Avto na sonce in vodo

Pred štirimi meseci so strokovnjaki nemškega Fraunhofer inštituta v Freiburgu odprli sončno polnilno postajo, ki je dostopna javnosti. Vendar na njej avtomobilov ne polnijo z elektriko temveč z vodikom. Postaja je temeljni kamen nove tehnologije, saj ugot

 

 

Strokovnjaki nemškega Fraunhofer inštituta v Freiburgu so odprli sončno polnilno postajo, ki je dostopna javnosti. Vendar na njej avtomobilov ne polnijo z elektriko temveč z vodikom. Postaja je temeljni kamen nove tehnologije, saj ugotavljajo, da bo vodik postal skladišče viškov energije vetrnih in sončnih elektrarn, ter da je najčistejše gorivo za vse vrste vozil. S tem so tudi postavili vezni člen med okolju prijazno mobilnostjo, na električni ali vodikov pogon.

 

avto_na_sonce_in_vodo

Postaja z moduli na strehi z elektrolizo proizvaja vodik, s katerim nato polnijo avtomobilske rezervoarje

 

Zeleni vodik in gorivne celice

Če elektriko za elektrolizo vode pridobimo iz elektrarne na premog smo popolnoma zgrešili okoljski namen, saj lahko „zeleni vodik“ pridobimo samo iz obnovljivih virov. Tako postane nosilec energije, ki je enako uporaben za premostitev mirovanja sončnih in vetrnih elektrarn, z gorivno celico ga lahko neposredno spremenimo v elektriko, ki jo pošljemo v omrežje ali z njim napolnimo zalogovnik v avtomobilu. Trenutno traja polnjenje z vodikom tri minute, avto pa ima nato doseg več kot 400 km. Že danes lahko skladiščimo poljubne količine vodika, s katerim nato okoljsko neoporečno oskrbimo z energijo mesta ali države. Pomemben del projekta so tudi sodobne in prilagodljive naprave za elektrolizo, ki v skladu s trenutnimi potrebami, brezstopenjsko proizvajajo vodik.

 

Kaj skriva nova postaja

Glavna sestavna dela sta elektrolizna naprava, ki deluje pod tlakom 30 bar in mehanski kompresor, ki tlak vodika dvigne na 700 bar. Prigrajeni so še hranilnik plina, ki ga shranjuje pod dvema različnima tlakoma ter črpalke za polnjenje. Tudi avtomobili, avtobusi in motorji, ki delujejo na gorivne celice, lahko svoje rezervoarje napolnijo na tej postaji. Elektriko za pogon postaje pridobijo z moduli na njeni strehi in s strehe bližnje stavbe, viške elektrike pa pošiljajo v javno omrežje.

 

Verjetno ne bomo nikoli imeli dovolj zmogljivih baterij za shranjevanje elektrike za velike porabnike, z vodikom pa z lahkoto shranimo skoraj neomejeno količino energije, ki jo po potrebi spreminjamo v elektriko. Temu se na tiho prilagaja tudi napredna avtomobilska industrija, saj lahko po 2017 pričakujemo večjo ponudbo vozil z gorivno celico za pretvorbo vodika v elektriko in zato z večjim dometom. Obiskovalci so na otvoritvi lahko napolnili in vozili avto Mercedes F-cell World z gorivno celico, ki je pred tem že enkrat obkrožil planet.


Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI