Tovarna električnih avtomobilov Tesla je začela obratovati 2003, že čez pet let je bil v prodaji njihov Model S. Na začetku so želeli izdelati vozilo iz uporabnih delov običajnih avtov in vstaviti električni pogon, izkazalo pa se je, da tako ne bo šlo in so začeli od nule. Ustanovitelj Elon Musk od začetka trdi, da je kristalno in fizikalno jasno, da je električni avto prava rešitev, avti na nafto in bencin pa da bodo v kratkem zastareli, kot so danes zastareli parni stroji.

Kaj se je v resnici zgodilo, bo natančneje pojasnila novejša zgodovina, nedvomno pa je, da je tovarna Tesla dobesedno preko noči povzročila prelom v vsej avtomobilski industriji sveta.

 

Poklon Tesli

Direktorji avtomobilskih koncernov imajo najmanj težav, če vse ostane kot do sedaj. Sistem se vrti sam od sebe, proizvajalci dobavljajo tisočev sestavnih delov montažni trakovi se skoraj samodejno vrtijo. Na enaka podvozja občasno natikajo pločevine različnih oblik in z reklamo poskrbijo, da postane predvčerajšnji model avto za staro šaro. Ljudstvo še neodplačana vozila zamenjuje za nova posamezniki pa s tem poudarjajo svojo uspešnost in pomembnost. Vendar ima tudi najnovejše vozilo izjemno slab izkoristek, saj krepko čez polovico vsakega litra bencina dobesedno izpuhti v zrak, za pomikanje naprej pa koristno uporabi le nekaj več kot 30% porabljenega goriva. Če k temu prištejemo še grozečo okoljsko prihodnost, bi bilo take stroje potrebno že davno prepovedati.

 

elektricni avto tesla podvozje baterija

 

Enormno plačani direktorji avtomobilskih koncernov ves čas razlagajo, kako njihovi razvojni oddelki delujejo s polno paro, da razvijajo vozila na vodik, plin, gorivne celice, komprimiran zrak in celo na elektriko. Razen nekaj varnostnih rešitev, ki so danes vgrajene v vsakem vozilu, pa se tehnično gledano ni čisto nič spremenilo in je bilo vse skupaj le spuščanje megle. Današnji avto je v osnovi enak kot tisti izpred sto let, bat se pomika gor in dol in iz izpuha se kadi, vse ostalo je šminka.

Ko so avtomobilski proizvajalci začeli slutiti, da se nekaj pripravlja, so komentatorji hitro problematizirali čisto vse, kar ima pridevnik elektro. Naenkrat pospeški klasičnih vozil niso bili več pomembni, saj imajo električni boljše. Nato smo izvedeli, da ne bo dovolj posebnih kovin za baterije, da električni gorijo, da je doseg premajhen in da bo zaradi njih zmanjkalo elektrike. Pred kratkim pa je znan avtomobiski strokovnjak in komentator v svoji rubriki rahlo skrušeno priznal, da ni več dvoma in da bodo električni pogoni zmagali. Trenutne visoke cene električnih so še zadnji drobec upanja za podaljšanje bencinskega veka, v kratkem pa se bo tudi to spremenilo, saj bo soliden električni avto za 10.000 evrov na razpolago že čez dobro leto.

Takšen avto bo pravi blagor za uporabnika, saj ga bo polnil preko noči iz domače vtičnice, edino vzdrževanje pa bo nakup brisalcev in dolivanje tekočine za pranje stekel.

Uspeh in hkrati nujnost električnega pogona v vozilih je rezultat več vzporednih dogajanj. Osnova je grozeči planetarni podnebni zlom, ki se mu moramo izogniti na vse možne načine. Električni avto je samo droben kamenček v seštevku vseh nujnih ukrepov, vendar je tudi znanilec spremembe mislenosti prebivalcev planeta.

Podobno kot okoljska borka Greta Thunberg je tudi Teslin ustanovitelj Elon Musk nekaj posebnega. Kljub tisočerim razlogom proti, se je edini odločil za zelo tvegano serijsko proizvodnjo električnih vozil, pri čemer je 98% potrebnega denarja vložil sam, saj je prodal svoje podjetje Pay Pal. Ko se je pokazalo, da bo tvegano početje uspelo je v intervjuju izjavil: “Postaviti novo avtomobilsko tovarno v današnjem svetu je bilo takrat neumno, postaviti tovarno električnih avtov pa neumno na kvadrat”.

 

 

 

Povezane vsebine

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Se želite na novo zaposliti? Veto Group združuje skupino uspešnih prodajnih centrov za ogrevanje, hlajenje, prezračevanje. Z odgovornim delom do zaposlenih in strank medse vabijo nove sodelavce. Če iščete dolgoročno zanesljivo delo, vabimo da prijavo za delo oddate TUKAJ!

V podjetju SONCE so razvili poslovni model, s katerim si lahko podjetja brez finančnega vložka zagotovijo nižjo, predvsem pa stabilno ceno elektrike in okolju prijazno energijo. Ponujajo jim možnost za sklenitev služnostne pogodbe za namestitev opreme, s katero bodo prišli do lastne naprave. Edini pogoj je, da...

Preverite akcijsko ponudbo 2022 za tandem - toplotne črpalke Bosch in prezračevalni sistemi Sabiana in si zagotovite posebne pogoje nakupa. Med sistemi za ogrevanje, hlajenje in prezračevanje spoznajte sistem, ki vam omogoča priročno in celovito rešitev na enem mestu.

Če imate težave z vlago, želite pravočasno poskrbeti za klimo poleti, ali ste v dilemi kateri ogrevalni sistem je z vidika porabe energije optimalen za vas, vam priporočamo stopiti v stik s podjetjem Tersus. Spoznajte ekipo izkušenih mojstrov, ki poskrbijo za ugodno in prijetno bivanje. Njihova celovita ponudba...

Toplotna črpalka Stiebel Eltron LWZ se že nekaj let potruje kot toplotna črpalka za nove hiše, ki nima konkurence. Služi za priročno ogrevanje, prezračevanje in hlajenje nove hiše v...

baner naročilo revije
 
ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.