Britanska Technology Strategy Board je objavila rezultate zbrane po zaključku demonstracijskega programa, ki je trajal eno leto.

 

Med uporabnike so razdelili 340 nizkoogljičnih vozil ki jih je izdelalo 19 različnih firm, med njimi so bila popolnoma električna, hibridna in vozila na gorivno celico. V njih so vgradili zapisovalnike, ki so beležili vse, kar se je z avtomobilom dogajalo. Uporabljali so jih običajni ljudje in vozniki službenih vozil, serviserji, poštarji, študentje in drugi. Z raziskavo so hoteli ugotoviti, ali vozila izdelana z današnjo tehnologijo lahko zadovoljijo resnične potrebe raznih uporabnikov.  

 

elektricni avto 1

Avto lahko polnimo na polnilni postaji ali iz domače vtičnice

 

Vsi zelo zadovoljni
Vozniki so bili na splošno presenečeni nad uporabnostjo svojih vozil, 83% običajnih uporabnikov je na primer ugotovilo, da so z njimi popolnoma pokrili svoje vsakodnevne potrebe. Prvi rezultati so pokazali, da imajo zagovorniki električnih vozil prav, saj so uporabniki z njimi zadovoljni, ter v vožnji celo uživajo. S tem so tudi poslali jasen signal proizvajalcem in strategom v avtomobilski industriji, saj je glede na ugotovitve, globalna rast prodaje in uporabe teh vozil zagotovljena. V preizkusnem letu so vozniki 20.000 krat polnili akumulatorje, opravili 110.000 voženj in prevozili skupno 680.000 milj, kar je okrog 1.1 milijona kilometrov. Občasno so raziskovalci opravljali še razgovore z vozniki in zbirali njihova mnenja.

 

Nekaj zanimivih ugotovitev
Voznike so intervjuvali tudi preden so dobili električna vozila, pri tem jih je skrbel zlasti omejen doseg vozila. Nato se je izkazalo, da je 95% privatnih voznikov avto uporabljalo točno tako, kot da bi se vozili z bencinskim. Prehod in prilagoditev na nova vozila je bila presenetljivo enostavna, vozniki pa so opravili enako število prevozov in kilometrov, kot pred tem.   

 

elektricni avto 2

Med preizkusom so uporabljali več tipov nizkoogljičnih vozil električnih in hibridnih.

 

Pred poskusom je samo 16% voznikov predvidevalo, da bo imel električni avto enake vozne lastnosti kot bencinski. Anketa po treh mesecih vožnje na elektriko je pokazala, da se je število zadovoljnih voznikov dvignilo na 26%. Pred prehodom na elektriko je bilo kar 100% voznikov zaskrbljenih zaradi omejenega dosega novih avtov, saj so se bali, da ne bodo dosegli cilja. Po treh mesecih vožnje je bilo zaskrbljenih še samo 35% šoferjev. To zmanjšanje nezaupanja je posledica spoznavanja sposobnosti vozila, prilagojenega načina vožnje in načrtovanja prevozov. Po treh mesecih so se ljudje prilagodili in so si upali napolnjenost akumulatorjev spustiti pod 50%, preden so jih spet polnili.  

 

Želeni doseg in dnevni prevozi
Po treh mesecih vožnje so privatni in službeni uporabniki v anketi navedli, kakšen doseg naj bi imela vozila, da bi bili popolnoma pomirjeni. Privatni uporabniki želijo z enim polnjenjem doseg 140 km, profesionalci pa 190 km. Kar kaže na to, da bo potrebno povečati doseg prihodnjih vozil. V resnici pa so privatni vozniki dnevno prevozili povprečno 37 km, profesionalci pa samo 41 km. Še bolj presenetljivo je dejstvo, da je bilo 63% prevozov krajših od 8 km, 99% pa krajših od 64 km, pri čemer je najdaljša dnevna vožnja vozila znašala 160 km. Ti rezultati potrjujejo tudi izračune raziskovalcev v EU, saj tudi z običajnimi avtomobili povprečen evropski meščan ne prevozi več kot 35 km na dan.      

 

Časi polnjenja in hitro učenje
Najbolj pogosto so vozila priklopili na vtičnico v uri pred polnočjo ter izkoristili nižjo ceno elektrike. Če je en avto uporabljalo več oseb, so ga večkrat polnili preko dneva, tisti s stalno zaposlitvijo pa so jih polnili med službenim časom. Ko so se vozniki znebili strahu pred praznim akumulatorjem, pa so vozila polnili samo enkrat dnevno, navadno ponoči.


Najbolj presenetljiva pa je bila skoraj bliskovita prilagoditev na nova vozila. Uporabniki so takoj osvojili nov način vožnje brez pretikanja prestav, pravilno brati podatke z neznanih displejev in se naučili regenerativnega zaviranja, ki hkrati polni baterije. Prilagodili so način speljevanja z mesta, da je bila poraba elektrike čim manjša, ter začeli načrtovati svoje vožnje, da jim je ostalo dovolj elektrike za ves dan. V naslednjih mesecih so način vožnje še izboljševali in s tem povečevali doseg vozila, na cilj pa prispeli v enakem času kot prej. Med intervjuji so izjavljali, »da je avto zelo lahko voziti, da so regenerativne zavore fantastične in boljše kot običajne, ter da je vožnja električnega avta pravi užitek«.


Kljub temu, da so električna vozila zelo tiha, med preizkusom niso mogli dokazati povečane nevarnosti zaradi trkov s pešci, kolesarji in drugimi udeleženci v prometu. Čas električnih avtomobilov je že tukaj, potrebno je samo, da bencinarski strategi stopijo korak nazaj in nehajo zavirati razvoj teh vozil ter opustijo umetno dvigovanje njihovih cen.

Podobni članki

Varčevanje toplotne energije

Štirje letni časi, en sistem uravnavanja temperature – toplotna črpalka Daikin Altherma Compact

V času, ko smo soočeni z zelo spremenljivimi cenami energentov je še posebej pomembno, da se pri izbiri ogrevalnega sistema odločimo za dolgoročno učinkovit in varčen sistem, ki nam bo zagotavljal varčno, varno in zanesljivo ogrevanje kot tudi hlajenje.

Peči na pelete slovenskega  proizvajalca Biodom

Slovenski proizvajalec je na osnovi dolgoletnih investicij v razvoj ogrevalnih sistemov na lesno biomaso ter praktičnih izkušenj iz terena, razvil širok izbor modernih in ekoloških peletnih kotlov, ki nudijo trajno...

Toplo kot še nikoli

Ta stavek je izgovoril uporabnik, ponovil pa je besede svoje žene, ki je tako ocenila delovanje njihove nove toplotne črpalke. Pri tem je mišljena cena ogrevanja. Lastnik toplotne črpalke živi v...

Kaminska peč in vzdrževanje

Sodobni kamin je izboljšana verzija prastarega odprtega kurišča, iz katerega se je dim dvigal kar skozi strešno konstrukcijo. Prve, dimnikom podobne konstrukcije, se pojavijo šele v 14. stoletju, kurišče pa je...

GRADNJA IN OBNOVE

Nasveti ob prenovi mansarde

Mansarda je v več pogledih specifična: zaradi lege na najvišjem nadstropju stavbe, zaradi odprtega prostora in poševnin, zaradi nizkega parapeta in še bi lahko naštevali.

Nove dekorativne tehnike na fasadnih površinah za privlačno popestritev...

Naložbe v fasadne sisteme že zaradi izvedbenih del zahtevajo veliko naše pozornosti. Pri načrtovanju fasade so potrebni gradbeno fizikalnih izračuni, saj objekt zahteva ustrezno debelino izolacije in primeren...

Zvočna izolacija stropa

Slaba volja, slabo počutje, bolezen. To je najslabši potek težav, kadar živimo v hrupnih prostorih. Ni nujno, da je hrup močan, dovolj je že, da nam gre, kot pravimo, na živce. Vendar se za nekatere težave...

Dobro je razumeti svojo hišo

 V Sloveniji je približno 800.000 stanovanj, od tega 360.000 enostanovanjskih stavb in 140.000 dvostanovanjskih, večina pa jih leži izven mestnih naselij. Parcialni ukrepi energetske obnove hiše...

ELEKTRIČNA ENERGIJA

Francoska solarna avtocesta

Francosko podjetje Colas je razvilo cestno površino s solarnimi celicami. Francoske oblasti so se odločile za izgradnjo, ko je predhodno izgrajena solarna kolesarska steza prinesla boljše rezultate od pričakovanih. Podjetje je pri tem postopek integracije solarnih celic na cestišče še izboljšalo.

Mednarodna primerjava stroškov za energijo v gospodinjstvih

Če primerjamo Slovenijo z drugimi državami EU, je v gospodinjstvih delež za energijo med največjimi. Razlog za nadpovprečno velik delež porabljenih sredstev za električno energijo, plin in druga goriva v...

Solarni nadstrešek - smotrnost naložbe

Si želite nekaj dobrega storiti za okolje in zmanjšati ogljični odtis? Pozabiti na fosilna goriva in se za potrebe gospodinjstva, hkrati s prevozom, samooskrbovati z električno energijo?

Sončne elektrarne - kam po dober nasvet in izvedbo

Sončne elektrarne in toplotne črpalke skupaj prihranijo največ, stroški za elektriko se zmanjšajo na minimum, investiciji pa sta zaradi ugodnih pogojev financiranja stroškovno zelo ugodni. Priporočamo, da...

Aktualne novice

JUB 50-letnico JUPOL-a obeležuje s humanitarnostjo

JUB 50-letnico blagovne znamke JUPOL letos na poseben način obeležuje s humanitarnostjo ter kot družbeno odgovorno podjetje tako izkazuje spoštovanje do kupcev, partnerjev in okolja. Predvsem pa s tem izraža veliko mero tenkočutnosti do najbolj ranljivih skupin.

Odprte hiše Slovenije nas z odlično arhitekturo povezujejo že desetič

Med 5. in 7. aprilom 2019 bo po celotni državi potekal deseti festival Odprte hiše Slovenije (OHS). Na njem bo javnosti odprtih 90 kakovostnih, lepih in drznih stavb ter ureditev. Tema letošnjega jubilejnega festivala...

Branje revije Varčujem z energijo prijaznejše bralcu

V aprilu je izšla nova, 65. številka revije Varčujem z energijo. Revijo lahko naročite na dom ali podjetje za stroške odpreme in poštnine, vsebine pa so na portalu www.varcevanje-energije.si dodatno dostopne...

Bencin in dizel sta dražja

Regulirani pogonski gorivi, neosvinčen 95-oktanski bencin in dizel, sta se na bencinskih servisih zunaj avtocestnega križa in hitrih cest danes podražili. Za liter prvega bo treba odšteti 1,266 evra oz. dva centa...

Prezračevanje, klimatizacija

Odvečna vlaga v našem domu je izpuhtela

Začelo se je pred nekaj leti, ko sta se Barbara in njen mož Slavko preselila v hišo v Murski Soboti. Ko sta hišo kupovala, tega nista opazila, a kmalu po vselitvi je bilo nemogoče ignorirati slab zrak in vlago, ki se je nabirala v notranjih prostorih, da je bilo ponekod od nje vse črno.

 Prezračevanje za vsak dom v praksi

V novogradnjah ali v obnovljenih stavbah se pogosto srečujemo s slabim zrakom in nepravilno vlažnostjo v bivalnih prostorih. V poletnem času je v naših prostorih preveliko vlage in v zimskem času premalo.

DAIKIN – zmagovalec velikega testa klim ZPS

Zveza potrošnikov Slovenije je testirala 44 klimatskih naprav, ki jih lahko kupimo v Sloveniji in ugotovila velike razlike v ceni, večinoma z razlogom. Klimatske naprave so v vročih poletnih dneh in nočeh najbolj...

Brezplačno ogrevanje, prezračevanje in razvlaževanje notranjih prostorov s...

Solarventi obratuje s pomočjo sončne energije, ne potrebuje elektrike. Hkrati omogoča prezračevanje, razvlaževanje ter tudi dogrevanje stanovanjskih objektov, počitniških hiš, vikendov, garaž, mobilnih hiš,...

Varčevanje vode

Čista pitna voda

Čeprav imamo v Sloveniji dobre pogoje in naravne danosti, ni samoumevno, da bomo imeli v svojem domu čisto pitno vodo. Zaradi težav na vodovodnem omrežju, ki je marsikje zastarelo in dotrajano, prihaja do nenadzorovanih okužb in onesnaženj.

Lovilci olj vedno pomembnejši

Z olji vseh vrst vse bolj onesnažujemo okolje in pitno vodo, zato je potrebno izlive preprečiti. Z eno kapljico olja onesnažimo 200 litrov pitne vode, s kapljico bencina pa kubični meter, zato so ekosistemi,...

Nova biološka čistilna naprava »one2clean+«

Popolno biološko čiščenje odplak je danes pri nas postalo nujno, saj je skoraj 3/4 površine Slovenije označeno kot vodovarstveno. To je posledica desetletij nespametnega ravnanja in odvajanja onesnaženih vod tja,...

Pitna voda v 7 točkah

Za nas samoumevna pitna voda je v svetu vedno bolj redka dobrina, čeprav smo načrtovali ravno obratno. Dostop do čiste vode in urejen sanitarni sistem pomeni zdravje za otroke in družine, možnost šolanja, dela in...

ZELENA MOBILNOST

Električni avtomobili s štirikrat daljšo avtonomijo kmalu na cestah

Elektrifikacija prometa je zadnja leta v polnem razmahu. Najbolj izstopajo električni avtomobili, ki jih razvijajo nekatere največje svetovne znamke. Trenutno težavo predstavlja doseg baterij, saj obstoječe baterije ne nudijo dovolj avtonomije.

Električni avto – zakaj pa ne?

V letu 2018 smo zaznali velik skok prodaje električnih avtomobilov, kar kaže na občutno povečanje ekološke občutljivosti državljanov. Mnogi posamezniki, razen za prevoz, električni avto koristijo kot prenosni...

OVeNtura, za okolju prijazen Maribor

Mesto Maribor je kot štajerska prestolnica drugo največje mesto v Sloveniji, ki je vpeto v čudovito naravo Pohorja na eni in vinorodnih gričev na drugi strani. »Zelena destinacija«, ki privablja številne domače,...

Z električnim kolesom premagujte vsakodnevne ovire brez večjega napora

Kaj je hujšega od sedenja v razgretem avtomobilu in se po polžje premikati naprej? Vam parkirnina vzame preveč denarja, ker vsak dan pred službo parkirate avto? Obstaja alternativa za vse, ki živite v ali ob mestu....

Inštalacije

Varna uporaba je na prvem mestu

Takojšnja in enakomerna toplota, visoki izkoristki, nizka cena in največji dolgoročni prihranki so prednosti, zaradi katerih je uporaba zemeljskega plina v gospodinjstvih čedalje bolj razširjena. Pomembno pa je, da ta energent uporabljamo na varen način.

Menjam ogrevanje za talno

V želji za udobjem in ugodjem človeštvo že tisočletja prilagaja svoja bivališča razmeram v okolju. V hladnejših dneh leta je prostore kjer bivamo potrebno ogreti, da bi se v njih dobro počutili. Med več načini...

Suhomontažni sistem talnega ogrevanja Uponor

Pri adaptacijah starih zgradb se pogosto pojavijo potrebe po vgradnji talnega ali stenskega ogrevanja, saj se običajno investitorji odločijo za vgradnjo ogrevalnega sistema, ki bi deloval najbolj učinkovito in tudi...

Iskanje uhajanja plina s termokamero

Zemeljski plin je zagotovo energent prihodnosti, verjetno prihaja njegova zlata doba. Okoljsko gledano je za 40% “boljši” od premoga in za 20% od nafte.

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Sončna elektrarna, toplotna črpalka, električno kolo in klimatska naprava - Za popolno energetsko samooskrbo vašega gospodinjstva ne spreglejte poseben poletni OVEN PAKET ZA VZET, s sončno elektrarno na ključ in Mitsubishi Electric toplotno črpalko, ob tem pa prejmete zložljivo električno kolo Xplorer...

ponudniki toplotnih

SVEŽ PREGLED TRGA ZA TOPLOTNE ČRPALKE ZRAK – VODA

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne

SONČNE ELEKTRARNE

Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje

PREHOD NA TOPLOTNE ČRPALKE

Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa

PASIVNE IN SKORAJ NIČ - ENERGIJSKE HIŠE

Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove

DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE

Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.