Prvi serijski evropski avto na zemeljski plin se je pojavil leta 1994, v svetu pa taka vozila uporabljajo okrog 30 let. V Kanadi na primer zasebniki že leta sami polnijo svoje avtomobile. Na steni garaže visi majhna ozka škatla, na katero priključijo avtomobil, ki ga nato naprava preko noči počasi napolni. Povprečen tristopenjski brez oljni hišni kompresor poganja 650 W elektromotor, ki nato v 10 nočnih urah napolni avtomobilski rezervoar s plinom pod tlakom 200 bar. Količina energije je enaka kot da bi natočili 24 litrov bencina. Sedaj smo komprimiran zemeljski plin ali CNG (Compressed Natural Gas) »odkrili« tudi pri nas, in končno bomo lahko deležni velikih koristi, ki jih omogoča.

 

zemeljski plin avto domaci kompresor

Domači kompresor preko noči napolni rezervoar z zemeljskim plinom

 

Kaj prinaša CNG

Prva korist je nizka cena in velika energijska gostota. En kilogram CNG vsebuje energijo 1,5 l bencina ali 1,3 l dizla. Tudi varnost je izjemna, saj je tudi v primeru nesreče tlačna posoda s plinom opremljena z ventilom, ki plin izpusti v okolico. Plin je lažji od zraka, hitro izhlapeva in je bolj varen od bencina, dizla ali LPG plina. Vozilo lahko parkira tudi v podzemnih garažah, polnjenje na hitrih postajah pa traja samo 15 minut, ko rezervoar doseže tlak 200 bar je polnjenje zaključeno. Srednje velik osebni avto bo za 100 km porabil za okrog 6,5 € plina. Trdijo, da je avto na CNG okolju bolj prijazen kot električni, saj je plinski CO2 nevtralen, za električnega pa ni nikoli gotovo iz kakšnega vira je prišla elektrika. Ko pride hladna zima, je CNG spet v prednosti, saj se plin krči, zaradi tega je doseg lahko večji za okrog 20 km. In končno, cena plina je za več kot 50% nižja od cene bencina.

 

zemeljski plin avto polnilnice v sloveniji

Število polnilnic za CNG v Sloveniji in bližnji okolici se počasi povečuje

 

Mariborska polnilnica in avtobusi

Lani so v Mariboru odprli novo polnilnico z CNG, kjer bodo polnili tudi pet naročenih mestnih avtobusov. To gorivo je za mestne razmere naravnost idealno, saj zelo malo obremenjuje okolje. Življenjska doba motorja se podaljša, izpuh je skoraj brez prašnih delcev, odda do 95% manj dušikovih oksidov in 25% manj CO2 kot dizel. Vozilo ohrani pospeške, motor pa deluje tišje. Tak energent je idealen za ljudi, ki vsakodnevno veliko prevozijo ter za transportne organizacije, ki imajo cele flote vozil.  Z naraščanjem števila takšnih avtomobilov, bo naraslo tudi število polnilnic, zato imajo CNG vozila kar svetlo prihodnost.

 

Podobni članki

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Večina investitorjev se sprašuje ali je cena sončne elektrarne sprejemljiva za slovenski žep ter koliko prihranimo. Odgovore nam je pojasnil predstavnik podjetja Enertec, Peter Kumer, soustanovitelj blagovne znamke...

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.