bencina, dizla in zemeljskega plina, so strokovnjaki ugotovili, katero se lahko
ponaša z oznako najčistejši pogonski energent
Pri tem so izvedli meritve na 32 osebnih avtomobilih, namen študije
pa je ugotavljanje virov vnosa škodljivih emisij v mestih, ki so najbolj
obremenjeno področje. Merili so količino saj, količino škodljivih snovi ki
povzročajo tvorbo ozona in plinov, ki so neposredno odgovorni za nastanek učinka
tople grede.
Kljub splošnemu tehničnemu napredku je mestni zrak
preobremenjen z ozonom in finim prahom. Meritve so pokazale, da avtomobili na
dizel in brez filtra za prestrezanje saj obremenjujejo zrak za 250 krat bolj
kot ostala goriva. Vgradnja filtrov je torej ključna zahteva, ki jo bodo morali
izpolniti proizvajalci takšnih vozil.
plin enako dobra in povzročata malo takšnih izpustov. Dizelski motorji so pri
tem spet slabši, njihovi tovrstni izpusti pa so za desetkrat višji. Med
meritvami zdravstveno problematičnih izpustov (NO in NOX) se je dizel spet
slabo odrezal, saj takšni motorji oddajajo za 30 do 50% takšnih plinov več kot
bencinski ali plinski. Zaradi zelo slabih rezultatov dizelskih motorjev bi bilo
potrebno začeti pripravljati ukrepe za zmanjšanje števila takšnih vozil v
mestnem prometu. Zanimivo pri tem je, da so vsi mestni avtobusi v Sloveniji
opremljeni ravno z dizelskimi motorji.
skupnem seštevku se ponašajo z 21% manjšim izpustom škodljivih snovi kot
bencinski pogoni in najmanj vplivajo na tvorjenje škodljivega ozona. Na splošno
so izpuhi vseh vrst motorjev postali čistejši, za kar ima zasluge stalen
razvoj.
iskanje izpustov, ki so neposredno krivi za nastanek učinka tople grede.
Zanimivo je, da so vsa tri goriva na področju izpustov ogljikovodikov na približno
enakem nivoju. Za nastanek ozona so najbolj »krivi« bencinci, dizelski pogoni
manj, najmanj pa plin. Najhitreje se lahko prilagodijo avtobusna podjetja, ki
bi lahko, namesto na biodizel prešla na pogon na zemeljski plin, pri čemer je
potrebno na obstoječih dizelskih motorjih opraviti samo predelavo
napeljav. •
okolje