Zemeljski plin – energent prehoda

Avtor: Simon Tihec

Zemeljski plin – energent prehoda Zgorevanje je čisto Zgorevanje je čisto Uporaben za pogon vozil

Zemeljski plin je zagotovo najčistejše fosilno gorivo. Pred petdesetimi leti je bil zelo redko uporabljen, v začetku za razsvetljavo, danes pa je postal drugi najbolj razširjen in uporabljan energent na planetu.

 

Omrežje raste

Tehniki so rešili tudi prenos plina od nahajališč do vsake stavbe po podzemeljskih cevovodih, zato je stalno na razpolago, podobno kot elektrika. Je enako uporaben za podjetja in gospodinjstva, ki z njim pripravljajo hrano in ogrevajo prostore, je vir toplote v različnih vejah industrije, uporabljajo ga kot surovino in služi za pogon plinskih elektrarn. V tujini ga že dolgo uporabljajo tudi za pogon vozil. Z njim preko noči z majhnimi visokotlačnimi črpalkami napolnijo jeklenke, ki nato poganjajo osebna vozila preko dneva. Pred kratkim so ga končno »odkrila« tudi avtobusna podjetja pri nas, saj je idealen, čist in varen energent za prevoz v mestih.

 

 

kompresor zemeljskega plina

V Kanadi že desetletja uporabljajo hišne kompresorje zemeljskega plina, ki preko noči napolnijo rezervoar avta

 

 

Zgorevanje je čisto

Kljub temu, da je fosilno gorivo, se zaenkrat pomanjkanja ni bati, saj so najdišča po vsem svetu zelo bogata. Med zgorevanjem nastaja nekaj ogljikovega dioksida in zanemarljiva količina prašnih delcev. Je idealen energent za prehod na popolnoma obnovljive vire, saj bomo lahko v obstoječa omrežja dodajali plin, ki ga bomo pridobili iz obnovljivih virov in ki bo imel popolnoma enake lastnosti kot zemeljski plin.        

Je tudi glavni energent v energetskem konceptu Slovenije do leta 2055. Z njim bomo povečali izkoristke, zmanjšali odvisnost od drugih uvoženih fosilnih goriv ter zmanjšali onesnaževanje. Med zgorevanjem je izredno učinkovit, uporaben za pogon ogrevalnih sistemov z izjemnimi izkoristki, od kondenzacijskega kotla do plinske toplotne črpalke, kogeneracisjkih sistemov in gorivnih celic za neposredno pretvorbo v elektriko.

 

Enostavno in varno

Enostavno je tudi merjenje porabe, saj so plinski števci zelo natančni. Zanimivo, da je plinski števec za majhne porabnike danes tehnično popolnoma enak kot tisti, ki so ga izumili pred 118 leti.

Zaradi novih elastičnih cevi je tudi priklop stavb na plinski razvod enostaven in hiter. Prehod na ogrevanje s plinom je eden najcenejših, vložen denar pa se povrne že v treh letih. V EU ga najbolj uporabljajo Nemci, kjer je na omrežje trenutno priklopljenih 20 milijonov gospodinjstev. Tlak plina v regulacijskih postajah znaša od 1 do 4 bar, v njih ga znižajo na 0,1 bar, ki zadostuje za hišne priključke. Visok izkoristek ogrevalnih sistemov v eno ali večdružinskih stavbah lahko še povečamo z vgradnjo termosolarnih sprejemnikov sončne energije. Sodobni plinski kotli so tako prilagodljivi, da z njimi lahko enako učinkovito ogrevamo stavbe z radiatorskim ali nizkotemperaturnim ogrevanjem.   

 

baner plinski kotli

 

Uporaben za pogon vozil

Zemeljski plin je poceni in okoljsko ugodna zamenjava za dizel ali bencin. S predelanim avtomobilom na plin lahko voznik prihrani do 50% v primerjavi z avtom na bencin in do 30%, če vozilo poganja dizel. Predelava bo tudi ena od rešitev za lastnike dizelskih avtomobilov, ki veljajo za okolju zelo neprijazna vozila, saj oddajajo velike količine saj, zaradi česar jim bodo v Nemčiji začeli preprečevati vstop v mestna središča. Tudi vpliv na okolje je ugoden, saj se količina CO2 v izpuhu v primerjavi z bencinom zmanjša za 30%, količina dušikovih oksidov pa kar za 95%, kadar plin zamenja dizel, pri čemer ne izloča več finih prašnih delcev in saj. Avtomobili, ki so originalno izdelani za vožnjo na zemeljski plin so nekaj dražji kot običajni, vendar so odlična vozila za vse, ki jim domet električnih avtomobilov še ne zadostuje.

 

Zaradi količin zemeljskega plina, ki so na razpolago, bo cena tudi v prihodnje ugodna, zato je prestop na ta energent za vse vrste uporabnikov zagotovo dobra odločitev.

 

 

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI

SORODNE VSEBINE