presenetljivo enostavna, vozniki pa so opravili enako število prevozov in kilometrov, kot pred tem.   

 

elektricni avto 2

Med preizkusom so uporabljali več tipov nizkoogljičnih vozil električnih in hibridnih.

 

Pred poskusom je samo 16% voznikov predvidevalo, da bo imel električni avto enake vozne lastnosti kot bencinski. Anketa po treh mesecih vožnje na elektriko je pokazala, da se je število zadovoljnih voznikov dvignilo na 26%. Pred prehodom na elektriko je bilo kar 100% voznikov zaskrbljenih zaradi omejenega dosega novih avtov, saj so se bali, da ne bodo dosegli cilja. Po treh mesecih vožnje je bilo zaskrbljenih še samo 35% šoferjev. To zmanjšanje nezaupanja je posledica spoznavanja sposobnosti vozila, prilagojenega načina vožnje in načrtovanja prevozov. Po treh mesecih so se ljudje prilagodili in so si upali napolnjenost akumulatorjev spustiti pod 50%, preden so jih spet polnili.  

 

Želeni doseg in dnevni prevozi
Po treh mesecih vožnje so privatni in službeni uporabniki v anketi navedli, kakšen doseg naj bi imela vozila, da bi bili popolnoma pomirjeni. Privatni uporabniki želijo z enim polnjenjem doseg 140 km, profesionalci pa 190 km. Kar kaže na to, da bo potrebno povečati doseg prihodnjih vozil. V resnici pa so privatni vozniki dnevno prevozili povprečno 37 km, profesionalci pa samo 41 km. Še bolj presenetljivo je dejstvo, da je bilo 63% prevozov krajših od 8 km, 99% pa krajših od 64 km, pri čemer je najdaljša dnevna vožnja vozila znašala 160 km. Ti rezultati potrjujejo tudi izračune raziskovalcev v EU, saj tudi z običajnimi avtomobili povprečen evropski meščan ne prevozi več kot 35 km na dan.      

 

Časi polnjenja in hitro učenje
Najbolj pogosto so vozila priklopili na vtičnico v uri pred polnočjo ter izkoristili nižjo ceno elektrike. Če je en avto uporabljalo več oseb, so ga večkrat polnili preko dneva, tisti s stalno zaposlitvijo pa so jih polnili med službenim časom. Ko so se vozniki znebili strahu pred praznim akumulatorjem, pa so vozila polnili samo enkrat dnevno, navadno ponoči.


Najbolj presenetljiva pa je bila skoraj bliskovita prilagoditev na nova vozila. Uporabniki so takoj osvojili nov način vožnje brez pretikanja prestav, pravilno brati podatke z neznanih displejev in se naučili regenerativnega zaviranja, ki hkrati polni baterije. Prilagodili so način speljevanja z mesta, da je bila poraba elektrike čim manjša, ter začeli načrtovati svoje vožnje, da jim je ostalo dovolj elektrike za ves dan. V naslednjih mesecih so način vožnje še izboljševali in s tem povečevali doseg vozila, na cilj pa prispeli v enakem času kot prej. Med intervjuji so izjavljali, »da je avto zelo lahko voziti, da so regenerativne zavore fantastične in boljše kot običajne, ter da je vožnja električnega avta pravi užitek«.


Kljub temu, da so električna vozila zelo tiha, med preizkusom niso mogli dokazati povečane nevarnosti zaradi trkov s pešci, kolesarji in drugimi udeleženci v prometu. Čas električnih avtomobilov je že tukaj, potrebno je samo, da bencinarski strategi stopijo korak nazaj in nehajo zavirati razvoj teh vozil ter opustijo umetno dvigovanje njihovih cen.

Podobni članki

Varčevanje toplotne energije

Kamini in kaminske peči - najpogostejša vprašanja

Kamine, kaminske in tudi lončene peči se v zadnjih letih vračajo v naše domove. So dobrodošel in preprost sistem ogrevanja v prehodnih obdobjih (spomladi in jeseni), ko še ni potrebe po ogrevanju cele hiše, sodobne izvedbe kaminov in kaminskih peči z visokim izkoristkom pa so lahko v...

Lončene peči, kamini in zidani štedilniki

Namen teme je uporabnikom lončenih peči, kaminov in zidanih štedilnikov pojasniti kako pomembni so ustrezni ukrepi za pravilno in varno obratovanje teh naprav. Z upoštevanjem navodil  si uporabniki ...

Z ogrevanjem z IR paneli si privoščite sonce v vašem domu

Že poznate vse prednosti ogrevanja z IR paneli MySun? Ne samo, da sta začetna investicija pri odločitvi za IR panele nizka in montaža enostavna (brez prebojev in dodatne obdelave zidov), IR paneli so tudi izjemno...

Montaža toplotne črpalke je vsaj tako pomembna kot izbira modela?

Predstavljajte si sledeče: Vrnete se z dopusta na morju in ugotovite, da je drobna kapljica, ki se je nabirala na eni izmed cevi v kurilnici, drobno lužico na tleh kurilnice spremenila v manjše jezero, ki se je...

GRADNJA IN OBNOVE

Ytong hiša - primeri varčne tipske hiše, novi katalog 2020

Če vas zanima Ytong hiša vroča to jesen, vam priporočamo, da preverite posodobljen katalog, v katerem je Ytong hiša predstavljena z 58 različnimi primeri, od zelo dobre nizkoenergijske pa vse do pasivne hiše. Priporočamo, da na jesen izkoristite ugodnosti in ob izgradnji...

Fasada hiše – katero izolacijo vgraditi

Toplotnoizolativna fasada hiše je najpomembnejši ukrep pri energetski obnovi hiše. Starejše hiše običajno porabijo od pet do desetkrat več energije na leto, kot je dovoljeno za novogradnje, zato obnova fasade...

Fasada - izolacija hiše malo drugače

Ko izoliramo fasado, poleg prihranka pri ogrevanju in prijetnega bivanja v hiši, želimo tudi osvežen videz hiše. Nekaj naredi že sveža barva fasade, pogosto pa je prenova fasadnega ovoja pametnejša rešitev.

Isospan zidaki iz ostankov smrekovega lesa in cementa

Z Isospan opažnimi zidaki je praktično mogoče uresničiti skoraj vse arhitekturne zamisli, izgrajeni stanovanjski objekti pa imajo v primerjavi s klasično opečno gradnjo tudi do deset krat boljše statične...

ELEKTRIČNA ENERGIJA

Najboljši solarni moduli

Učinkovitost fotovoltaičnih modulov je, poleg trajnosti, najpomembnejši podatek. Ne kaže samo razlike med povprečnim in vrhunskim izdelkom, temveč tudi odločilno vpliva na količino zajete solarne elektrike. Industrija takšne izdelke nenehno posodablja, zato pametni kupci vedno iščejo najnovejše podatke pred...

Shranjevanje sončne elektrike

V EU so Nemci vodilni na področju vgradnje solarnih baterijskih sistemov. Ta razvoj podpira nemška razvojna banka KfW, ki pospešuje in kreditira vgradnjo baterij za shranjevanje elektrike iz fotovoltaike. Da bi...

Imam streho primerno za sončno elektrarno?

Sonce je v resnici odgovor na vsa energetska vprašanja človeštva, gospodinjstva pa lahko svoj delež prispevamo z lastno proizvodnjo elektrike na strehi objekta. Streha stavbe je neuporabljena in najbolj primerna...

Solarni moduli za sončne elektrarne - kako prepoznati dobre

Za solarne module je še kako pomembna kakovost, ki neposredno vpliva na donosnost sončne elektrarne v celotni življenjski dobi. Pred investicijo je smiselno preveriti koliko sončnega obsevanja zmore izbrani solarni...

Aktualne novice

Ytong iz Kisovca prejemnik Okoljske nagrade

Na konferenci Okoljsko srečanje so pod okriljem Eko sklada in Časnika Finance podelili priznanja okolju najbolj prijaznemu podjetju, izdelku, postopku in storitvi. Med 18 prijavami na razpis v 4-ih kategorijah je družba Xella porobeton SI prejela nagrado za najboljši okoljski postopek, saj se z učinkovitim...

Bo trajnostna gradnja z novo direktivo postala evropska stvarnost

Slovensko združenje za trajnostno gradnjo – GBC Slovenija je na četrto konferenco trajnostne gradnje, ki je letos potekala v prostorih Knauf Insulation Experience Centra (KIEXC) v Škofji Loki, privabilo 135...

Sejem vseh sejmov

52. MOS prinaša še bogatejšo ponudbo in ponovno segmetacijo sejma na pet ključnih področij: MOS Dom, MOS Turizem, MOS Tehnika, MOS B2B in MOS Plus. Sejem, ki ga lahko v Celju obiščete od 10. do 15. septembra, bo...

Blagovna znamka Jupol v praznovanju 50. rojstnega dne

Družba JUB je v prostorih Švicarije v Tivoliju pripravila sklepno praznovanje ob 50-letnici blagovne znamke JUPOL, ki je JUB-ova najuspešnejša in najmočnejša blagovna znamka. Na predstavitvi so lahko udeleženci...

Prezračevanje, klimatizacija

Odvečna vlaga v stanovanju je izpuhtela

Začelo se je pred nekaj leti, ko sta se Barbara in njen mož Slavko preselila v hišo v Murski Soboti. Ko sta hišo kupovala, tega nista opazila, a kmalu po vselitvi je bilo nemogoče ignorirati slab zrak in vlago, ki se je nabirala v notranjih prostorih, da je bilo ponekod od nje vse črno.

Vlaga? Plesen? Rešitev je v prezračevanju

V bolj ali manj zrakotesnih novograjenih ali prenovljenih stavbah – in danes so takšne skorajda vse – pozabljamo na ključno stvar: ne samo nova okna z dvojno ali celo trojno zasteklitvijo in debel...

Prezračevanje s strešnim oknom Velux Smart Vent

Počutje v zaprtih prostorih je v prvi vrsti odvisno od kakovosti zraka, ki ga dihamo. A kakovosten zrak danes ni nekaj samo po sebi umevnega, saj smo hočeš nočeš postali generacija zaprtih prostorov, ki so pogosto...

Znebite se plesni v prostoru in zadihajte svež zrak!

Prenove starogradenj in gradnje novih sodobnih hiš so iz materialov, ki dobro tesnijo in hkrati zelo slabo prepuščajo vlago. Zato se celo v novih hišah pri takšni gradnji pojavljajo težave z odvečnim kondenzom, ki...

Varčevanje vode

Nasveti za zbiranje deževnice

Za namakanje vrtov zadostuje že enostavna in cenovno ugodna rešitev. Če imate velik vrt z večjo potrebo po vodi ali pa želite deževnico izkoristiti tudi v hiši, je priporočljiva vgradnja podzemne naprave (na primer Carat paket za hišo in vrt).

Zbiralnik deževnice - banka lastne deževnice

Okoljske ekstreme z močnimi nalivi in sušnimi obdobji smo si povzročili sami. Sami lahko tudi ukrepamo in z enostavnimi ukrepi omilimo posledice.

Rezervoarji za deževnico in biološke čistilne naprave

Rezervoarji za deževnico in biološke čistilne naprave morajo imeti dolgo življenjsko dobo, popolno tesniti, prenašati obremenitve in biti odporni na korozijo. Danes so lahko izdelani iz betona ali iz umetne mase,...

Biološka čistilna naprava in pameten nakup

Ob veliki ponudbi raznih proizvajalcev se je potrebno odločiti za izdelek, ki bo izpolnil obljube in pričakovanja. Biološko čistilno bomo uporabljali več desetletij, delovati mora brezhibno in skoraj brez stroškov,...

ZELENA MOBILNOST

Kako se obnese električni avto v praksi?

Društvo za električna vozila Slovenije (DEVS) je zgleden znanilec elektro mobilnosti v Sloveniji. V neprofitnem društvu so že nekaj let uporabniki električnih avtomobilov, ki se jim prevozi na elektriko vsakodnevno potrjujejo kot odlična alternativa in več ne bi zamenjali s starimi jeklenimi konjički.

Polnilnica za električni avto v vse nove hiše

Angleška vlada sprejema predpis, ki bo v vseh novih zgrajenih enodružinskih hišah z lastnim parkirnim mestom zahteval vgradnjo polnilnice za električni avto.

Električni avtomobil in polnilnica - dokazano dosegljiva za vse

Električni avtomobil postaja dosegljiv za vse in ni zastonj v naglem porastu, tudi v Sloveniji na cestah beležimo vse več električnih avtomobilov. Od začetka januarja do konca oktobra 2019 je bilo pri nas prvič...

Ukrepi za množičen prehod na električni avto

Električni avto ni več redkost preprosto zato, ker se izplača. Vlade, vključno z našo, pa so dolžne sprejemati ukrepe, ki bodo pospešili množičen prehod na elektrifikacijo.

Inštalacije

Kako učinkovito je ogrevanje sanitarne vode v Sloveniji

Vse prevečkrat se javnost zavaja z premalo točnimi navedbami o učinkovitosti posameznih ogrevalnih sistemov. Zaradi česar uporabnik, preden zamenja ogrevalni sistem, recimo za ogrevanje sanitarne vode, ne pridobi dovolj natančnih informacij, posebaj pa je pomembno, da se sisteme...

Talno ogrevanje - suhomontažni sistem

Pri adaptacijah starih zgradb se pogosto pojavijo potrebe po vgradnji talnega ali stenskega ogrevanja, saj se običajno investitorji odločijo za vgradnjo ogrevalnega sistema, ki bi deloval najbolj učinkovito in tudi...

Tako lahko lastniki varčujejo

Fosilna goriva se bodo zagotovo dražila, kar naredi obnovljive vire energije za ogrevanje objektov še bolj zanimive. Pri tem so zelo priročne toplotne črpalke, čeprav niso...

Varna uporaba je na prvem mestu

Takojšnja in enakomerna toplota, visoki izkoristki, nizka cena in največji dolgoročni prihranki so prednosti, zaradi katerih je uporaba zemeljskega plina v gospodinjstvih čedalje bolj razširjena. Pomembno pa je, da...

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Večina investitorjev se sprašuje ali je cena sončne elektrarne sprejemljiva za slovenski žep ter koliko prihranimo. Odgovore nam je pojasnil predstavnik podjetja Enertec, Peter Kumer, soustanovitelj blagovne znamke...

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.