Za sončne elektrarne se odloča vse več podjetij. Zakaj sploh v tako naložbo? Če gre soditi po odgovorih sogovornikov iz osmih podjetij, se zanje odločajo predvsem iz skrbi za okolje in s tem boljšega ugleda v javnosti, poleg tega dolgoročno pomenijo tudi dodatni vir zaslužka.
Še pred nedavnim so bila le redka podjetja, na primer Pipistrel, ki so se odločila za postavitev lastne sončne elektrarne.
Danes je seznam vse daljši. Po podatkih Agencije za prestrukturiranje energetike (ApE) je sončnih elektrarn v Sloveniji že več kot 620, njihovo število pa še narašča. Konec leta 2009 so jih prešteli le okoli 210.
Podatka, koliko so jih postavili v podjetjih, sicer nimajo. Franko Nemac , direktor ApE, pove še, da se za naložbo v sončno elektrarno najpogosteje odločajo podjetja, ki tudi dobavljajo opremo ali postavljajo sončne elektrarne na ključ in jim je lastna elektrarna dobra referenca. Med njimi so denimo Trimo , Impol , Talum . Naložba se večinoma povrne v 10 do 15 letih.
Razloge za vse večje število sončnih elektrarn v podjetjih gre iskati v vrsti koristi, ki jih imajo ta od njih. Ker s tem izkazujejo skrb za okolje, imajo boljši ugled v javnosti, poleg tega pa imajo od sicer varne naložbe (država zagotavlja odkup po zagotovljenih cenah za 15 let, najpozneje v tem času pa se naložba tudi povrne) finančne koristi.
Prvič, zaradi subvencij države pri odkupu zelene energije podjetja to zeleno električno energijo prodajajo po dva- do trikrat višji ceni kot ta dosega ceno na trgu. Za to možnost so se odločili na primer v BTC -ju in Mercatorju .
Druga možnost je, da podjetja električne energije prek Borzena ne prodajajo državi, ampak jo porabijo sama ali jo prodajajo drugim kupcem električne energije, denimo elektrodistribucijskim podjetjem. Pri tej možnosti država ne prevzema in tudi ne plačuje električne energije, ampak glede na količino proizvedene električne energije izplačuje obratovalno podporo…