Največja vetrnica je Siemensova

Nemci trenutno četrtino svoje elektrike pridobijo iz obnovljivih virov, zmogljivosti pa ves čas povečujejo, saj želijo s tem nadomestiti elektriko iz jedrskih elektrarn. Od tega 9% elektrike dobijo iz vetra, ki je od vseh virov najcenejši. Samo lani so za


Nemci trenutno četrtino svoje elektrike pridobijo iz obnovljivih virov, zmogljivosti pa ves čas povečujejo, saj želijo s tem nadomestiti elektriko iz jedrskih elektrarn. Od tega 9% elektrike dobijo iz vetra, ki je od vseh virov najcenejši. Samo lani so zaradi obnovljivih virov uvozili za 7 milijard evrov manj energentov, ta prihranek pa ves čas strmo raste.  

 

vetrnica siemens 1

Kalup za eliso je izdelan iz dveh polovic, krilo pa dolgo kot razpon Airbusa

 

Angleži naročajo Siemensove

Siemens in podjetje DONG Energy sta podpisala pogodbo za dobavo 300 vetrnic skupne moči 1800 MW. Gre za novo “direct drive” izvedbo tipa SWT 6.0, ki jih bodo Britanci postavili v morje do 2017. Oznaka “direct drive” pomeni, da je naprava izdelana iz polovice manj delov kot običajne izvedbe z reduktorjem, s čimer se izboljša zanesljivost in zmanjšajo vzdrževalna dela. Največ energije vetra lahko zajamemo samo na morju, saj so tam vetrovi močni in stalni, zato pridobimo iz enake vetrnice do 40% več energije kot na kopnem, to pa dobro vedo Angleži, Danci in Nemci, ki pospešeno načrtujejo nova vetrna polja.

 

Največja na svetu

Moč vetrnice je neposredno odvisna od velikosti rotorja. Zato je novo, 75 m dolgo krilo elise eden najbolj obremenjenih delov v sodobnem strojništvu. Nova vetrnica ima moč 6 MW in daje dovolj elektrike za 6000 evropskih gospodinjstev. Rotor ima premer 154 m, elisa pa zajame veter s površine 18.600 m2, kar je enako površini dveh in pol nogometnih igrišč. Krak elise je izdelan v enem kosu iz kombinacije epoksidne smole, izjemno lahkega lesa drevesa balza in več plasti steklenih in ogljikovih vlaken, to tehnologijo pa proizvajalec imenuje IntegralBlade. Pred montažo krak elise v tovarni skrbno pregledajo z različnimi skenerji, da bi odkrili in odpravili tudi najmanjše razpoke. Z novo tehnologijo jim je uspelo maso krila zmanjšati za 20% v primerjavi z običajnimi načini izdelave.

 

vetrnica siemens 2

Krilo elise je izdelano iz balze, epoksi smole ter steklenih in karbonskih vlaken

 

Testna se že vrti

Prva testna turbina stoji ob danski obali od maja 2011. Med delovanjem se konice kril gibljejo s hitrostjo 290 km/h. Ob hitrosti vetra 10 m/s bo med krili turbine vsako sekundo strujal zrak z maso kar 200 ton. Dolžina kraka elise je večja kot razpon preko obeh kril Airbusa A380, krak pa so po mnogih preračunavanjih oblikovali tako, da so dosegli najvišjo trdnost, čim nižjo težo in najvišji izkoristek ob različnih hitrostih vetra. Teža kraka mora biti čim manjša, saj so od nje odvisni potrebna trdnost kabine, stolpa in temeljev, s tem pa tudi na cena vetrne elektrike. Kabina vetrnice je tako velika, da lahko na njej pristane helikopter, s čimer sta močno olajšana kontrola in vzdrževanje, predvidena življenjska doba naprave pa je 25 let. Vetrnica starta pri vetru 3-5 m/s in polno deluje pri 14 m/s, pri 25 m/s pa jo zaradi varnosti ustavijo. Brez škode lahko zdrži vihar do 70 m/s, kar je enako hitrosti vetra 252 km/h.

 

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI