Podjetje, ki opravlja Stockholmske mestne prevoze se je odločilo, da bodo kupovali samo vozila, ki delujejo na obnovljive vire. Zato so pri proizvajalcu Scania naročili 85 avtobusov, ki jih poganja etanol, voziti pa bodo začeli letos jeseni. S tem bo javni prevoz v Švedskem glavnem mestu imel največjo floto tovrstnih mestnih vozil v svetu.

 


Sodoben dizelski motor z nekaj manjšimi prilagoditvami lahko deluje na etanol


Polovica jih bo delovala v mestnem središču, ostali pa na primestnih progah. Podjetje Scania ima že 20 letne izkušnje z izdelavo vozil na etanol in so do sedaj izdelali že 600 takih avtobusov, ki delujejo v več evropskih državah.

 


90% manj izpustov

Trenutno na planetu 90% vseh vozil, ki jih poganja obnovljivi vir, deluje na etanol. Glavni vzrok za odločitev o prehodu na novo gorivo pa ni zmanjšanje odvisnosti od nafte. Prednost etanola pred običajnimi dizelskim gorivom je v tem, da motor na etanol odda za 90% manj trdnih delcev in dušikovih oksidov. Gorivo je sestavljeno iz 95% etanola in 5% dodatkov za izboljšanje vžiga in mazanje. Poraba je v primerjavi z nafto nekaj večja, zato morajo imeti vozila do 60% večje rezervoarje za enak domet. Trenutno je etanol najcenejši eko energent za pogon vozil, saj je gorivo, poleg ostalih prednosti, del naravnega kroženja snovi, zato ne povečuje emisij CO2 v okolje. Rokovanje z njim je enako kot z drugimi tekočimi gorivi, zato lahko za polnjenje vozil uporabimo obstoječe napeljave na bencinskih črpalkah.

 


Zaradi avtobusov na etanol bo zrak v Stockholmu manj obremenjen s sajami


Sodobni tovornjaki

Rast prevozov tovora po cestah se bo še povečevala, saj ima takšen transport vrsto prednosti. Glavna naloga proizvajalcev je zmanjšanje porabe goriva velikih tovornjakov, saj samo na ta način lahko zmanjšamo vpliv na planet. Sodoben tovornjak Scanie, ki ima še prikolico in prevaža 30 ton tovora, porabi 30 l na 100 km. To je izjemen podatek, če ga primerjamo s porabo osebnega vozila, ki je težak eno tono in porabi 10 litrov goriva. Vendar strokovnjaki Scanie trdijo, da lahko porabo goriva v razmerju tona na kilometer, z inovacijami in predelavami v nekaj letih zmanjšajo še za polovico.

 

Treniran voznik lahko z načinom vožnje porabi od 10 do 50% manj goriva, zato podjetje Scania za vse svoje voznike prireja tečaje varčne vožnje. To govori o tem, da je Eco Drive način vožnje izjemno pomemben in da ga je potrebno uporabljati na vseh ravneh, od transporta tovora do osebnih prevozov.

 

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Večina investitorjev se sprašuje ali je cena sončne elektrarne sprejemljiva za slovenski žep ter koliko prihranimo. Odgovore nam je pojasnil predstavnik podjetja Enertec, Peter Kumer, soustanovitelj blagovne znamke...

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.