Energijska varčnost, zdravo in udobno bivanje, skrb za okolje in kakovostna ponudba na ključ so bila izhodišča za postavitev Centera energetskih rešitev (CER), prvega tovrstnega v Sloveniji, kjer podjetja Jelovica, Petrol, JUB, Knauf Insulation in Zelene energije na enem mestu ponujajo komplementarne izdelke in storitve za celosten pristop pri odpravljanju energijske neučinkovitosti.
Energetski svetovalec Matjaž Valenčič |
Poleg tega, CER s svojimi vsebinami postaja svetovalno in izobraževalno središče, kjer energetsko učinkovite rešitve ponuja tudi neodvisni svetovalec. Tako smo stopili še korak bližje potrošniku, saj smo na enem mestu poskrbeli za neodvisnega svetovalca ob hkratni raznoliki ponudbi in tehnični pomoči pri odločitvah.
Več o svetovanju Matjaža Valenčiča, energetskega svetovalca, ki vam je brezplačno na voljo v CER-u in o odnosu ljudi do učinkovite rabe energije preberite v spodnjem pogovoru.
Kakšen je pomen energetskega svetovalca?
Najpomembnejše je osveščanje. Občani so izpostavljeni množici informacij, zato je pomembno, da dobijo celovit, strokoven in nevtralen nasvet. Skušam podajati celovite rešitve, ne posameznega nasveta za odpravo težave. Primer: občan, ki ima težavo s plesnijo v bivalnih prostorih, sprašuje, s kakšnim premazom naj jo odstrani. Moj odgovor je povsem drugačen, kot ga pričakuje, vendar občan spozna, da je iskal ravno to: poleg tega, da odstrani plesen, mora preprečiti, da ne bi ponovno nastala. Ukrepi so odvisni od lastnosti stavbe in načina rabe.
Kdo so večinoma tisti, ki pridejo k vam po nasvet?
Ni tipičnega obiskovalca. Pridejo vsi, od mladih, ki si prvič rešujejo stanovanjsko vprašanje, do starejših, ki običajno iščejo nasvete za izboljšanje bivanja. Še posebej sem vesel arhitektov, izvajalcev ali upravnikov večstanovanjskih stavb, prepričan sem, da bodo nasvete uporabili večkrat.
Kaj jih največkrat zanima?
Vprašanja sledijo razvoju kulture bivanja, ki pa je slaba. Pogosto so direktno povezana z državnimi ukrepi na področju učinkovite rabe energije. Neprimerno varčevanje z energijo dokazano vpliva na zdravje celotne populacije.
Ali se ljudje zavedajo pomena energetske sanacije objektov in kakšne prihranke jim lahko ponudi?
Vprašanje bi postavil drugače: ali se zavedajo pomena energetske sanacije objektov in kako jim to omogoči boljšo kakovost bivanja? Ne, ne zavedajo se. Pomembna je kakovost bivanja, dalje pa pristavim: ob učinkoviti rabi energije in majhnem obremenjevanju okolja. Če stavimo vse na energetske prihranke, stavimo na napačnega konja.
Kakšen je trend energetske prenove? Celovita ali delna?
Dandanašnji je trend preživetje. Vedno pogosteje se srečujemo z energetsko revščino. Energetska revščina pomeni, da so stroški primernega ogrevanja stanovanjskih prostorov tako veliki, da povzročajo uporabnikom težavo. Da ne zabredemo še globlje, je potrebno zmanjšati rabo energije in izboljšati energetsko učinkovitost stavb. To lahko dosežemo s spremembo bivalnih navad in z ukrepi v povečanje energetske učinkovitosti. Potrebno je pregledati stavbo, pripraviti plan celovite energetske prenove in izbrati ukrepe, ki jih je potrebno izvesti najprej. Največkrat ni dovolj sredstev za celovito prenovo v eni potezi.
Kaj kot neodvisni energetski svetovalec menite o CER-u? Kje vidite njegovo nadgradnjo?
Stavbni fond v Sloveniji je dovolj obsežen, vendar zastarel. Zato bo poudarek tudi na celoviti prenovi obstoječih stavb. Vidim odlično povezavo Centra energetskih rešitev in neodvisnega svetovanja. Svetovanje izvedb pravilnih ukrepov (vgradnja okna, preprečevanje toplotnega mosta, vgradnja toplotne izolacije, vgradnja mehanskega prezračevanja …) je v CER-u prikazano z vzorci. Poleg tega je predstavljena množica premalo znanih rešitev. CER nudi praktične prikaze primerov dobre prakse in je v tem smislu nadomestilo za že zdavnaj zaprt Gradbeni center Slovenije. Poleg nasvetov neodvisnega energetskega svetovalca dobijo obiskovalci tudi praktičen nasvet. S povečanjem števila sodelujočih podjetij v CER-u bodo občani dobili še več kakovostnih, praktičnih informacij. Ob množičnejšem obisku pa bo CER motiviran za še boljšo ponudbo. Pozitivna spirala.