avto.1292008527V letu 2011 bo na naše ceste predvidoma zapeljalo devet električnih avtomobilov; najcenejši bo brez baterije predvidoma stal 20 tisočakov


Leto 2011 bo leto električnih avtomobilov, opozarjajo proizvajalci. Na evropske trge bo zapeljalo cel kup novih avtomobilov brez izpustov izpušnih plinov, recimo kar trije renaulti fluence Z. E., twizy in kangoo express Z. E. Mitsubishi bo marca na slovenski trg pripeljal model i.MiEV, pozneje bosta prišla še njegova tehnična dvojčka peugeot ion in citroën C-zero. Jeseni bo na voljo nissan leaf, ponudbo električnih vozil pa bosta dopolnila polelektrična opel ampera in chevrolet volt.


Ovire električnih avtomobilov

Njihova pot na trge pa ne bo lahka, saj bo za seboj potegnila celo vrsto zahtev in ovir, prva med njimi bo cena. Seveda bodo novinci zaradi tehnologije precej dragi, še zlasti če njihove cene ne bodo zniževale vladne subvencije. V Franciji, na Nizozemskem, Portugalskem in še kje so si proizvajalci že izborili od pet do osem tisočakov subvencije pri nakupu, v Sloveniji odločitve še ni. Vladni urad za podnebne spremembe RS je skupaj s sekcijo uvoznikov za osebna motorna vozila (ADS) pripravil predlog subvencioniranja tudi na našem trgu. Od vlade želijo sedem tisočakov za vsak avto, želijo pa tudi pomoč pri razvoju infrastrukture. Vlada o omenjenem predlogu še ni razpravljala.

Če subvencij ne bo, v tem hipu jih ni, nekateri avtomobili na trge sploh ne bodo zapeljali. Vsaj tako razmišljajo pri Renaultu, kjer so električne avtomobile vzeli najbolj zares.


Za renaulta brez baterije 20 tisočakov

Če bodo vse napovedane novosti zapeljale na naš trg in subvencije ne bodo uvedene, pa nas bo močna ekološka zavest stala najmanj 20 tisočakov. Takšna je namreč predvidena cena najcenejšega električnega avtomobila renaulta kangooja express Z. E. v Franciji. Poleg nakupne cene pa bo moral kupec najemati še baterijo za 72 evrov na mesec, ta namreč ne bo vključena v ceno. Za 26.300 tisoč evrov bodo kupci na francoskem trgu dobili že precej velikega (limuzina, dolga 4,72 metra) renaulta fluencea Z. E. (mesečni najem baterije bo 79 evrov), za malega twizyja pa cena še ni napovedana.


Renaultov partner Nissan bo konec leta 2011 na trg pripeljal model leaf, ki je pred kratkim pridobil naziv evropski avto leta 2011. Cena povsem električnega leafa, ki se bo po prostornosti postavil ob bok fluenceu Z. E., chevroletu voltu in oplu amperi, bo okoli 35 tisočakov.


Malčki za 34, ampera in volt za 43 tisočakov

Japonsko-francoski malčki bodo ponudili manj za več denarja (v ceni pa bo že vključen najdražji del avtomobila baterija), mitsubishi i-MiEV bo stal 34.490 evrov, s prihodom v marcu bo to prvi električni avtomobil na našem trgu. Njegova tehnična klona peugeot ion in citroën C-zero bosta še malo dražja citroën C-zero bo stal 35.460 evrov, peugeot ion pa cene še nima.

Cena za slovenski trg pa je znana za Oplovo ampero; ta bo brez vključenih subvencij 42.900 evrov, malce manj bo treba odšteti za njenega tehničnega dvojčka chevroleta volta. Novinca pa ne bosta klasična električna avtomobila. Električni motor bo zmogel 11 kilovatov, z njim pa bo mogoče med polnjenji prevoziti 80 kilometrov. Ko bo zmanjkalo elektrike, se bo vklopil bencinski motor 1,4, ki bo podaljšal doseg na 500 kilometrov.


V Sloveniji že 27 polnilnic

In kje bomo polnili električne avtomobile? V Sloveniji je ta hip 27 polnilnic, največ v Ljubljani. Do leta 2015 jih bo že med tisoč in dva tisoč. Ob tem bodo lastniki avtomobile lahko polnili tudi na domačih vtičnicah, a bo polnjenje trajalo dlje. Sicer bo polnjenje, odvisno od polnilnice in polnilca avtomobila, trajalo od tri do osem ur. Polnilnice z jakostjo 32 amperov bodo baterije, vsaj delno, napolnile v pol ure.

Bo pa polnjenje po besedah slovenskih elektrodistributerjev brezplačno do marca 2012, kakšne bodo cene polnjenja pozneje, pa še ni znano. Po Renaultovem zapisu bo polnjenje renaulta flience Z. E. stalo od evra do dva (odvisno, v katerem delu dneva bomo baterijo polnili), s polno baterijo pa bo fluence prevozil 160 kilometrov. Če prevedemo v gorivo, bencinski fluence za 160 kilometrov potrebuje okoli 12 evrov bencina.

avti


Vir: Moje finance


IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Se želite na novo zaposliti? Veto Group združuje skupino uspešnih prodajnih centrov za ogrevanje, hlajenje, prezračevanje. Z odgovornim delom do zaposlenih in strank medse vabijo nove sodelavce. Če iščete dolgoročno zanesljivo delo, vabimo da prijavo za delo oddate TUKAJ!

V podjetju SONCE so razvili poslovni model, s katerim si lahko podjetja brez finančnega vložka zagotovijo nižjo, predvsem pa stabilno ceno elektrike in okolju prijazno energijo. Ponujajo jim možnost za sklenitev služnostne pogodbe za namestitev opreme, s katero bodo prišli do lastne naprave. Edini pogoj je, da...

Preverite akcijsko ponudbo 2022 za tandem - toplotne črpalke Bosch in prezračevalni sistemi Sabiana in si zagotovite posebne pogoje nakupa. Med sistemi za ogrevanje, hlajenje in prezračevanje spoznajte sistem, ki vam omogoča priročno in celovito rešitev na enem mestu.

Če imate težave z vlago, želite pravočasno poskrbeti za klimo poleti, ali ste v dilemi kateri ogrevalni sistem je z vidika porabe energije optimalen za vas, vam priporočamo stopiti v stik s podjetjem Tersus. Spoznajte ekipo izkušenih mojstrov, ki poskrbijo za ugodno in prijetno bivanje. Njihova celovita ponudba...

Toplotna črpalka Stiebel Eltron LWZ se že nekaj let potruje kot toplotna črpalka za nove hiše, ki nima konkurence. Služi za priročno ogrevanje, prezračevanje in hlajenje nove hiše v...

baner naročilo revije
 
ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.