Prvi električni avto spet vozi

Avtor: Simon Tihec

Trenutno velja, da je prvi elektro avtomobil izdelal Francoz Gustav Trouvé, ki ga je predstavil na prvem sejmu Elektrike v Parizu 1881.

 

Trenutno velja, da je prvi elektro avtomobil izdelal Francoz Gustav Trouvé, ki ga je predstavil na prvem sejmu Elektrike v Parizu 1881. Vozilo je delovalo, le določanje hitrosti ni bilo preveč posrečeno. S pomočjo vrvic je voznik potapljal svinčene plošče v odprte kislinske akumulatorje, nastavljena globina pa je določala količino elektrike in hitrost. Samo nekaj mesecev kasneje sta Angleža  William Ayrton in John Perry predstavila trikolesnik, ki velja za prvo uporabno cestno vozilo na elektriko. Edini dokaz je bila upodobitev na bakrorezu.

elektrini_avto_stari_1
Bakrorez s prvim uporabnim elektro avtom iz 1881

Izdelali natančno repliko

V delavnicah avtomobilskega muzeja Autovision, ki stoji blizu Hockenheima, so najprej našli in odkupili enak trikolesnik in po njem izdelali kopijo vozila. Enako kot original ima domet 40 km in hitrost do 14 km/h. Starinski elektromotor je bil že takrat zelo majhen in se nahaja pod sedežno ploščo, akumulatorji na plošči pod njo, največ dela pa so imeli s posebnim verižnim obročem, ki prenaša vrtenje motorja na kolo. In to je vsa potrebna tehnika, zato so iz podobnih elementov sestavljena tudi današnja elektro vozila.

elektrini_avto_stari_2
Delujoča replika prvega električnega se nahaja v muzeju Autovision

Odgovor na zakaj

Odgovor na vprašanje, zakaj danes na cestah ni več električnih vozil, je zelo enostaven. Tudi avtomobilski koncerni dobro vedo, zakaj lahko električne avtomobile z zadnjega avtomobilskega sejma v Ženevi preštejemo na prste ene roke. Če Nemci zaprejo tovarno batov za motorje z notranjim zgorevanjem, bo na cesti 6.000 ljudi, če zaprejo tovarne izpuhov, pa 9.000. Če prištejemo še tovarne običajnih akumulatorjev, ki za elektro avte niso primerni, proizvajalce in prevoznike goriv ter maziv, firme ki izdelujejo zobnike in menjalnike ali odlivajo in obdelujejo bloke motorjev, bi lahko, kljub robotizirani proizvodnji, preko noči ostalo brez dela desettisoče ljudi. Povprečni Dunajčan danes z avtomobilom na dan prevozi 34 km, takšen doseg pa je imel tudi prvi električni avto pred 134 leti. Res, krasen napredek tehnike.

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI

SORODNE VSEBINE