Tovarna električnih avtomobilov Tesla je začela obratovati 2003, že čez pet let je bil v prodaji njihov Model S. Na začetku so želeli izdelati vozilo iz uporabnih delov običajnih avtov in vstaviti električni pogon, izkazalo pa se je, da tako ne bo šlo in so začeli od nule. Ustanovitelj Elon Musk od začetka trdi, da je kristalno in fizikalno jasno, da je električni avto prava rešitev, avti na nafto in bencin pa da bodo v kratkem zastareli, kot so danes zastareli parni stroji.
Kaj se je v resnici zgodilo, bo natančneje pojasnila novejša zgodovina, nedvomno pa je, da je tovarna Tesla dobesedno preko noči povzročila prelom v vsej avtomobilski industriji sveta.
Poklon Tesli
Direktorji avtomobilskih koncernov imajo najmanj težav, če vse ostane kot do sedaj. Sistem se vrti sam od sebe, proizvajalci dobavljajo tisočev sestavnih delov montažni trakovi se skoraj samodejno vrtijo. Na enaka podvozja občasno natikajo pločevine različnih oblik in z reklamo poskrbijo, da postane predvčerajšnji model avto za staro šaro. Ljudstvo še neodplačana vozila zamenjuje za nova posamezniki pa s tem poudarjajo svojo uspešnost in pomembnost. Vendar ima tudi najnovejše vozilo izjemno slab izkoristek, saj krepko čez polovico vsakega litra bencina dobesedno izpuhti v zrak, za pomikanje naprej pa koristno uporabi le nekaj več kot 30% porabljenega goriva. Če k temu prištejemo še grozečo okoljsko prihodnost, bi bilo take stroje potrebno že davno prepovedati.
Enormno plačani direktorji avtomobilskih koncernov ves čas razlagajo, kako njihovi razvojni oddelki delujejo s polno paro, da razvijajo vozila na vodik, plin, gorivne celice, komprimiran zrak in celo na elektriko. Razen nekaj varnostnih rešitev, ki so danes vgrajene v vsakem vozilu, pa se tehnično gledano ni čisto nič spremenilo in je bilo vse skupaj le spuščanje megle. Današnji avto je v osnovi enak kot tisti izpred sto let, bat se pomika gor in dol in iz izpuha se kadi, vse ostalo je šminka.
Ko so avtomobilski proizvajalci začeli slutiti, da se nekaj pripravlja, so komentatorji hitro problematizirali čisto vse, kar ima pridevnik elektro. Naenkrat pospeški klasičnih vozil niso bili več pomembni, saj imajo električni boljše. Nato smo izvedeli, da ne bo dovolj posebnih kovin za baterije, da električni gorijo, da je doseg premajhen in da bo zaradi njih zmanjkalo elektrike. Pred kratkim pa je znan avtomobiski strokovnjak in komentator v svoji rubriki rahlo skrušeno priznal, da ni več dvoma in da bodo električni pogoni zmagali. Trenutne visoke cene električnih so še zadnji drobec upanja za podaljšanje bencinskega veka, v kratkem pa se bo tudi to spremenilo, saj bo soliden električni avto za 10.000 evrov na razpolago že čez dobro leto.
Takšen avto bo pravi blagor za uporabnika, saj ga bo polnil preko noči iz domače vtičnice, edino vzdrževanje pa bo nakup brisalcev in dolivanje tekočine za pranje stekel.
Uspeh in hkrati nujnost električnega pogona v vozilih je rezultat več vzporednih dogajanj. Osnova je grozeči planetarni podnebni zlom, ki se mu moramo izogniti na vse možne načine. Električni avto je samo droben kamenček v seštevku vseh nujnih ukrepov, vendar je tudi znanilec spremembe mislenosti prebivalcev planeta.
Podobno kot okoljska borka Greta Thunberg je tudi Teslin ustanovitelj Elon Musk nekaj posebnega. Kljub tisočerim razlogom proti, se je edini odločil za zelo tvegano serijsko proizvodnjo električnih vozil, pri čemer je 98% potrebnega denarja vložil sam, saj je prodal svoje podjetje Pay Pal. Ko se je pokazalo, da bo tvegano početje uspelo je v intervjuju izjavil: “Postaviti novo avtomobilsko tovarno v današnjem svetu je bilo takrat neumno, postaviti tovarno električnih avtov pa neumno na kvadrat”.
Povezane vsebine