Stroje bo v prihodnosti poganjala elektrika, ali pa jih ne bo. Ker elektromotorji poganjajo že skoraj vse, od brivnika do robota, je potrebno elektrificirati še prevozna sredstva, avtomobile, tovornjake, ladje in letala.
V resnici je živinoreja največji problem in vir toplogrednih plinov. Na planetu je 1.300 milijonov glav živine, njihova skupna masa pa je večja od mase človeštva. Gledano iz vesolja živimo na planetu krav, ljudje smo samo njihovi hlevarji, je zapisal Anton Komat. Molekula metana iz govejih prebavil je 23 krat bolj učinkovit povzročitelj tople grede kot molekula CO2, zato je premislek v tej smeri tako pomemben. Zato bi bilo logično, da bi najprej začeli zmanjševati nepregledno svetovno čredo, vendar se iz različnih razlogov to ne dogaja. Problem bomo zato poskusili zmanjšati na tehnični način, z elektrifikacijo prometa.
![]() |
Nemška avtomobilska industrija je končno začela zavijati stran od dizla in bencina. Proizvodnjo vozil z notranjim zgorevanjem bodo popolnoma opustili do 2030. S to odločitvijo so pritisnili še na druge evropske proizvajalce, saj morajo tudi oni doseči cilje pariškega podnebnega sporazuma. Podpisniki sporazuma so tudi Angleži, ki predvidevajo občutno rast števila letalskih poletov. Ker električnih letal še ni na vidiku, bodo morali emisije letal kompenzirati z zmanjšanjem emisij na tleh. S čimer so tudi oni prisiljeni presedlati na elektriko. Nizozemci in Norvežani bodo prodajo vozil z notranjim zgorevanjem prepovedali še prej, do 2025. Zanimiva bo še odločitev Avstrijcev, ki govorijo celo o letu 2020, čeprav tega do sedaj še niso potrdili.
Posledice teh odločitev so prelomne, saj samo v Nemčiji avtomobile izdeluje 750 tisoč zaposlenih, čemur lahko prištejemo še veliko slovenskih dobaviteljev. Zmanjšanje števila delovnih mest bo še višje, saj je montaža E- avtomobilov enostavnejša.
Posledice teh nujnih odločitev pa bodo še veliko širše, saj se bo dodatno zmanjšala prodaja tekočih goriv. Vrtalci nafte že danes dnevno odpuščajo delavce. Danska firma Maers Drilling, za katero je malokdo slišal, ima 23 delujočih vrtalnih ploščadi, več vrtalnih ladij in trenutno gradi ploščad za delovanje v ultra težkih vremenskih pogojih. Kljub temu, da so lani imeli 751 milijonov dobička so v zadnjih 12 mesecih odpustili 600 ljudi.
Zmanjšanje porabe nafte skrbi tudi pobiralce davkov v vseh državah. Nafta je odličen vir prihodkov proračuna, ki kar sam od sebe priteče v državne blagajne. To izgubo bo potrebno nadomestiti z drugimi davki. Plin, ki velja za razmeroma čisto gorivo, je ena od možnih tarč v prehodnem obdobju, ko bomo prehajali na izključno obnovljive vire, zato plinarji veselo pripravljajo načrte novih plinovodov. Za davkarje bo zanimiva tudi elektrika, samo upamo lahko, da ne bodo preveč navili cen. Počasi se bo še pokazalo, kakšen vpliv bo na planet imela množična proizvodnja pogonskih akumulatorjev, vendar človeštvo nima več časa za odlašanje, niti izbire.
Gozdna žaga pa je sinonim za veliko moč v majhnem paketu. Ta stroj mora biti močan, lahek in zanesljiv hkrati. Pred dobrim mesecem je proizvajalec gozdnih žag, Stihl, gozdnim delavcem predstavil svojo novo baterijsko električno žago. Po preizkusu so gozdarji povedali, da je žaga odlična, vendar ji do popolnega izenačenja s tisto na bencin manjka še kakšnih 10 % zmogljivosti. Torej še čisto malo. In kaj to pomeni? Če lahko na baterijo deluje celo gozdna žaga, potem lahko na elektriko deluje čisto vse.
Povezane vsebine