Stisnjen zemeljski plin, ki ga poznamo pod oznako CNG ali metan, je v prometu vedno bolj prisoten. V nekaterih segmentih je edina prava alternativa nafti, saj gre za ekološko prijazno pogonsko gorivo tako s stališča emisij CO2 kot drugih onesnaževal. Ni pa okoljski dejavnik edina odlika vozil na CNG – še ena pomembna prednost za voznike je tudi občutno manjši strošek goriva.
SEAT Ibiza na CNG
Vozila na CNG so po videzu in vožnji enaka vozilom na bencin ali dizel. Razlika je le v tem, da so hibridna. To pomeni, da ima vsako vozilo na CNG dva rezervoarja: enega za stisnjen zemeljski plin (CNG) in drugega za bencin.
Nova polnilnica za CNG vozila –peta v Sloveniji in prva v Celju
Januarja letos je bila v Celju odprta prva javna polnilnica za vsa CNG vozila. Mestna občina Celje se s tem ukrepom pridružuje Ljubljani, Jesenicam in Mariboru, ki javne polnilnice na CNG že imajo.
Tovarniško izdelani avtomobili
CNG ima visoko oktansko število in s tem veliko odpornost proti samovžigu. Rezultat sta večja zmogljivost motorja in izrazito uglajen tek. Vsa vozila na CNG so tovarniško razvita in izdelana, kar pomeni, da ni potrebe po poznejši predelavi. Zato so zanesljiva in imajo veljavno garancijo.
Energijska primerjava goriv
Pri bencinskem in dizelskem gorivu ter avtoplinu (LPG) so cene izražene na liter, pri CNG pa na kilogram. Energijska vrednost enega kilograma CNG je enaka 1,57 litra bencinskega goriva, 1,39 litra dizelskega goriva oz. 1,98 litra LPG.
Cenovna primerjava goriv
Vožnja s CNG je bistveno ugodnejša od vožnje z bencinom, dizlom ali avtoplinom. Cena goriva je lahko tudi do 50 odstotkov nižja v primerjavi z drugimi gorivi. Na primeru SEAT Ibize to pomeni naslednje: Ibiza na dizelski pogon pri kombinirani vožnji porabi okrog 3,8 litra dizla na 100 km, medtem ko Ibiza na CNG porabi 3,3 kg CNG. Cenovno je to toliko, kot če bi porabil 2,3 litra dizla oziroma 3 evre na 100 km.