Na vprašanje, ali lahko električni avtomobili v Evropi prevzamejo trg, strokovnjaki in energetiki običajno zamahnejo z roko in trdijo, da je to nemogoče. Število avtomobilov hitro pomnožijo s potrebnimi kilovati elektrike in napovejo zlom elektroenergetskega sistema. S tega stališča torej električni avto ni možen, čeprav je taka trditev neutemeljena. Po tej logiki tudi nobena banka nebi mogla obstajati, saj bi propadla, če bi vsi varčevalci hoteli istočasno dvigniti svoj denar. Velja tudi trditev, da bi nemški elektroenergetski sistem dobesedno raztrgalo, če bi vsi Nemci istočasno vključili svoje sušilne stroje za perilo. Pa se to do sedaj ni zgodilo, torej je v takih trditvah skrita logična napaka. 
 


Akumulatorje med delom napolnimo na parkirišču firme

Detajli električnega in prehitrega avtomobila Tesla Motors

Visoka energetska učinkovitost

Električna vozila za premikanje porabijo manj energije kot drugi avtomobili. Vozilo z motorjem na notranje zgorevanje ima 25% izkoristek, električni avto pa 85%. Če motornemu vozilu prištejemo izgube v rafinerijah, električnemu pa izgube v elektrarnah, številke ostanejo v enakem razmerju. Slednje ostanejo enake tudi če primerjamo avto na plin z električnim. Če plin namesto v motorju spremenimo v elektriko v termoelektrarni, lahko z električnim avtom nato prevozimo dvojno dolžino poti, kot če bi plin zgorel v motorju običajnega vozila. Če bi 20% avtomobilov na avstrijskih cestah zamenjali z električnimi, kar bi bilo približno milijon vozil, bi s tem letno prihranili 8,4 Teravatnih ur energije, kar je ogromna cifra.   

 

Zmanjševanje količin CO2

Poleg mnogo višjega izkoristka in majhne povprečne porabe energije, je tudi ogljikodioksidni odtis električnega vozila mnogo manjši kot običajnega. Če primerjamo skupne specifične emisije običajnih avtomobilov z enakovrednimi  emisijami električnih vozil, ugotovimo, da električni avtomobili oddajo samo 30% emisij običajnih vozil. Povprečni električni avto odda na kilometer 40g CO2, vozilo z motorjem pa povprečno 167g CO2/ km. Majhni avtomobili z motorjem na notranje zgorevanje oddajo povprečno 120g CO2/ km, razlika torej obstaja, vendar ne tako velika kot bi pričakovali, saj majhni avtomobili niso toliko manjši porabniki goriva, kot bi to lahko sklepali po razliki v velikosti in teži. Seveda električni avto med vožnjo ne oddaja ogljikovega dioksida, slednji nastane med proizvodnjo elektrike v različnih elektrarnah. Če bi elektrodistributerji v električno mešanico dodajali več toka iz ekoloških virov, bi bil električni avto v še večji prednosti, splošna klimatska bilanca pa mnogo ugodnejša kot je sedaj.

 


Dodatna dnevna poraba elektrike za polnjenje električnih avtomobilov je zelo nizka

Stroškovna učinkovitost

Električni avtomobili so enostavnejši, zato so stroški vzdrževanja in vožnje manjši. V primerjavi z običajnim motorjem, elektromotor skoraj nima gibljivih delov, kar drastično zmanjša stroške vzdrževanja. Če letno prevozimo 15.000 kilometrov in upoštevamo ceno gospodinjske elektrike, bodo letni stroški za gorivo znašali 385 €. Za primerljiv majhen avto, ki porabi 6,5 litrov na 100 km, s ceno goriva 1€ za liter, bo uporabnik, za enako razdaljo, za gorivo plačal 975 € letno. Letni prihranek znaša okrog 600 €, zaradi nizkih stroškov vzdrževanja električnega avta pa bo razlika v stroških še višja. Več prevoženih kilometrov in čim daljša življenjska doba vozila pa tehtnico še bolj prevesijo v korist elektrike. Poleg tega elektromotorji delujejo skoraj neslišno, kar je odlična napoved za mesta, ki so že dolgo preobremenjena s hrupom.

 

Rezerve in razmerja

Strategi predvidevajo povečanje cen fosilnih goriv, pa ne zaradi pomanjkanja, temveč zaradi višje cene pridelave. V resnici se nikomur niti ne sanja, koliko naftnih rezerv je še na planetu, saj resnično velikost podzemnega naftnega polja spoznamo šele potem, ko smo ga izpraznili. Priročnih krajev in naftnih polj, ki so tik pod površjem je vse manj, zato je potrebno vrtati na morju in v večje globine, kar stroške povečuje. Poleg tega je nafta gorivo, ki zateguje okoljsko zanko na vratu človeštva

 

Predvidevajo, da cena elektrike ne bo spremljala cen nafte in da bo današnje razmerje 3:1 v korist elektrike tudi v bodoče ostalo enako ali celo ugodnejše. Tudi narodnogospodarsko so E- vozila zelo zanimiva, saj z uvajanjem zmanjšamo uvoz nafte, denar pa uporabimo za investicije v okolju prijazne tehnologije.


Elektrorazvojne neumnosti

V britanski študiji so ugotavljali povprečno hitrost vozil v več evropskih mestih. V Londonu znaša 19, Berlinu 24, Varšavi 26, Manchestru 28, Rimu 30, Amsterdamu 34, Bruslju pa 56 kilometrov na uro. To pomeni, da v mestnem prometu ne potrebujemo hitrih avtomobilov. Povprečna hitrost na naših avtocestah znaša 60 km/h, kar je samo malo več kot treniran biciklist, ki na ravni cesti lahko vzdržuje hitrost 48 km/h. Hitrost gibanja vozil v prometu je torej dosti nižja kot večinoma mislimo.

 


Električna zverina Aero pospeši na 100 kmh v dveh in pol sekundah

Električni Hummer težak skoraj štiri tone z dosegom 60 km

Razdelitev dnevnih voženj povprečnega osebnega vozila

Čeprav razvoj hitrih E-vozil prispeva znanje za razvoj tistih za običajne dnevne potrebe, v želji za dosežki nekateri pretiravajo, zlasti če je namen izdelave serijska proizvodnja. Vprašamo se lahko, čemu je namenjen električni Hummer, z dosegom 60 km in težo 3600 kg, in ali za vsakdanjo pot v službo potrebujemo E- dirkalnik Aero proizvajalca Shelby Supercars, ki 100 km/h doseže v 2,5 sekundah in ima doseg 240 km. V resnici potrebujemo lahek, majhen, okreten, enostaven in ne prehiter mestni avto majhnega dosega, katerega izdelave pa se proizvajalci običajnih avtomobilov branijo kot hudič križa.


Zanimive napovedi

V raziskavi firme Price- Waterhouse- Coopers, ki ima oznako “Strictly private and Confidential” so strokovnjaki ocenili koristi in posledice milijona E -vozil na avstrijskih cestah. Poraba elektrike bi zrasla samo za 3%, dodatne elektrarne niso potrebne, obstoječe elektroomrežje pa zadostuje. V izračunih so upoštevali osebna vozila z dosegom 200 km, polnilno kapaciteto 30 kWh ter lahka tovorna vozila z dosegom 250 km in kapaciteto 50 kWh. S primerjavo krivulj dosedanje porabe elektrike in predvidenimi časi polnjenja akumulatorjev se je izkazalo, da bodo vozila polnili ravno v času najnižje dnevne porabe in da druge investicije niso potrebne, razen postavitve 16.000 polnilnih postaj po vsej državi. Kljub stroškom bi državna blagajna pridobila neverjetnih 1,3 milijarde € plusa,  med drugim tudi zaradi zmanjšanja uvoza nafte.

 

Najzanimivejši in nov pojav pa je električni potencial, ki ga lahko pridobimo s pomočjo inteligentnih Smart Meter polnilnih postaj. Iz mirujočih vozil, priključenih za polnjenje, lahko v času največje porabe elektriko začasno pošljemo iz akumulatorjev nazaj v mrežo. S tem pokrijemo trenutno povečane potrebe, zaradi česar ni potrebno graditi novih termoelektrarn. Dejstvo, ki termoelektrarniškemu lobiju ne bo všeč.

 

Tih in razvojno odločilen

E -vozila še ne morejo nadomestiti težkih tovornjakov ali limuzin za dolga potovanja, lahko pa že danes prevzamejo večino prevozov v mestnem in primestnem prometu.  Pospešen razvoj alternativnih pogonov za osebne avtomobile je neizbežen. Pri tem spadajo E -vozila v skupino naprav bodočnosti z najvišjim trajnostnim učinkom. V to skupino pa zagotovo ne spadajo hibridni avtomobili, ker so pretežki, prekomplicirani in predragi. Premik so dolžni z napadalnim reklamiranjem povzročiti tudi proizvajalci E -avtomobilov, da bo vožnja z njimi postala modna in zaželena in ne povod za norčevanje s strani »frajerjev« v velikih mestno- terenskih zverinah. Vsaka država, ki bo čim prej postavila mrežo polnilnih postaj in omogočila hitro uvedbo E –avtomobilov, ter uporabo pospeševala tudi z modro davčno politiko, bo imela izjemne prednosti v primerjavi s tistimi, ki bodo to veliko možnost spregledali.

Varčevanje toplotne energije

Kateri kamin izbrati?

V zadnjih letih se vse več ljudi odloča za nakup kamina ali kaminske peči, ki pa prehitro odločitev sprejmejo na podlagi cene kamina. Takšen pristop pogosto pomeni, da se kupec odloči za napačen kamin, ki je ponavadi hrupen, manj ekonomičen, ne akumulira toplote in prehitro “pregori”.

Na trgu nova toplotna črpalka Samsung EHS Mono HT

Vemo, da uporabniki iščejo čim tišje toplotne črpalke zrak - voda, zaradi podražitev elektrike pa jih precizneje primerjajo tudi po učinkovitosti. Sedanje toplotne črpalke zrak - voda so si z vidika...

Zakaj je toplotna črpalka eden vedno boljših virov ogrevanja?

Evropa si nadvse prizadeva, da bi se v čim več gospodinjstvih pričelo ogrevati s toplotnimi črpalkami, saj načrt REPowerEU Evropske komisije temelji na ambicioznih ciljih za uporabo toplotne črpalke. Načrt...

Nižje cene plina zaradi vladne uredbe in stabilne dobave plina v Evropo

V času podražitev vseh vrst goriv je vlada z uredbo zamejila drobnoprodajno ceno plina za zaščitene kategorije. To so v prvi vrsti vsi gospodinjski odjemalci. Med zaščitene kategorije spadajo tudi osnovne socialne...

GRADNJA IN OBNOVE

JUBHome na Dnevih pasivnih hiš 2022 predstavil zadnjo končano hišo v soseski Selo pri Ihanu

V družbi JUBHome so v mirni in zeleni stanovanjski soseski Selo pri Ihanu letos zaključili z gradnjo 10 moderno oblikovanih enodružinskih pasivnih hiš, ki že imajo nove lastnike. Zadnjo hišo, ki je trenutno še v fazi finalizacije, so interesentom novembra predstavili na letošnjih Dnevih pasivnih hiš in na...

Nova Marlesova neto ničenergijska moderna hiša Dom24h

Podjetje Marles hiše Maribor je v začetku aprila odprlo vrata inovativnega in tehnološko naprednega objekta prihodnosti – Dom24h. Moderna hiša, pametni dom prihodnosti za udobno in...

Suhi estrih - obnova poda ter izdelava in polaganje

Sodobni gradbeni sistemi za gradnjo po suhih (in tudi mokrih) postopkih so do danes izredno napredovali. Gradbeni inženirji in proizvajalci gradbenih materialov so do danes že razvili in v praksi že ničkolikokrat...

Energetska prenova hiše - pogosta zmotna prepričanja

Vas motijo sevajoči hlad mrzlih sten v hiši in previsoki stroški ogrevanja, pa niste povsem prepričani v energetsko prenovo hiše? Poglejmo, kaj je v praksi pogosto zmotno in kateri...

ELEKTRIČNA ENERGIJA

Ko za sončno elektrarno na strehi ni dovolj prostora

Trend montaže solarnih panelov se bo v prihodnje zagotovo spremenil. Tako gospodinjski odjemalci kot tudi poslovni uporabniki zaradi pomanjkanja prostora na strehi ali uporabnosti iščejo alternativne rešitve. Korake v tej smeri narekuje tudi EU politika. Nujnost učinkovite rabe energije in prehoda na...

 Postavitev sončne elektrarne - kako do najboljšega izvajalca v 2022

Preden se odločimo za postavitev sončne elektrarne je potrebno izpeljati določene postopke. Najprej je potrebno ugotoviti ali je naš objekt, glede na lokacijo, še...

Soglasje za sončno elektrarno odslej v 14 dneh

Soglasje za sončno elektrarno je, po poročanju Elektro Ljubljana, mogoče urediti v 14 dneh. Ali lahko tako prakso pričakujemo povsod po Sloveniji? Elektro Ljubljana je prvi elektro distributer, ki mu je na...

Poleti se tudi elektrarne potijo

Podnebne spremembe vplivajo na vse, od zdravja do proizvodnje elektrike. Pred leti je poraba elektrike v naših krajih poleti padla, po novem pa zaradi visokih temperatur in hladilnih naprav poraba raste. Elektrarne...

Aktualne novice

Termo Shop ustvarja ugodje že 30 let

Podjetništvo je tek na dolge proge, kjer uspe le najbolj vztrajnim. A samo vztrajnost za uspeh ni dovolj. Potrebna sta tudi iznajdljivost, hitro prilagajanje trgu in spremembam ter jasno zastavljena vizija, ki so jo v podjetju Termo Shop, že pred 30 leti, zagotovo imeli. In ta pomemben jubilej, 30 let obstoja, so...

Nova spletna revija Varčujem z energijo

Izšla je nova spletna številka revije Varčujem z energijo. V kolikor revijo prebirate na tabličnem ali prenosnem računalniku z manjšim zaslonom, z miško priporočamo povečavo posamične strani. Če...

Na dnevih pasivnih hiš na ogled prva neto nič-energijska hiša v Sloveniji

Podjetje Marles hiše, ki je v svoji 80-letni tradiciji zgradilo že več kot 28.000 hiš, bo tudi letos kot vodilno in pionirsko podjetje na področju razvoja tehnoloških...

Možnosti zaposlitve v trgovinah Veto Group

Se želite na novo zaposliti? Veto Group združuje skupino uspešnih prodajnih centrov za ogrevanje, hlajenje, prezračevanje. Z odgovornim delom do zaposlenih in strank medse vabijo nove sodelavce. Če iščete...

Prezračevanje, klimatizacija

Kako pomemben je čistilec zraka v zaprtih prostorih

Vam je čist zrak v zaprtih prostorih pomemben? Že imate klimatsko napravo ali sistem ogrevanja, ki pa žal ne omogoča, da bi vam lahko tehnologija nanoe™ X izboljšala kakovost zraka? Sedaj je to možno! Panasonic je to jesen na trgu predstavil novost: Panasonicov air-e, prvi samostojni stropni generator...

Ogrevanje s klimo pozimi pri nizkih temperaturah

V jesenskem času, ko so sončna jutra le še spomin na poletne dni, nas hladnejše vreme hitro spomni, da poskrbimo za ogrevanje našega doma. Ko razmišljamo o možnostih ogrevanja, se nam klimatske naprave na prvi...

Recite STOP odvečni vlagi in plesni!

Vonj po zatohlem, nabiranje kondenza na hladnejših površinah, odpadanje ometa s stropa in sten, pojav plesni … Vam je to kaj znano? Vsi ti znaki kažejo na to, da je v vaših bivalnih prostorih raven vlage občutno...

Prezračevalni sistem za stanovanje: pametna naložba ali modna muha?

Kakovosten zrak v svojem domu lahko zagotovimo le tako, da redno odvajamo izrabljen zrak iz notranjih prostorov in ga nadomestimo s svežim. To lahko dosežemo le z rednim zračenjem. A v hladnem delu leta z odpiranjem...

Varčevanje vode

Naprava za mehčanje vode zagotavlja boljše zdravje in manj stroškov

Celotna ideja delovanja nemškega podjetja BWT je posvečena vodi, s ciljem, da postane svetovni vodilni proizvajalec vodne tehnologije z okolju prijaznimi, cenovno dostopnimi izdelki in rešitvami za mehčanje vode. Strokovno znanje in podpora pri upravljanju z vodo sta zaznavni na vseh ravneh bivanja – prisotnost...

Suša je premagljiva z zbiranjem deževnice

Suša so tudi pri nas postala resna tema tako medsosedskih kot tudi meddržavnih pogovorov. Kakšne rešitve in rezultate teh pogovorov in dogovorov za sanacijo škodljivih vplivov suše na naš vsakdan lahko...

Mala čistilna naprava - delovanje, uporaba, cena

Velik del Slovenije je označen kot vodovarstveno območje. Zato je biološko čiščenje odpadnih voda postalo nujno. V zadnjih desetletjih se je z odpadnimi vodami ravnalo zelo nespametno, odpadne vode so se...

Vgradnja ekološke čistilne naprave

Vse daljša sušna obdobja in danes sicer še redki pozivi k omejeni porabi (pitne) vode nas nehote silijo k razmišljanju o prihodnosti upravljanja pitne in odpadnih voda. Tudi izbira čistilne naprave ni enostavna,...

ZELENA MOBILNOST

Električna polnilnica za električni avto dosegljiva za vse

Električni avtomobil postaja dosegljiv za vse in ni zastonj v naglem porastu, tudi v Sloveniji na cestah beležimo vse več električnih avtomobilov. Do konca leta 2020 je bilo v Sloveniji registriranih 3.670 osebnih avtomobilov na električni pogon. Preizkušen električni avto nižjega razreda lahko kupimo že...

E-mobilnost - ne muha enodnevnica, ampak globalni trend

Že nekaj časa je jasno, da e-mobilnost ni modna muha enodnevnica, kot smo lahko poslušali, ko smo na cestah srečevali prve e- avtomobile, na kolesarskih stezah prva e-kolesa, na pločnikih pa prve e-skiroje....

Avto na plin odlično prestal eko test

Prijaznost do okolja postaja tako pri izdelavi kot pri nakupu vozila vse pomembnejši dejavnik. Varčen avto v prihodnje ne bo samo vozil ceneje, ampak bo tudi povzročal manj vpliva na okolje v obliki podnebno...

Avto na plin - pospeševanje nizkoogljičnega prometa

Združenje za zemeljski in obnovljiv plin v prometu (NGVA Europe) je objavilo podatke o uporabi biometana v sektorju cestnega prometa v Evropi, ki kažejo, da je obnovljivi plin na voljo potrošnikom po Evropi ter v...

Inštalacije

Regulator za ogrevanje, hlajenje in prezračevanje DIALOG EQ

Ko ste vgradili dober kotel, toplotno črpalko ali prezračevalni sistem, še ne pomeni, da imate optimalno delujoč sistem. Za optimalni sistem ogrevanja ali hlajenja, je potreben dober sistem vodenja in nadzora, ter dobra regulacija.

3D izris kopalnice

Ne zamudite ugodnosti pri obnovi vaše kopalnice! Brezplačen izris kopalnic in praktično darilo – posebna akcija Veto Group do konca leta 2022. Če potrebujete nasvet in ideje za novo...

Centralno talno gretje je poznano že dve tisočletji

Centralno talno gretje postaja prevladujoča oblika centralnega ogrevanja prostorov tako pri gradnji novih hiš kot pri večjih obnovah. Logika »toplih tal« in centralnega načina priprave in distribucije toplote je...

Pametne hiše postajajo resničnost

Inovacije in digitalizacija so elementi, v katere je Clivet vedno vlagal, da bi naredil svoje rešitve učinkovitejše, povezane in lažje sledljive. Poslovna enota Digital priznanega italijanskega proizvajalca...

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Se želite na novo zaposliti? Veto Group združuje skupino uspešnih prodajnih centrov za ogrevanje, hlajenje, prezračevanje. Z odgovornim delom do zaposlenih in strank medse vabijo nove sodelavce. Če iščete dolgoročno zanesljivo delo, vabimo da prijavo za delo oddate TUKAJ!

Preverite akcijsko ponudbo 2022 za tandem - toplotne črpalke Bosch in prezračevalni sistemi Sabiana in si zagotovite posebne pogoje nakupa. Med sistemi za ogrevanje, hlajenje in prezračevanje spoznajte sistem, ki vam omogoča priročno in celovito rešitev na enem mestu.

Ne zamudite ugodnosti pri obnovi vaše kopalnice! Brezplačen izris kopalnic in praktično darilo – posebna akcija Veto Group do konca leta 2022. Če potrebujete nasvet in ideje za novo kopalnico vas vabimo, da obiščete spletno stran Veto Group in se prijavite na brezplačen 3D izris...

Če imate težave z vlago, želite pravočasno poskrbeti za klimo poleti, ali ste v dilemi kateri ogrevalni sistem je z vidika porabe energije optimalen za vas, vam priporočamo stopiti v stik s podjetjem Tersus. Spoznajte ekipo izkušenih mojstrov, ki poskrbijo za ugodno in prijetno bivanje. Njihova celovita ponudba...

Zveza potrošnikov Slovenije organizira že peti skupinski nakup, tokrat sušilnih strojev s toplotno črpalko – ti lahko v primerjavi s kondenzacijskimi porabijo za 70 evrov manj električne energije na leto. ZPS bo v okviru skupinskega nakupa omogočila potrošnikom ugoden nakup na testu ZPS...

Kalkulator Oceni prihranek energije je novo priročno večnamensko spletno orodje, ki vam pojasni koliko prihranite s prehodom na novi energent, novi ogrevalni sistem, sončno elektrarno in električni avto.

zdrava hisa

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.