Trenutno jih je že več, saj so številke stare nekaj mesecev. Od teh jih 1,2 milijona vozijo Kitajci, 750.000 Američani, Nemci so na osmem mestu z 93.000 vozili. Krivulja prodaje strmo raste, saj smo letošnje leto začeli z 1,2 milijona novih registracij, kar je 55% rast glede na leto prej.

 

Samo vozila z vtičnico

Sestavljalci svetovne raziskave so v svoje preštevanje vključili popolnoma električne, nato avte z dodatnimi motorji za povečanje dosega in priključne hibride. Torej vsa vozila, ki imajo vtičnico za polnjenje z elektriko. Niso pa upoštevali tistih s popolnim ali delnim hibridnim pogonom in na gorivne celice.

 

 

elektro avti

Majska fotografija novih E-vozil parkiranih pod nadvozom v Wuhanu, Kitajska

 

 pasica aplikacija

 

Kitajska proizvajalca BYD in BAIC sta na prvem mestu po številu proizvedenih E-vozil, Tesla jima sledi z 86.700, BMW je četrti, VW pa na petem mestu. Če se bo rast prodaje nadaljevala v tem tempu, bo na planetu čez 7 let 25 milijonov E-vozil. Na to računajo tudi proizvajalci, saj preusmerjajo četrtino svojih zmogljivosti na elektro vozila. V Evropi po številu osebnih vozil močno vodijo norveški kupci, kljub samo 5 milijonom prebivalcev. Daleč za njimi je Nemčija s samo 1,6% registriranih novih E-vozil, ter je izenačena z Japonsko. Kljub temu imata ti dve državi največjo rast nakupov, saj se je od lani več kot podvojila. Kljub nizki prodaji bodo Nemci proizvodnjo občutno povečali in se spustili v konkurenčni boj z drugimi, saj druge izbire nimajo.

 

Rast proizvodnje baterij

Taki rasti bo morala slediti tudi proizvodnja baterij. Letno bo potrebno izdelati za 1000 gigavatnih ur baterij, postaviti 20 novih tovarn ter investirati 100 milijard v samo 7 letih. Kljub temu, da cene baterij padajo, bo vladna politika še vedno morala spodbujati nakup, naložbe in vlaganja v industrijo E - vozil. Deset vodilnih držav zaradi tega ne načrtuje ukinjanja spodbud, saj s tem zmanjšujejo tudi okoljske obremenitve. Glede na trenutne okoljske znake bo potrebno izpuste zmanjševati mnogo bolj odločno kot do sedaj.  

Kitajci poleg osebnih vozil povečujejo tudi proizvodnjo E- avtobusov in dvokolesnikov, slednji so zagotovo največji cestni onesnaževalci okolja. Zato bodo prej kot kdo drug presegli mejo enega milijona električnih vozil v državi. S tem vozila na fosilna goriva ne bodo izginila, saj predvidevajo, da bo na planetu leta 2035 skupaj dve milijardi cestnih vozil, od tega 220 milijonov električnih. V skupnem seštevku pa delež čisto električnih vozil v primerjavi s hibridi raste, in bo še večji, ko bo doseg enega polnjenja presegel psihološko mejo 600 km.

Povezane vsebine

 

 

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Investitorje v novi ogrevalni sistem velikokrat prestrašijo cene toplotnih črpalk. Toplotna črpalka je v primerjavi z drugimi sistemi ogrevanja res nekoliko dražja, vendar se marsikdo ne zaveda, da ga lahko premišljena naložba v toplotno črpalko na daljši rok stane veliko manj v primerjavi s kakšnim drugim...

Za nami je energetsko intenzivno leto 2022, ki je minilo v znamenju agresivne vojne Rusije proti Ukrajini. Ruska invazija na Ukrajino je povzročila geopolitični in energetski potres ter zelo resno energetsko krizo v EU. Kljub veliki odvisnosti od uvoza ruskih fosilnih goriv, EU...

V času podražitev vseh vrst goriv je vlada z uredbo zamejila drobnoprodajno ceno plina za zaščitene kategorije. To so v prvi vrsti vsi gospodinjski odjemalci. Med zaščitene kategorije spadajo tudi osnovne socialne službe in mali poslovni odjemalci.

Cena peletov je v lanskem letu z 270 evrov poskočila na 600 evrov - za tono pelet. Razlog za tako velik dvig cen je bila blokada izvoza iz Bosne in Hercegovine, Srbije ter ter še nekaterih držav, od koder je Slovenija uvažala večino lesa za pelete. Zaradi velikega povpraševanja in pretrganih...

Leto 2022 je za porabnike elektrike kaotično. Že lansko leto so, zaradi špekulativnih nakupov surovin na borzah ter korona krize, cene energentov pričele občutno rasti. Cena elektrike se je na veleprodajnih trgih že v letu 2021 podražila za 175 odstotkov. Med slovenskimi...

Veliko ravnih streh in strešnih teras je nastalo v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja z materiali in znanjem, kot je bilo takrat na razpolago. Zaradi puščanja smo večino teh streh že popravili ali pa samo pokrpali.

zdrava hisa

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.