Elektromotor je najboljši pogonski stroj, ki je bil do danes izumljen. V primerjavi z motorjem z notranjim zgorevanjem je električni avto tri do štirikrat bolj učinkovit. Sestavljen je samo iz statorja in rotorja, njegova dodatna prednost v avtu pa je, da med zaviranjem deluje kot generator in polni baterijo. Med zaviranjem običajnih motornih vozil pogonsko energijo izgubimo s trenjem, pri čemer se spremeni v toploto in je za pogonske namene izgubljena. 

 

Izjemna moč električnega avta

Običajni motor vozila odda največ moči na zgornji meji dovoljenega števila obratov, pri čemer tudi poraba goriva skokovito naraste. Nasprotno elektromotor doseže največji vrtilni moment tako rekoč od ničle. To pomeni, da ob premiku z mesta odda največ moči, kar se odraža v pospešku in vozni dinamiki nasploh. Velik razpon števila vrtljajev elektromotorja omogoča vožnjo brez menjalnika in sklopke, pomeni da ima vozilo samo eno brzino.

Elektromotorni pogon ima visok izkoristek, manjšo težo in velikost kot običajni batni motor, nima emisij, ne potrebuje vzdrževanja in s tem povezanih stroškov, hladilni sistem je manjši in enostaven, zavira pa vozilo z elektromotorjem in ne z zavornimi koluti in oblogami, zato na zaviralnem področju ni nobene obrabe. Rotor elektromotorja je edini gibljivi del pogona, ne potrebuje vzdrževanja, ni menjave olja, ni filtra za gorivo ali zrak.

 

Kako deluje elektricni avto

Počasno nočno polnjenje iz domače vtičnice še dodatno zmanjša stroške za vožnjo

 

Nočno počasno polnjenje

Že pred leti je Avstrija naročila študijo elektromobilnosti. V njej so postavili vprašanje, kaj bi se zgodilo, če bi v Avstriji čez noč na ceste zapeljalo milijon električnih avtomobilov. Strokovnjaki so upoštevali vse vidike, porabo elektrike, sočasnost polnjenja, razpoložljivo elektriko in infrastrukturo. Ugotovitev je bila presenetljiva, nič se nebi zgodilo. V Sloveniji povprečen avto prevozi 44 kilometrov dnevno, kar pomeni porabo okrog 10 kWh. Če imamo ponoči okrog 10 ur časa za počasno polnjenje, je to enaka obremenitev, kot če bi si s fenom toliko časa sušili lase. Taka poraba je ugodna še za elektrodistribucijo, saj bi s tem uporabili viške elektrike, ki se pojavijo ponoči.

 

Kako se obnaša električni avto

Kdor takega avta še nima, najprej opazi izjemno tiho vožno mimovozečega električnega vozila. Tudi strošek elektrike za polnjenje električnega avta je v primerjavi z bencinskim avtom znaša samo tretjino za enako prevoženo pot. Zanimivo je speljevanje v hrib. Za ta namen se v boljših bencinskih avtih nahaja pomožna avtomatika, v običajnih pa je potrebno zategniti ročno, dodati plin in natančno prilagajati in oddrsavati s sklopko, da lahko speljemo. Z električnim avtom je to zelo enostavno, odpeljemo pač. Navor elektromotorja je tako velik, da nič od naštetega ni potrebno. Če polnimo avto v lastni garaži ali pred hišo, je edina razlika priključevanje z vtikačem ob prihodu in odklapljanje ob odhodu.

 

pasica aplikacija

 

Vožnja v snegu in mrazu

Uporabniki so v glavnem presenečeni, saj je vodljivost vozila v snegu najmanj tako dobra kot v vozilih na prednji pogon ali boljša. V avtu lahko tudi prespimo hladno noč in pustimo ogrevanje vključeno. Če je grelnik vključen 8 do 9 ur se to pozna kot 30 km vožnje, pa še strah z zastrupljenjem z izpušnimi plini odpade. Tudi odleditev stekel traja do dve minuti in če je avto pri tem še priključen na polnjenje, ne odvzema elektrike iz baterij ampak iz omrežja. Če avto ni priključen bo ena odleditev zmanjšala domet za 5 do 10 km.

Podobni članki

Tihec

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Kalkulator Oceni prihranek energije je novo priročno večnamensko spletno orodje, ki vam pojasni koliko prihranite s prehodom na novi energent, novi ogrevalni sistem, sončno elektrarno in električni avto.

Prodajo gradbenega materiala v aprilu rešuje spletna trgovina. Vendar, ker so storitve za izvedbo gradbenih del v poseljenih zgradbah od sredine marca zaustavljene, bodo gospodarske posledice...

Večina investitorjev se sprašuje ali je cena sončne elektrarne sprejemljiva za slovenski žep ter koliko prihranimo. Odgovore nam je pojasnil predstavnik podjetja Enertec, Peter Kumer, soustanovitelj blagovne znamke...

zdrava hisa

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.