Stanje doma in okoli nas na področju električnega transporta za široko rabo kaže veliko bolj optimistično sliko, kot si predstavljajo mnogi kritiki. Poglejmo, kaj za avto na elektriko drži, kaj ne drži, v 2020.

 

Avto na elektriko že zdavnaj tekmec bencinskimu

Avto na elektriko je že stara tehnologija iz konca 19. stoletja, vendar so se Ford in drugi proizvajalci takrat odločili, da naj se kupci raje vozijo na bencin. To je bila ključna začetna napaka, saj so električni avti boljši in enostavnejši, sestavljeni samo iz ohišja, elektromotorja, baterije in kontrolerja. Prave okoljske koristi električnih avtomobilov nikakor niso samo v zmanjšanju emisij. Z njimi bomo občutno izboljšali zdravstveno stanje prebivalcev v mestih, pospešili prehod na obnovljive vire ter uporabili zalogo elektrike stoječih vozil za izravnavanje konic porabe elektrike v omrežju.

 

Od 2030 samo novi elektricni avto ali hibrid

V glavnem so vsi vozniki nad latnostmi avtov na elektriko navdušeni

 

Cene avtov na elektriko padajo, proizvodnja raste

S ceno električnega avta se dogaja nekaj podobnega, kot z mobilnim telefonom. Prvi so leta 1991 imeli nekaj kilogramov in so bili preračunano vredni 4.000 €, danes pa ga od operaterja z vezavo razmerja dobiš za evro. Danes je rabljeni električni avto poceni, za nove pa so nepredstavljive čakalne vrste,  industrija ne dohaja povpraševanja. Proizvodnja avtov na elektriko proizvajalca VW je trenutno razprodana. To bi moral biti tudi za povprečnega potrošnika jasen znak, v katero smer zavija avtomobilizem.

 


Voziti avto na elektriko ni stvar cene in udobja, ampak pogleda na svet, saj s tem aktivno razbremenimo pritisk na okolje. Večina dnevnih prevozov danes znaša med 30 do 40 kilometri, pri čemer klasični motor komaj doseže delovno temperaturo, ostalih 23 ur pa avto stoji.


 

Kdor si ne želi lastne elektrike in poceni prevoza?

Prehod v elektro mobilnost bo hitrejši, kot si mnogi predstavljajo. V veliki prednosti bodo tisti, ki  imajo svojo streho in jim sončna elektrarna proizvaja elektriko, kar je jasno že dalj časa. Polnjenje avtomobila doma je v vsakem primeru najcenejše, ne glede na to, ali bo elektrika s strehe ali iz javnega omrežja. Težava je malo večja v večstanovanjskih stavbah, vendar je vse izvedljivo, saj so to drugje že rešili. Cena elektrike bo uporabnike samodejno usmerila v nočno polnjenje, ko je elektrike na pretek in je tudi cenejša, hitro polnjenje ob cestah pa bo v glavnem izjema, saj je dražje. Hitre polnilne postaje so veliki porabniki, zaradi česar so motnja v omrežju. 

Električni avto mora biti aerodinamičen, saj se mu s tem povečuje doseg. Na avtocesti lahko hitro ugotovimo, katero vozilo je “električar”, saj vozijo s stalno hitrostjo okrog 100 km/h, ker je takrat razmerje med porabo in dosegom najboljše, kar vozniku nazorno pokaže vgrajena elektronika.

 

Od 2030 samo novi elektricni avto

V industriji, internem transportu in zabavni dejavnosti so E- vozila že dolgo v uporabi.

 

Poglejmo razvoj e-mobilnosti v Sloveniji

Pri nas imamo izjemno razvito industrijo električnih komponent, veliko podjetij že sedaj sodeluje z avtomobilsko industrijo. Imamo pa več majhnih podjetij, ki so na inovacijskem področju pravi velikani, saj v elektro mobilnosti dosegajo vedno nove rekorde na svetovni ravni. Veliki svetovni proizvajalci že dolgo spreminjajo pravila na primerjalnih tekmovanjih, saj jih majhni premagujejo.

 

Imamo odlične inovatorje

Dober primer je naš proizvajalec Andrej Pečjak, ki v Češnjici pri Podnartu na Gorenjskem predeluje vozila na pogon z elektriko. Pred kratkim je z vozilom  Metron 7 dosegel rekordni doseg z enim polnjenjem, ki znaša 826 km.

Na svoji strani sporočajo, da so že 2015 dokazali, da lahko jutrišnje sanje izpolnijo z današnjo tehnologijo in z relativno majhnim denarjem. To bi lahko veliko bolje storile velike firme, če bi le imele voljo. S tem bi v kratkem času zmanjšali porabo fosilnih goriv, zato bi to tehniko morali uporabiti takoj, brez odlašanja. 

 

Od 2030 samo novi elektricni avto ali hibrid polnilnica

Pametne polnilnice in hišne polnilnice bodo omogočale tudi stabilizacijo javnega omrežja ob konicah

 

Od 2030 le še novi električni ali pa hibrid

Tudi slovenska strategija gre v tej smeri, saj od 2030 naj nebi bilo možno kupiti novega avta, ki ni gnan električno ali hibridno, ter ima izpuste višje od 50 g/ km. Proizvodnja elektrike v SLO je čista, saj samo 30% dobimo iz premoga, ostalo so hidro in jedrska elektrika, desetino pa uvozimo. Zato so naši “E- izpusti” na kilometer petkrat nižji, kot pri bencinskem ali dizelskem avtu. Poleg tega so slovenska gospodinjstva trifazna, zato mora kupljen avto omogočati trifazno polnjenje. 

 


Koliko znašajo subvencije v 2020?

Pri nas subvencija za nakup električnega avta znaša 7.500 evrov, zato električnega E-up z dosegom 250 kilometrov lahko dobimo za 10 do 12 tisoč evrov, kar je povsem primerljivo z bencinskim modelom. E-golf stane od 18 do 20 tisoč evrov, kar je spet primerljivo z bencinskim. Višja proizvodnja vedno zmanjša stroške, cene bodo gotovo še padale.


 

Ogrevanje in hlajenje električnega avta

To so glavna vprašanja pred nakupom, vendar je strah odveč. Pozimi so ogrevani sedeži in volan, kabina pa bolj hladna, pri čemer je poraba elektrike zanemarljiva. Avto lahko ogrejemo tudi pred zimsko vožnjo, ko je še na vtičnici, zato zaloga elektrike v bateriji ostane nedotaknjena, doseg pa večji do 10%. Ogrevanje pred vožnjo sprožimo kar s telefonom. Poraba za hlajenje poleti pa je zanemarljiva, saj je izredno nizka.  

 Od 2030 samo novi elektricni avto ali hibrid baterija

Modul ima 6 oddelkov s 74 paralelno zvezanimi baterijami

Baterije niso ekološka bomba

Baterije imajo dolgo življenjsko dobo, zato brez skrbi glede odlaganja iztrošenih. Danes garancija za baterijo za avto na elektriko znaša 8 let, lahko pa bi jo mirno povečali na 10, saj težav ni. Baterije bodo še dalje ohranjale kapaciteto, če so na hladnem, pozimi v neogrevani garaži, poleti pa, če je avto parkiran v senci. Ko življenjska doba električnega avtomobila poteče, pa so baterije še dovolj dobre za hišne zalogovnike, kar že danes izkorišča Renault in BMW. Zato tudi reciklažni alarmi s strani kritikov električnih vozil postanejo manj alarmantni.

 

Podobni članki

Varčevanje toplotne energije

Kakšna naj bo toplotna črpalka za ogrevanje novogradnje

Gradnja družinske hiše je za mnoge največja in najpomembnejša investicija v življenju. Pred pričetkom investitorja čakajo temeljita priprava in načrtovanje. Spoznava materiale in vse rešitve ter sprejema mnogo odločitev. Ena od pomembnejših je gotovo izbira rešitve za ustvarjanje udobne notranje klime....

Toplotna črpalka - naložba v topel dom, prihodnost in okolje

Investicija v toplotno črpalko je investicija v prav vse zgoraj omenjene aspekte. Kako, se sprašujete? Z nakupom toplotne črpalke boste zmanjšali stroške ogrevanja in nemudoma začeli ustvarjati prihranke, obenem pa...

Plinski kondenzacijski kotel - odlična izbira

Tistim, ki plinski kondenzacijski kotel že dolgo uporabljate, se vam bo ta sestavek zdel nepotreben, namenjamo ga predvsem bodočim uporabnikom. Pisanja smo se lotili zaradi novih uporabnikov, ki se odločate za prehod...

Peletna peč poleti joka - kaj je narobe

Ogrevanje s kotli in pečmi na pelete velja za okolju prijazno z več vidikov. Pelete so izdelane iz lesnih ostankov, ki niso uporabni za kaj drugega. Material je suh, saj ga drugače nebi mogli stisniti v pelete....

GRADNJA IN OBNOVE

Pasivna hiša po treh desetletjih razvoja in cena

Veliko graditeljev, ki želijo zgraditi novi dom, nima predstave kako na bivanje in porabo energije v hiši vpliva vrsta gradnje. V podjetju Xella so nam pojasnili prednosti ima pasivna hiša, zakaj se za takšnjo gradnjo odloči vedno več graditeljev, ter zakaj je pasivna hiša sinonim za udobje in...

Fasada - izolacija hiše malo drugače

Ko izoliramo fasado, poleg prihranka pri ogrevanju in prijetnega bivanja v hiši, želimo tudi osvežen videz hiše. Nekaj naredi že sveža barva fasade, pogosto pa je prenova fasadnega ovoja pametnejša rešitev.

Pluta rešitev za plesen, vlago in zatohlost

Zagotavljanje prijetnega in zdravega bivalnega okolja, trajnostna gradnja z uporabo  naravnih materialov, ki zagotavljajo  energetsko varčnost in dolgoročno varovanje okolja, so sodobni izzivi, ki si...

Gradnja hiše - je gradnja nizkoenergijske dražja od klasične

Koliko stane gradnja hiše - nizkoenergijske v primerjavi s klasično, za kakšno nizkoenergijsko hišo naj se odločim, kateri gradbeni material izbrati, kakšni so prihranki in kolikšno vlogo igrajo...

ELEKTRIČNA ENERGIJA

»Samooskrba z električno energijo je ena mojih najboljših naložb«

Število malih sončnih elektrarn, vključenih v samooskrbo, zadnji dve leti v Sloveniji narašča. Leta 2018 smo jih postavili 1300 v skupni moči 13,1 MW, lani pa že 2482 v skupni moči 30,68 MW. Konec maja 2019 jo je postavil tudi Jože Jurhar iz Savinjske doline in danes pravi, da je to ena njegovih najboljših...

Postavitev sončne elektrarne in kako do dobrega izvajalca

Sončna elektrarna je najbolj razširjen in tudi najlažji način pridobivanja električne energije za lastne potrebe. Poglejmo zakaj. Cene sončnih elektrarn so v zadnjih desetih letih padle za več kot desetkrat, za...

Sončna elektrarna in toplotna črpalka - zastonj ogrevanje

Zadnje desetletje zaznamuje solarna revolucija in umik fosilnih goriv. Še pred desetletjem nihče ni pomislil na samooskrbo z elektriko, kot jo danes omogoča sončna elektrarna, še manj smo verjeli, da bi lahko...

Ogrevanje s soncem - sončna elektrarna in toplotna črpalka

Prijetna temperatura v bivalnih prostorih, ogrevanje s soncem, topla voda in dovolj elektrike za potrebe celotnega gospodinjstva, račun za elektriko pa minimalen. Sliši se skoraj preveč lepo, da bi bilo res, a dejstvo...

Aktualne novice

Energetska sanacija stavb in učinkovitost dela

Združenje za trajnostno gradnjo GBC Slovenija je v sodelovanju s slovenskim Eko skladom tretji petek v septembru na lokaciji Superkema v Mariboru organiziralo strokovno srečanje za izvajalce zaključnih del v gradbeništvu. Delovno srečanje so tokrat posvetili trajnostnim vidikom in izboljšani učinkovitosti dela pri energetskih sanacijah...

Navdihujoča slovenska praksa blaženja podnebnih sprememb ujeta na film

Ali ste vedeli, da tudi v Sloveniji delujejo pionirji iz energetsko intenzivnih sektorjev, ki so iznašli načine, s katerimi so znatno zmanjšali svoje izpuste toplogrednih plinov? V Umanoteri predstavljajo prvega izmed...

Nova spletna revija Varčujem z energijo september 2020

 V septembru je izšla nova spletna številka revije Varčujem z energijo (74).

 

JUPOL znova prejemnik priznanja Trusted Brand

Revija Reader's Digest Slovenija in Mladinska knjiga Založba sta tudi letos javnosti predstavili izsledke opravljene raziskave o zaupanju potrošnikov v blagovne...

Prezračevanje, klimatizacija

Prezračevalna naprava je pomembna za kvaliteto bivanja

Eden pomembnih pogojev za kvaliteto bivanja je tudi čistost zraka v prostoru. Velikokrat se zgodi, da posamezniki v obnovo bivalnih prostorov vložijo veliko sredstev, vendar obnove ne izpeljejo do konca. Zelo hitro so stanovalci sočeni s slabim zrakom, nasičenim z mikroorganizmi, s pojavom plesni, posledično pa...

Zidna plesen, slab zrak?

Prezračevalni sistemi so gotovo eden najučinkovitejših načinov v boju proti vlagi, ko stavbo napade zidna plesen in imamo posledično slab zrak v njej....

Prezračevanje v borbi s korona virusom

Okužba z virusom Covid 19 se lahko za veliko ljudi spremeni v resno obolenje, zato se mnogi sprašujejo, kaj se lahko zgodi, če bodo obiskovali, delali ali živeli v prostorih, ki so umetno prezračevani. Še posebej...

Prezračevanje Lunos - kakovosten sistem za zmerno ceno

Lunos prezračevalni sistem spada med decentralne sisteme za prezračevanje. Z rekuperacijo ali brez ga je mogoče vgraditi v katerikoli fazi gradnje. Odličen je  za sanacije in novogradnje. Brez ustrezne izmenjave...

Varčevanje vode

Biološko čiščenje vode brez elektrike

Lastniki objektov, ki so zgolj občasno naseljeni ali samo v sezonski uporabi, se prej ali slej srečajo z izzivom čiščenja odpadnih voda. Ta je še toliko večji, če gre za lokacijo brez električne energije ali slabo obiskan počitniški objekt. Vendar so specialisti našli rešitev, ki se imenuje Biološka...

Koliko vode porabimo za vsakdanje stvari?

 Gospodinjstva porabijo od 10 do 40 % vse načrpane vode, od tega večino za stroje in pranje. Vsak dan iztočimo za splakovanje okoli 150 do 500 l vode. Povprečna dnevna poraba vode: Američani 425 litrov,...

Pitna voda iz deževnice

UV sterilizator vode PurePro® 6 GPM je naprava za dezinfekcijo (sterilizacijo) mikrobiološko oporečnih vod kot so kapnica, voda iz lastnih zajetij, vodnjakov in slabo vzdrževanih vodovodov. Naprava z...

Nova biološka čistilna naprava »one2clean+«

Popolno biološko čiščenje odplak je danes pri nas postalo nujno, saj je skoraj 3/4 površine Slovenije označeno kot vodovarstveno. To je posledica desetletij nespametnega ravnanja in odvajanja onesnaženih vod tja,...

ZELENA MOBILNOST

Avto na plin - pospeševanje nizkoogljičnega prometa

Združenje za zemeljski in obnovljiv plin v prometu (NGVA Europe) je objavilo podatke o uporabi biometana v sektorju cestnega prometa v Evropi, ki kažejo, da je obnovljivi plin na voljo potrošnikom po Evropi ter v povprečju predstavlja 17 odstotkov vsega plina, ki se uporablja kot transportno gorivo.

Od 2030 samo še novi avto na elektriko ali hibrid

Stanje doma in okoli nas na področju električnega transporta za široko rabo kaže veliko bolj optimistično sliko, kot si predstavljajo mnogi kritiki. Poglejmo, kaj za električni avto drži, kaj ne drži, v...

Električna vozila - kaj pravi zdrava pamet

Z električnimi avtomobili se dogaja nekaj podobnega, kot z okoljskimi opozorili. Nasprotniki trdnih dejstev in opozoril okoljevarstvenikov so dolgo uporabljali vsa možna orožja, da bi negirali rastočo "nevarnost" -...

Kako se obnese električni avto v praksi?

Društvo za električna vozila Slovenije (DEVS) je zgleden znanilec elektro mobilnosti v Sloveniji. V neprofitnem društvu so že nekaj let uporabniki električnih avtomobilov, ki se jim prevozi na elektriko vsakodnevno...

Inštalacije

Regulacija talnega gretja Uponor Smatrix

Ko izbiramo ogrevalni sistem je regulacija talnega ogrevanja tako pri obnovah in novogradnjah ključna, če želimo z novim sistemom ogrevati maksimalno varčno in hkrati doseči maksimalno udobje bivanja. Večina ne ve, da se investicija za talno gretje hitreje povrne skozi nižje...

Cena talno gretje suhomontažni sistem

Cena za talno gretje ni najpomembnejši vidik pri adaptacijah starih zgradb, ker investitorji ob tem iščejo predvsem izboljšanje udobja, hitro vgradnjo ter maksimalne prihranke ogrevanja.

Pametna hiša

Pri gradnji objektov, pa naj bodo to poslovne ali stanovanjske zgradbe, prihaja do vse večjih sprememb. Že pri njihovi zasnovi in načrtovanju se natančno ve, kako se bodo ogrevale, ohlajale in...

Kako učinkovito je ogrevanje sanitarne vode v Sloveniji

Vse prevečkrat se javnost zavaja z premalo točnimi navedbami o učinkovitosti posameznih ogrevalnih sistemov. Zaradi česar uporabnik, preden zamenja ogrevalni sistem, recimo za ogrevanje...

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Kalkulator Oceni prihranek energije je novo priročno večnamensko spletno orodje, ki vam pojasni koliko prihranite s prehodom na novi energent, novi ogrevalni sistem, sončno elektrarno in električni avto.

Prodajo gradbenega materiala v aprilu rešuje spletna trgovina. Vendar, ker so storitve za izvedbo gradbenih del v poseljenih zgradbah od sredine marca zaustavljene, bodo gospodarske posledice...

Večina investitorjev se sprašuje ali je cena sončne elektrarne sprejemljiva za slovenski žep ter koliko prihranimo. Odgovore nam je pojasnil predstavnik podjetja Enertec, Peter Kumer, soustanovitelj blagovne znamke...

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.