Avto na plin – pospeševanje nizkoogljičnega prometa

Avto na plin in uvajanje obnovljivih plinov v prometu je rešitev za nizkoogljično družbo.

Združenje za zemeljski in obnovljiv plin v prometu (NGVA Europe) je objavilo podatke o uporabi biometana v sektorju cestnega prometa v Evropi, ki kažejo, da je obnovljivi plin na voljo potrošnikom po Evropi ter v povprečju predstavlja 17 odstotkov vsega plina, ki se uporablja kot transportno gorivo.

Tudi v Sloveniji bomo morali z namenom doseganja energetskih in podnebnih ciljev upoštevali smernice in zakonodajo EU za postopno nadomeščanje deleža zemeljskega plina s plini obnovljivega izvora, kot so sintetični plin, vodik in biometan.

avto na plin

Uporaba biometana narašča

Obnovljivi plini so v veliki meri na voljo zahvaljujoč nenehno rastoči infrastrukturi za proizvodnjo in uporabo goriva. Na vseh (4120) evropskih polnilnih postajah za stisnjen in utekočinjen zemeljski plin  jih več kot 25 odstotkov dobavlja biometan, so potrdili na združenju NGVA Europe. To je 17 % povprečje vsega plina v Evropi, ki se uporablja kot transportno gorivo (2,4 milijarde m3/23,4 TWh), kar ima pozitiven učinek na ogljični odtis, saj razpoložljivi 17-odstotni delež biometana v primerjavi z bencinom zmanjša izpuste CO2 z 20 odstotkov na skoraj 40 odstotkov.

Obnovljivi plini so popolnoma združljivi s trenutno infrastrukturo za zemeljski plin in z vozili, kar omogoča nizkoogljični promet. Uvajanje obnovljivih plinov pa je ena izmed najboljših rešitev za pospeševanje nizkoogljičnega prometnega sektorja, ki temelji na krožnem gospodarstvu. V sektorju težkih tovorov je biometan vse večja resničnost in predvsem razpoložljiva tehnologija, ki lahko nadaljuje prodor na trg ter prispeva k prehodu na nizkoogljični promet.

 

pasica aplikacija

Pline obnovljivega izvora predvideva tudi NEPN

Dolgoročni cilj  Slovenije je nadaljnje odprto delovanje trga zemeljskega plina brez regulativnih omejitev, vendar z ustreznimi spodbudami predvsem za večjo rabo obnovljivih virov energije.

V celovitem nacionalnem energetskem in podnebnem načrtu (NEPN) je zapisano, da bomo morali z namenom doseganja energetskih in podnebnih ciljev tudi v Sloveniji upoštevali smernice in zakonodajo EU za postopno nadomeščanje deleža zemeljskega plina s plini obnovljivega izvora, kot so sintetični plin, vodik in biometan. Za ustrezen preboj plinov obnovljivega izvora v energetsko bilanco bo potreben razvoj trga obnovljivih plinov, ki bo lahko obstajal v sklopu trga zemeljskega plina ali pa kot samostojni trg.

avto na plin zemljevid evropa

Delež obnovljivega plina v transportnem sektorju v posameznih državah (Vir: NGVA Europe)

K razvoju trga obnovljivih plinov bodo prispevali tudi operaterji sistemov zemeljskega plina z nepristranskim priključevanjem in dostopom do sistema proizvajalcev plinov obnovljivega izvora ter drugih nizkoogljičnih plinov.

Več na www.zemeljski-plin.si

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI