Trenutno jih je že več, saj so številke stare nekaj mesecev. Od teh jih 1,2 milijona vozijo Kitajci, 750.000 Američani, Nemci so na osmem mestu z 93.000 vozili. Krivulja prodaje strmo raste, saj smo letošnje leto začeli z 1,2 milijona novih registracij, kar je 55% rast glede na leto prej.

 

Samo vozila z vtičnico

Sestavljalci svetovne raziskave so v svoje preštevanje vključili popolnoma električne, nato avte z dodatnimi motorji za povečanje dosega in priključne hibride. Torej vsa vozila, ki imajo vtičnico za polnjenje z elektriko. Niso pa upoštevali tistih s popolnim ali delnim hibridnim pogonom in na gorivne celice.

 

 

elektro avti

Majska fotografija novih E-vozil parkiranih pod nadvozom v Wuhanu, Kitajska

 pasica aplikacija

 

Kitajska proizvajalca BYD in BAIC sta na prvem mestu po številu proizvedenih E-vozil, Tesla jima sledi z 86.700, BMW je četrti, VW pa na petem mestu. Če se bo rast prodaje nadaljevala v tem tempu, bo na planetu čez 7 let 25 milijonov E-vozil. Na to računajo tudi proizvajalci, saj preusmerjajo četrtino svojih zmogljivosti na elektro vozila. V Evropi po številu osebnih vozil močno vodijo norveški kupci, kljub samo 5 milijonom prebivalcev. Daleč za njimi je Nemčija s samo 1,6% registriranih novih E-vozil, ter je izenačena z Japonsko. Kljub temu imata ti dve državi največjo rast nakupov, saj se je od lani več kot podvojila. Kljub nizki prodaji bodo Nemci proizvodnjo občutno povečali in se spustili v konkurenčni boj z drugimi, saj druge izbire nimajo.

Rast proizvodnje baterij

Taki rasti bo morala slediti tudi proizvodnja baterij. Letno bo potrebno izdelati za 1000 gigavatnih ur baterij, postaviti 20 novih tovarn ter investirati 100 milijard v samo 7 letih. Kljub temu, da cene baterij padajo, bo vladna politika še vedno morala spodbujati nakup, naložbe in vlaganja v industrijo E - vozil. Deset vodilnih držav zaradi tega ne načrtuje ukinjanja spodbud, saj s tem zmanjšujejo tudi okoljske obremenitve. Glede na trenutne okoljske znake bo potrebno izpuste zmanjševati mnogo bolj odločno kot do sedaj.  

Kitajci poleg osebnih vozil povečujejo tudi proizvodnjo E- avtobusov in dvokolesnikov, slednji so zagotovo največji cestni onesnaževalci okolja. Zato bodo prej kot kdo drug presegli mejo enega milijona električnih vozil v državi. S tem vozila na fosilna goriva ne bodo izginila, saj predvidevajo, da bo na planetu leta 2035 skupaj dve milijardi cestnih vozil, od tega 220 milijonov električnih. V skupnem seštevku pa delež čisto električnih vozil v primerjavi s hibridi raste, in bo še večji, ko bo doseg enega polnjenja presegel psihološko mejo 600 km.

 

Podobni članki

 

 

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Kalkulator Oceni prihranek energije je novo priročno večnamensko spletno orodje, ki vam pojasni koliko prihranite s prehodom na novi energent, novi ogrevalni sistem, sončno elektrarno in električni avto.

Prodajo gradbenega materiala v aprilu rešuje spletna trgovina. Vendar, ker so storitve za izvedbo gradbenih del v poseljenih zgradbah od sredine marca zaustavljene, bodo gospodarske posledice...

Večina investitorjev se sprašuje ali je cena sončne elektrarne sprejemljiva za slovenski žep ter koliko prihranimo. Odgovore nam je pojasnil predstavnik podjetja Enertec, Peter Kumer, soustanovitelj blagovne znamke...

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.