Huda okoljska in gospodarska kriza bi spodbudili uporabo električnih koles, so prepričani poznavalci
Avtomobile bi lahko že zdaj precej nadomestila električna kolesa ali skuterji, menijo v podjetju Elaphe . Zagovornik električnih vozil Andrej Pečjak pa dodaja, da se bo to zares zgodilo šele, ko bomo doživeli veliko gospodarsko in okoljsko krizo ter bo cestna infrastruktura v Sloveniji bolj prijazna do kolesarjev.
Električnih koles in skuterjev je po oceni Gorazda Lampiča, direktorja podjetja Elaphe, v Sloveniji približno tisoč. Na prvi pogled to sicer ni veliko, a številka ni zanemarljiva, meni sogovornik. “Takšni dvokolesniki postajajo cenovno čedalje
dostopnejši,” pravi. “Dobro električno kolo stane manj kot tisoč evrov, tisoč prevoženih kilometrov stane okoli enega evra, parkiranje je zastonj, stroški vzdrževanja pa minimalni.”
Državne subvencije za nakup električnih dvokolesnikov zato po njegovem mnenju niso smiselne, saj so izdelki ekonomsko konkurenčni. Bi pa bila finančna pomoč dobrodošla za njihovo oglaševanje in razvoj tehnologij. “Država se mora le odločiti, ali bodo tehnologije električnih motorjev in akumulatorjev razvijali javni inštituti ali zasebna podjetja. Od tega je odvisna učinkovitost vloženega denarja pri poznejši izvedbi izdelkov,” meni Lampič.
Kolesa dobra, električna še boljša
Avtomobile bi lahko nadomestili tudi z navadnimi kolesi, a prednost električnih se pokaže pri večjih naporih, še pravi Lampič .”S pomožnim električnim pogonom preprečimo potenje uporabnika, saj namesto tega po potrebi kolo poganja električna
energija. Vožnja je še vedno dovolj udobna, da lahko premagamo večje razdalje in denimo prevažamo težjo torbo sprenosnikom,” pojasni.
Kaj pa napajanje takšnih vozil? “To ni in ne bo problematično,” trdi Lampič, “saj porabijo zelo malo energije. Za 50 kilometrov vožnje takšno vozilo porabi desetkrat manj elektrike kot sušilnik za lase.” Prepričan je, da se težavam pripolnjenju, ki nas sicer čakajo, ko bo na cestah vse več električnih avtomobilov, lahko izognemo, če bomo zasnovali pametno polnjenje. “Z dobro logiko in ekonomskim spodbujanjem bomo tudi z zdajšnjimi viri zagotovili dovolj energije,” je prepričan…