Trenutno velja, da je prvi elektro avtomobil izdelal Francoz Gustav Trouvé, ki ga je predstavil na prvem sejmu Elektrike v Parizu 1881. Vozilo je delovalo, le določanje hitrosti ni bilo preveč posrečeno. S pomočjo vrvic je voznik potapljal svinčene plošče v odprte kislinske akumulatorje, nastavljena globina pa je določala količino elektrike in hitrost. Samo nekaj mesecev kasneje sta Angleža  William Ayrton in John Perry predstavila trikolesnik, ki velja za prvo uporabno cestno vozilo na elektriko. Edini dokaz je bila upodobitev na bakrorezu.

 

elektrini_avto_stari_1
Bakrorez s prvim uporabnim elektro avtom iz 1881

 

Izdelali natančno repliko

V delavnicah avtomobilskega muzeja Autovision, ki stoji blizu Hockenheima, so najprej našli in odkupili enak trikolesnik in po njem izdelali kopijo vozila. Enako kot original ima domet 40 km in hitrost do 14 km/h. Starinski elektromotor je bil že takrat zelo majhen in se nahaja pod sedežno ploščo, akumulatorji na plošči pod njo, največ dela pa so imeli s posebnim verižnim obročem, ki prenaša vrtenje motorja na kolo. In to je vsa potrebna tehnika, zato so iz podobnih elementov sestavljena tudi današnja elektro vozila.

 

elektrini_avto_stari_2
Delujoča replika prvega električnega se nahaja v muzeju Autovision

 

Odgovor na zakaj

Odgovor na vprašanje, zakaj danes na cestah ni več električnih vozil, je zelo enostaven. Tudi avtomobilski koncerni dobro vedo, zakaj lahko električne avtomobile z zadnjega avtomobilskega sejma v Ženevi preštejemo na prste ene roke. Če Nemci zaprejo tovarno batov za motorje z notranjim zgorevanjem, bo na cesti 6.000 ljudi, če zaprejo tovarne izpuhov, pa 9.000. Če prištejemo še tovarne običajnih akumulatorjev, ki za elektro avte niso primerni, proizvajalce in prevoznike goriv ter maziv, firme ki izdelujejo zobnike in menjalnike ali odlivajo in obdelujejo bloke motorjev, bi lahko, kljub robotizirani proizvodnji, preko noči ostalo brez dela desettisoče ljudi. Povprečni Dunajčan danes z avtomobilom na dan prevozi 34 km, takšen doseg pa je imel tudi prvi električni avto pred 131 leti. Res, krasen napredek tehnike.

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Net metering, ki je trenutno še v veljavi, lahko izkoristite do konca leta 2023. Podjetje Enertec, z blagovno znamko Moja Elektrarna, s praktičnimi izračuni ponazori primerjavo sedanjih pogojev neto meritev za samooskrbo z elektriko s prihodnjimi, ter vam za sončno elektrarno...

Preverite akcijsko ponudbo za tandem - toplotne črpalke Bosch in prezračevalni sistemi Sabiana in si zagotovite posebne pogoje nakupa. Med sistemi za ogrevanje, hlajenje in prezračevanje spoznajte sistem, ki vam omogoča priročno in celovito rešitev na enem mestu.

Se želite na novo zaposliti? Veto Group združuje skupino uspešnih prodajnih centrov za ogrevanje, hlajenje, prezračevanje. Z odgovornim delom do zaposlenih in strank medse vabijo nove sodelavce. Če iščete dolgoročno zanesljivo delo, vabimo da prijavo za delo oddate TUKAJ!

V podjetju SONCE so razvili poslovni model, s katerim si lahko podjetja brez finančnega vložka zagotovijo nižjo, predvsem pa stabilno ceno elektrike in okolju prijazno energijo. Ponujajo jim možnost za sklenitev služnostne pogodbe za namestitev opreme, s katero bodo prišli do lastne naprave. Edini pogoj je, da...

Če imate težave z vlago, želite pravočasno poskrbeti za klimo poleti, ali ste v dilemi kateri ogrevalni sistem je z vidika porabe energije optimalen za vas, vam priporočamo stopiti v stik s podjetjem Tersus. Spoznajte ekipo izkušenih mojstrov, ki poskrbijo za ugodno in prijetno bivanje. Njihova celovita ponudba...

Toplotna črpalka Stiebel Eltron LWZ se že nekaj let potruje kot toplotna črpalka za nove hiše, ki nima konkurence. Služi za priročno ogrevanje, prezračevanje in hlajenje nove hiše v...

baner naročilo revije sept23
 
ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.