Avtobus, ki bi rešil težave z gnečo v prometu

Kitajska družba je razvila avtobus, ki so ga poimenovali trirazsežnostni hitri avtobus in skozi katerega lahko vozijo avtomobili, kar bi rešilo veliko težav v prometu v vseh večjih mestih po svetu.Pod avtobusom družbe Shenzhen Huashi Future Parking Equipment bodo lahko vozili avtomobili, ki niso višji od dveh metrov, v zgornjem delu pa bo avtobus prevažal potnike. Vozilo, ki so ga ljubkovalno poimenovali razkrečeni avtobus, je videti kot podzemna železnica ali hitri vlak, ki je zasedel cesto. Poganjata ga električna in sončna energija, pospeši pa lahko do 60 km/h. Eno vozilo lahko prepelje do 1.400 potnikov, na svoji poti pa ne ovira drugih udeležencev v prometu.Strokovnjaki so že izračunali, da stane izdelava avtobusa in 40-kilometrske proge zanj (za gradnjo bi porabili eno leto, za gradnjo 40 kilometrov podzemne železnice pa vsaj 3 leta) 62 milijonov evrov (okoli 500 milijono juanov), kar je približno desetina cene podzemne železnice. Ob tem dodajajo, da bi lahko zmanjšal gnečo v prometu za od 20 do 30 odstotkov.


Avtomobili vozijo skozi avtobus

Kitajska družba je razvila avtobus, ki so ga poimenovali trirazsežnostni hitri avtobus in skozi katerega lahko vozijo avtomobili, kar bi rešilo veliko težav v prometu v vseh večjih mestih po svetu.

Pod avtobusom družbe Shenzhen Huashi Future Parking Equipment bodo lahko vozili avtomobili, ki niso višji od dveh metrov, v zgornjem delu pa bo avtobus prevažal potnike. Vozilo, ki so ga ljubkovalno poimenovali “razkrečeni” avtobus, je videti kot podzemna železnica ali hitri vlak, ki je zasedel cesto. Poganjata ga električna in sončna energija, pospeši pa lahko do 60 km/h. Eno vozilo lahko prepelje do 1.400 potnikov, na svoji poti pa ne ovira drugih udeležencev v prometu.

Strokovnjaki so že izračunali, da stane izdelava avtobusa in 40-kilometrske proge zanj (za gradnjo bi porabili eno leto, za gradnjo 40 kilometrov podzemne železnice pa vsaj 3 leta) 62 milijonov evrov (okoli 500 milijono juanov), kar je približno desetina cene podzemne železnice. Ob tem dodajajo, da bi lahko zmanjšal gnečo v prometu za od 20 do 30 odstotkov.


Parkiral bi lahko kar na svojem postajališču
Poleg naštetih prednosti avtobusi ne bi potrebovali velikega parkirišča, kot ga potrebujejo običajni avtobusi, saj bi lahko parkirali kar na svojih postajališčih, pri tem pa ne bi ovirali prometa. Gradnje proge bi se lahko lotili na dva načina. Lahko bi postavili tire na vsaki strani, ali pa bi na cesto narisali beli črti, ki bi jima avtobus sledil s pomočjo avtopilota.

Poleg tega bi avtobus oddajal ultrazvočne valove, s katerimi prepečuje višjim avtomobilom in tovornjakom vstop v predor pod njim. Če bi se visoki avtomobili ali tovornnjaki preveč približali avotbusu, bi se sprožil alarm, znotraj avtobusnega predora pa bi se prižgale opozorilne luči, ki bi avtomobile obvestile, da bo avtobus zavil. Radarski sistem bi opozarjal avtomobile, če bi se preveč približali kolesom avtobusa.

Prvih 180 kilometrov proge za takšen avtobus bodo v Pekingu začeli graditi že prihodnje leto.

erevija varčujem z energijo prevoz alternativni vožnja varčevanje energije co2

Avtobus1
Projekt je bil prvič predstavljen na 13. pekinški mendarodni razstavi visoke tehnologije maja letos. Foto www.umiwi.com
Avtobus2
Avtobus je širok šest in visok do štiri metre in pol. Z uporabo enega avtobusa bi lahko prihranili do 860 ton goriva na leto, kar pomeni 2.640 ton ogljikovega dioksida. Foto www.umiwi.com

vir: MMC RTV SLO

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI