Na vprašanje, ali lahko električni avtomobili v Evropi prevzamejo trg, strokovnjaki in energetiki običajno zamahnejo z roko in trdijo, da je to nemogoče. Število avtomobilov hitro pomnožijo s potrebnimi kilovati elektrike in napovejo zlom elektroenergetskega sistema. S tega stališča torej električni avto ni možen, čeprav je taka trditev neutemeljena. Po tej logiki tudi nobena banka nebi mogla obstajati, saj bi propadla, če bi vsi varčevalci hoteli istočasno dvigniti svoj denar. Velja tudi trditev, da bi nemški elektroenergetski sistem dobesedno raztrgalo, če bi vsi Nemci istočasno vključili svoje sušilne stroje za perilo. Pa se to do sedaj ni zgodilo, torej je v takih trditvah skrita logična napaka. 
 


Akumulatorje med delom napolnimo na parkirišču firme

Detajli električnega in prehitrega avtomobila Tesla Motors

Visoka energetska učinkovitost

Električna vozila za premikanje porabijo manj energije kot drugi avtomobili. Vozilo z motorjem na notranje zgorevanje ima 25% izkoristek, električni avto pa 85%. Če motornemu vozilu prištejemo izgube v rafinerijah, električnemu pa izgube v elektrarnah, številke ostanejo v enakem razmerju. Slednje ostanejo enake tudi če primerjamo avto na plin z električnim. Če plin namesto v motorju spremenimo v elektriko v termoelektrarni, lahko z električnim avtom nato prevozimo dvojno dolžino poti, kot če bi plin zgorel v motorju običajnega vozila. Če bi 20% avtomobilov na avstrijskih cestah zamenjali z električnimi, kar bi bilo približno milijon vozil, bi s tem letno prihranili 8,4 Teravatnih ur energije, kar je ogromna cifra.   

 

Zmanjševanje količin CO2

Poleg mnogo višjega izkoristka in majhne povprečne porabe energije, je tudi ogljikodioksidni odtis električnega vozila mnogo manjši kot običajnega. Če primerjamo skupne specifične emisije običajnih avtomobilov z enakovrednimi  emisijami električnih vozil, ugotovimo, da električni avtomobili oddajo samo 30% emisij običajnih vozil. Povprečni električni avto odda na kilometer 40g CO2, vozilo z motorjem pa povprečno 167g CO2/ km. Majhni avtomobili z motorjem na notranje zgorevanje oddajo povprečno 120g CO2/ km, razlika torej obstaja, vendar ne tako velika kot bi pričakovali, saj majhni avtomobili niso toliko manjši porabniki goriva, kot bi to lahko sklepali po razliki v velikosti in teži. Seveda električni avto med vožnjo ne oddaja ogljikovega dioksida, slednji nastane med proizvodnjo elektrike v različnih elektrarnah. Če bi elektrodistributerji v električno mešanico dodajali več toka iz ekoloških virov, bi bil električni avto v še večji prednosti, splošna klimatska bilanca pa mnogo ugodnejša kot je sedaj.

 


Dodatna dnevna poraba elektrike za polnjenje električnih avtomobilov je zelo nizka

Stroškovna učinkovitost

Električni avtomobili so enostavnejši, zato so stroški vzdrževanja in vožnje manjši. V primerjavi z običajnim motorjem, elektromotor skoraj nima gibljivih delov, kar drastično zmanjša stroške vzdrževanja. Če letno prevozimo 15.000 kilometrov in upoštevamo ceno gospodinjske elektrike, bodo letni stroški za gorivo znašali 385 €. Za primerljiv majhen avto, ki porabi 6,5 litrov na 100 km, s ceno goriva 1€ za liter, bo uporabnik, za enako razdaljo, za gorivo plačal 975 € letno. Letni prihranek znaša okrog 600 €, zaradi nizkih stroškov vzdrževanja električnega avta pa bo razlika v stroških še višja. Več prevoženih kilometrov in čim daljša življenjska doba vozila pa tehtnico še bolj prevesijo v korist elektrike. Poleg tega elektromotorji delujejo skoraj neslišno, kar je odlična napoved za mesta, ki so že dolgo preobremenjena s hrupom.

 

Rezerve in razmerja

Strategi predvidevajo povečanje cen fosilnih goriv, pa ne zaradi pomanjkanja, temveč zaradi višje cene pridelave. V resnici se nikomur niti ne sanja, koliko naftnih rezerv je še na planetu, saj resnično velikost podzemnega naftnega polja spoznamo šele potem, ko smo ga izpraznili. Priročnih krajev in naftnih polj, ki so tik pod površjem je vse manj, zato je potrebno vrtati na morju in v večje globine, kar stroške povečuje. Poleg tega je nafta gorivo, ki zateguje okoljsko zanko na vratu človeštva

 

Predvidevajo, da cena elektrike ne bo spremljala cen nafte in da bo današnje razmerje 3:1 v korist elektrike tudi v bodoče ostalo enako ali celo ugodnejše. Tudi narodnogospodarsko so E- vozila zelo zanimiva, saj z uvajanjem zmanjšamo uvoz nafte, denar pa uporabimo za investicije v okolju prijazne tehnologije.


Elektrorazvojne neumnosti

V britanski študiji so ugotavljali povprečno hitrost vozil v več evropskih mestih. V Londonu znaša 19, Berlinu 24, Varšavi 26, Manchestru 28, Rimu 30, Amsterdamu 34, Bruslju pa 56 kilometrov na uro. To pomeni, da v mestnem prometu ne potrebujemo hitrih avtomobilov. Povprečna hitrost na naših avtocestah znaša 60 km/h, kar je samo malo več kot treniran biciklist, ki na ravni cesti lahko vzdržuje hitrost 48 km/h. Hitrost gibanja vozil v prometu je torej dosti nižja kot večinoma mislimo.

 


Električna zverina Aero pospeši na 100 kmh v dveh in pol sekundah

Električni Hummer težak skoraj štiri tone z dosegom 60 km

Razdelitev dnevnih voženj povprečnega osebnega vozila

Čeprav razvoj hitrih E-vozil prispeva znanje za razvoj tistih za običajne dnevne potrebe, v želji za dosežki nekateri pretiravajo, zlasti če je namen izdelave serijska proizvodnja. Vprašamo se lahko, čemu je namenjen električni Hummer, z dosegom 60 km in težo 3600 kg, in ali za vsakdanjo pot v službo potrebujemo E- dirkalnik Aero proizvajalca Shelby Supercars, ki 100 km/h doseže v 2,5 sekundah in ima doseg 240 km. V resnici potrebujemo lahek, majhen, okreten, enostaven in ne prehiter mestni avto majhnega dosega, katerega izdelave pa se proizvajalci običajnih avtomobilov branijo kot hudič križa.


Zanimive napovedi

V raziskavi firme Price- Waterhouse- Coopers, ki ima oznako “Strictly private and Confidential” so strokovnjaki ocenili koristi in posledice milijona E -vozil na avstrijskih cestah. Poraba elektrike bi zrasla samo za 3%, dodatne elektrarne niso potrebne, obstoječe elektroomrežje pa zadostuje. V izračunih so upoštevali osebna vozila z dosegom 200 km, polnilno kapaciteto 30 kWh ter lahka tovorna vozila z dosegom 250 km in kapaciteto 50 kWh. S primerjavo krivulj dosedanje porabe elektrike in predvidenimi časi polnjenja akumulatorjev se je izkazalo, da bodo vozila polnili ravno v času najnižje dnevne porabe in da druge investicije niso potrebne, razen postavitve 16.000 polnilnih postaj po vsej državi. Kljub stroškom bi državna blagajna pridobila neverjetnih 1,3 milijarde € plusa,  med drugim tudi zaradi zmanjšanja uvoza nafte.

 

Najzanimivejši in nov pojav pa je električni potencial, ki ga lahko pridobimo s pomočjo inteligentnih Smart Meter polnilnih postaj. Iz mirujočih vozil, priključenih za polnjenje, lahko v času največje porabe elektriko začasno pošljemo iz akumulatorjev nazaj v mrežo. S tem pokrijemo trenutno povečane potrebe, zaradi česar ni potrebno graditi novih termoelektrarn. Dejstvo, ki termoelektrarniškemu lobiju ne bo všeč.

 

Tih in razvojno odločilen

E -vozila še ne morejo nadomestiti težkih tovornjakov ali limuzin za dolga potovanja, lahko pa že danes prevzamejo večino prevozov v mestnem in primestnem prometu.  Pospešen razvoj alternativnih pogonov za osebne avtomobile je neizbežen. Pri tem spadajo E -vozila v skupino naprav bodočnosti z najvišjim trajnostnim učinkom. V to skupino pa zagotovo ne spadajo hibridni avtomobili, ker so pretežki, prekomplicirani in predragi. Premik so dolžni z napadalnim reklamiranjem povzročiti tudi proizvajalci E -avtomobilov, da bo vožnja z njimi postala modna in zaželena in ne povod za norčevanje s strani »frajerjev« v velikih mestno- terenskih zverinah. Vsaka država, ki bo čim prej postavila mrežo polnilnih postaj in omogočila hitro uvedbo E –avtomobilov, ter uporabo pospeševala tudi z modro davčno politiko, bo imela izjemne prednosti v primerjavi s tistimi, ki bodo to veliko možnost spregledali.

Varčevanje toplotne energije

Delovanje toplotne črpalke za ogrevanje z radiatorji v hudi zimi

V zadnjih letih so bile zime različne. Od nadpovprečno hladnih, do rekordno toplih. Kakšna zima je pokazala zobe bolj kot smo vajeni, tako da so bili tudi stroški za ogrevanje višji kot običajno. Delovanje toplotne črpalke zrak - voda je v ekstremnejših zimskih temperaturah lahko moteno, tudi...

Geotermalne toplotne črpalke

Edini znani toplotni stroji, ki omogočajo ogrevanje in še hlajenje, so toplotne črpalke. Pri tem zajemajo toploto iz obnovljivih virov pri čemer z majhnim vložkom elektrike pridobimo večkratni delež toplote.

Preverili delovanje toplotne črpalke v starejši hiši

Meritve in strokovnjaki potrjujejo zanimiv paradoks. Pokazalo se je, da so toplotne črpalke najbolj primeren vir toplote tudi za energijsko potratne stavbe.

Geotermalna toplotna črpalka zemlja voda ali zemlja voda

Za sistem ogrevanja s toplotno črpalko in virom voda-voda ali zemlja-voda se običajno ne odločimo čez noč, ampak vse informacije in lastnosti skrbno pretehtamo, nenazadnje gre za eno večjih investicij v stavbi. Pri...

GRADNJA IN OBNOVE

Suhi estrih - obnova tlaka in poda

Pri prenovi starejših hiš je čas, ki ga porabimo za obnovo tal, zelo pomemben. Dokler tla niso gotova, vse ostalo čaka. Ker je čas denar, uporaba suhih estrihov čedalje bolj narašča. Suhi estrihi so primerni za vse vrste prostorov, zato se izdelujejo iz različnih materialov in sestavljajo na objektu v...

Vlaga v zidu - kako sanirati

Zidovi se lahko navlažijo iz stalnih in občasnih virov vlage, ki so nad in pod površino terena. Če je zid suh, to pomeni, da smo ga z gradbenimi prijemi pravilno zaščitili pred vdorom vlage, ter da se nahaja v...

Skeletna gradnja hiše

Zgodovina skeletne gradnje sega v čase neolitika, različna ljudstva pa so na ta način gradila svoja zavetišča po vsem planetu. Največ ostankov in starih zgradb najdemo na japonskem, pri nas pa zlasti v severni...

Gradnja montažne hiše

Cene energentov se vztrajno dvigujejo, zato se upravičeno gradi vedno več nizkoenergijskih hiš, med katere spadajo tudi montažne hiše. Preden se odločimo za montažno hišo moramo poznati njene...

ELEKTRIČNA ENERGIJA

Baterija za shranjevanje elektrike Power Blox

Baterija za shranjevanje elektrike POWER BOX je bila predstavljena na preteklem sejmu Intersolar 2019. Gre za nagrajen sistem shranjevanja elektrike, švicarskega proizvajalca Stäubli.

Sončne elektrarne - pregled trga v Sloveniji

V letu 2018 smo pri gospodinjstvih opazili skokovito rast na področju samooskrbe z elektriko, ki jo omogočajo sončne elektrarne. Konec leta 2017 je bilo v Sloveniji skupno nameščenih 5.536 sončnih elektrarn v...

Sončna elektrarna poskrbi za ogrevanje vaše hiše

Zadnje desetletje zaznamuje solarna revolucija in umik fosilnih goriv. Še pred desetletjem nihče ni pomislil na samooskrbo z elektriko, kot jo danes omogoča sončna elektrarna, še manj smo verjeli, da bi lahko...

Kako deluje samooskrba z elektriko

Samooskrba z elektriko je regulirana z Uredbo za samooskrbo gospodinjstev, ki  velja od januarja 2016 in predstavlja temelj net metering...

Aktualne novice

Bo trajnostna gradnja z novo direktivo postala evropska stvarnost

Slovensko združenje za trajnostno gradnjo – GBC Slovenija je na četrto konferenco trajnostne gradnje, ki je letos potekala v prostorih Knauf Insulation Experience Centra (KIEXC) v Škofji Loki, privabilo 135 udeležencev iz dejavnosti gradbeništva, s področja urejanja prostora ter drugih strokovnjakov, ki so...

Sejem vseh sejmov

52. MOS prinaša še bogatejšo ponudbo in ponovno segmetacijo sejma na pet ključnih področij: MOS Dom, MOS Turizem, MOS Tehnika, MOS B2B in MOS Plus. Sejem, ki ga lahko v Celju obiščete od 10. do 15. septembra, bo...

Blagovna znamka Jupol v praznovanju 50. rojstnega dne

Družba JUB je v prostorih Švicarije v Tivoliju pripravila sklepno praznovanje ob 50-letnici blagovne znamke JUPOL, ki je JUB-ova najuspešnejša in najmočnejša blagovna znamka. Na predstavitvi so lahko udeleženci...

Prihodnost gradnje na 52. MOS-u od 10. do 15. septembra

MOS Dom, MOS Tehnika, MOS Turizem, MOS B2B in MOS Plus bodo na celjskem sejmišču od 10. do 15. septembra obiskovalce ponovno razveseljevali s široko ponudbo na enem mestu. Zaradi sledenja trendom, novostim in...

Prezračevanje, klimatizacija

Prezračevanje, prezračevalni sistem in pogoste zmote

V prispevku predstavljamo katero prezračevanje dejansko potrebujemo, kako pravilno prezračevati in različne možnosti rešitve za centralni ali decentralni prezračevalni sistem.

Zračenje zaprtih prostorov

Zdi se, da smo v želji po čim večji energijski učinkovitosti svojih domov pozabili, čemu je dom sploh namenjen. To namreč ni laboratorij za doseganje prihrankov energije, ampak prostor, kamor se zatečemo po...

Revolucionarna klimatska naprava Samsung, ki ne piha

Samsung Electronics je pred časom lansiral revolucionarno stensko Wind-Free™ klimatsko napravo, ki ustvarja nadpovprečno prijetno bivalno klimo, nelagodje zaradi direktnega hladnega zračnega toka pa je preteklost....

Prezračevalni sistem v vsako hišo

Okna in vrata, ki odlično tesnijo, in toplotnoizolativna fasada zagotavljajo energijsko učinkovitost objekta. Pozimi nas ne zebe, poleti nam ni prevroče. Cena za to udobje je lahko visoka, če smo pozabili na...

Varčevanje vode

Biološka čistilna naprava in pameten nakup

Ob veliki ponudbi raznih proizvajalcev se je potrebno odločiti za izdelek, ki bo izpolnil obljube in pričakovanja. Biološko čistilno bomo uporabljali več desetletij, delovati mora brezhibno in skoraj brez stroškov, zato odločitev ni enostavna.

Filtri za vodo - kristalno čista voda

Čista voda je edina tekočina, ki nemoteno pride do vseh celic, zato je osnova za dobro zdravje in vitalnost. Čsta voda prav gotovo ni voda, ki vsebuje klor, pesticide, kancerogene snovi in težke...

Nakup čistilne naprave – kaj moramo vedeti

Nakup male čistilne naprave ni enostaven, saj jo kupujemo za več desetletij. V tem času bo morala delovati brez napak, uporabniku pa povzročati čim manjše stroške. Ponudba na trgu je velika, zato so se v podjetju...

Čista pitna voda

Čeprav imamo v Sloveniji dobre pogoje in naravne danosti, ni samoumevno, da bomo imeli v svojem domu čisto pitno vodo. Zaradi težav na vodovodnem omrežju, ki je marsikje zastarelo in dotrajano, prihaja do...

ZELENA MOBILNOST

Ukrepi za množičen prehod na električni avto

Električni avto ni več redkost preprosto zato, ker se izplača. Vlade, vključno z našo, pa so dolžne sprejemati ukrepe, ki bodo pospešili množičen prehod na elektrifikacijo.

Električni avto - nujno in takoj

Motor z notranjim zgorevanjem je premična in komplicirana kemična tovarna. Ima izjemno slab izkoristek, saj od vsakega litra bencina 6 deci spremeni v toploto in izpušne pline, samo ostanek služi resničnemu...

Električni avto da ali ne?

Če bi vse odpadne snovi, ki povzročajo neprijetne klimatske spremembe lahko odvedli v vesolje, električnega avta sploh nebi potrebovali. Naprej bi lahko kurili premog in nafto, večina toplotnih strojev pa bi lahko...

Finančna matematika za električni avto -  strošek za gorivo zamenjam z...

V praksi izkušnje za električni avto kažejo, da je ta zelo primeren za vse uporabnike, ki dnevno v povprečju opravijo vsaj 100 kilometrov in lahko baterijo polnijo doma. Ti spadajo v veliko skupino dnevnih migrantov,...

Inštalacije

Talno ogrevanje - suhomontažni sistem

Pri adaptacijah starih zgradb se pogosto pojavijo potrebe po vgradnji talnega ali stenskega ogrevanja, saj se običajno investitorji odločijo za vgradnjo ogrevalnega sistema, ki bi deloval najbolj učinkovito in tudi najbolj varčno.

Tako lahko lastniki varčujejo

Fosilna goriva se bodo zagotovo dražila, kar naredi obnovljive vire energije za ogrevanje objektov še bolj zanimive. Pri tem so zelo priročne toplotne črpalke, čeprav niso...

Varna uporaba je na prvem mestu

Takojšnja in enakomerna toplota, visoki izkoristki, nizka cena in največji dolgoročni prihranki so prednosti, zaradi katerih je uporaba zemeljskega plina v gospodinjstvih čedalje bolj razširjena. Pomembno pa je, da...

Menjam ogrevanje za talno

V želji za udobjem in ugodjem človeštvo že tisočletja prilagaja svoja bivališča razmeram v okolju. V hladnejših dneh leta je prostore kjer bivamo potrebno ogreti, da bi se v njih dobro počutili. Med več načini...

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Večina investitorjev se sprašuje ali je cena sončne elektrarne sprejemljiva za slovenski žep ter koliko prihranimo. Odgovore nam je pojasnil predstavnik podjetja Enertec, Peter Kumer, soustanovitelj blagovne znamke...

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.