Trenutno se nahajamo v času globalne evolucije energetskih sistemov, ki postajajo čistejši in bolj razpršeni. Energijo proizvajamo, shranjujemo in razdeljujemo vedno bližje končnemu porabniku.
Z energijo mislimo zlasti na elektriko, ki na velika vrata vstopa na področje mobilnosti. Po dolgih desetletjih zagotovljene prodaje in proizvodnje avtomobilov na fosilna goriva prihaja obdobje, v katerem bodo mnogi zacveteli in mnogi izginili. Verjetno se za glavni sunek v smeri elektromobilnosti lahko zahvalimo ameriškemu proizvajalcu Tesla, ki je presekal sladko spanje svetovnih proizvajalcev vozil in prebudil še najbolj zakrknjene bencinarje ter naftaše.
Zmanjšuje se tudi toliko opevani radius vožnje vozil na bencin in nafto, saj se množi število področij, ki bodo postala za njih nedostopna. Kaj pomaga poln tank goriva, če pa jih ne bodo več spustili v središča velikih mest. Londonsko finančno središče City bo aprila prihodnje leto za nekaj časa preizkusno prepovedalo vožnjo za vse avtomobile z izjemo električnih in priključnih hibridov. Ukrep bo veljal za del območja, pridobljene ugotovitve pa bodo uporabili pri prihodnjem oblikovanju prometne politike. Glavni razlog za začasno preizkusno prepoved je v visokih ravneh škodljivih izpušnih plinov na območju. Če se bo izkazala za uspešno, jo bodo razširili na celotno približno kvadratno miljo veliko območje, v prihodnjih letih pa bi jo lahko uvedli tudi kot trajni ukrep. Hkrati s tem ukrepom bodo v središču Londona začeli pobirati dodatno cestnino za starejša vozila. Ta ukrep velja že od lani, a naj bi prihodnje leto razširili seznam vozil in zvišali dajatev.
Odkar je Alessandro Volta leta 1800 izumil prvo baterijo se je na tem področju veliko spremenilo. V sodobne avtomobilske litij- ionske baterije lahko shranimo izjemne količine elektrike, ki jo lahko nato odvzemamo hitro, varno in neprekinjeno. Zato lahko elektromotorji avtomobila vozilo pospešujejo, spreminjajo hitrost, baterije pa lahko med parkiranjem napolnimo v zelo kratkem času. Raziskovalci delujejo v več smereh, poleg običajnih baterij na osnovi litija, je v razvoju več drugih tipov baterij. Ena od možnosti za shranjevanje elektrike v mirujočih zalogovnikih so redox flow baterije v katerih se pretakajo elektroliti in so sposobne prevzeti izjemno velike količine energije, ki jo shranjujejo v kemični obliki. Za vozila so zaenkrat neuporabne, vsi pa želijo odkriti baterije, ki so poceni, imajo visoko kapaciteto, omogočajo na tisoče polnitev in praznjenj ter so izdelane iz okolju prijaznih in lahko dosegljivih materialov.
Električna vozila so tiha, skoraj brez tresljajev ter brez vonja po bencinu in brez oblakov saj, ki jih med pospeševanjem bruhajo iz starih dizlov, da o izkoristku sploh ne govorimo. Glede na našteto je prav neverjetno, koliko časa je trajalo, da so proizvajalci spremenili miselnost in počasi prehajajo na električni pogon. Cena prevoza je tretjina tiste na bencin, vozila pa bolj stabilna zaradi baterij v podu, ki težišče približajo cesti. Električni avti so v vseh pogledih, razen trenutno dometa, boljši kot običajni, kar bodo spoznali vsi tisti, ki bodo sedali v taka vozila. Število sestavnih delov je za 25% manjše, zato naj tovarne motorjev, batov in izpušnih sistemov čim hitreje najdejo nove posle, drugače ne bodo preživele.
Poleg elektrifikacije osebnih avtov se že spreminja tudi odnos do kosa ljubljene pločevine, ki je bil od svojega nastanka statusni simbol brez primere. Osebni avto je odličen izum, ki omogoča samostojne in hipne odločitve kam in kdaj se bomo odpravili. Pri tem pa veliko stane, ko stoji je brez koristi, zaseda parkirni prostor in odvzema prostor ljudem, zlasti v mestih. Počasi se že začenja prehod od lastništva k izposojanju avta, ki ga najamemo samo takrat, ko ga potrebujemo. Električni avto ne prinaša samo čiste in tihe vožnje temveč tudi psihološki prestop na povsem nove načine uporabe. Zato lahko trdimo, da bodo baterije spremenile svet bolj kot si je kdo to lahko predstavljal.
Povezane vsebine