Najboljši eko avto 2013

Letos so Švicarji že tridesetič primerjali vse vrste novih avtomobilov na osnovi meril, ki jih je pred leti postavil okoljski inštitut v Heidelbergu (IFEU). Prva mesta so prvič izgubili hibridni avtomobili, prehiteli so jih tisti na zemeljski plin.

 

Letos so Švicarji že tridesetič primerjali vse vrste novih avtomobilov na osnovi meril, ki jih je pred leti postavil okoljski inštitut v Heidelbergu (IFEU). Prva mesta so prvič izgubili hibridni avtomobili, prehiteli so jih tisti na zemeljski plin.

 

eko avto 1

Prvo mesto so zasedli trije eko avtomobili, VW eco up, Skoda Citigo in Seat Mii

 

Kako nastane tabela
Primerjave delajo vedno na osnovi najnovejših znanstvenih ugotovitev in stanja tehnike. V zadnjih desetih letih so nova spoznanja stalno vplivala na točkovanje, saj so vedno na novo pretehtavali vpliv posameznih emisij na okolje. V točkovanju so postali pomembnejši izpusti CO2, oddajanje drobnih prašnih delcev, obremenitev ljudi ter naravnega okolja. Za CO2 smo ugotovili da je glavni toplogredni plin, vozila pa v okolje oddajo eno tretjino vseh emisij, zato je njegov delež tako visok. Zanimivo, da na seznamu ni nobenega elektroavtomobila, saj ocenjevalci niso dobili zanesljivih podatkov o njihovih lastnostih.  

 

eko avto 3

V tabeli so zbrani vsi osebni avtomobili, od majhnih do velikih, ki so zbrali največ točk v ocenjevanju.

 

Hrup, strupi in narava
V Švici se dve tretjini ljudi čuti preobremenjenih s hrupom, ki prihaja zlasti od prometa. Stalno hrupno okolje povzroča stres in slabša zdravstveno stanje, slabo pa vpliva tudi na srčne bolnike in obolele za rakom. Z meritvami so dokazali, da vpliv najbolj hrupnega avta deluje na človeka enako moteče, kot če bi istočasno peljalo mimo deset avtomobilov z najnižjo hrupnostjo. Največ strupenih snovi odda vozilo ob hladnem startu, odvisne pa so tudi od vrste goriva. Opozarjajo tudi, da sodobni motorji z vbrizgavanjem bencina oddajajo izjemno veliko saj. Obremenitev narave pa merijo z ozirom na izpuh dušikovih oksidov NOx. Skupaj z žveplovim dioksidom povzročajo zakisanost tal, pregnojenost zemlje in rek, ter sodelujejo v tvorjenju viškov škodljivega ozona v poletnem času.

 

eko avto 2

Razdelitev pomembnosti vplivov pri ocenjevanju

 

Izbira modelov
Na ocenjevalnem seznamu se lahko znajdejo samo vozila, ki oddajajo največ 150 g CO2 na kilometer, kar je enako porabi 6,5 l goriva na 100 km. Izjema so velikoprostorci z več kot 5 sedeži, ki lahko dosežejo do 180 g/ km. V primerjavi niso upoštevali vseh variant enega modela, saj bi bil seznam predolg, zato so izbrali vedno okolju prijaznejše variante vozil. Upoštevali niso tudi nišnih modelov ali vozil proizvajalcev, ki imajo zanemarljiv tržni delež.

Kaj so pokazale meritve
Lani je prvo mesto zasedal Lexus CT 200h hibrid, vozilo nižjega srednjega razreda. Letos so ga na četrto mesto porinila tri enakovredna vozila, ki jih poganja mešanica zemeljskega in bioplina, ki jo najdemo na vseh plinskih črpalkah v Švici. Prvi na lestvici, VW eco up! je tudi s stališča varnosti potnikov odličen, saj je na testih z zaletavanjem dosegel najboljši rezultat. Pomanjkljiva varnost potnikov zato ni več izgovor, da bi kupili za številko prevelik avto. Zaradi previsokega hrupa je nova Toyota Yaris izpadla iz lestvice prvih deset, čeprav ima izjemno nizek CO2 izpuh, ki znaša samo 79 gramov na kilometer.  

 

Razvoj elektroavtov napreduje zelo počasi. Novi modeli se pojavljajo samo občasno, saj kupci ne kažejo potrebnega navdušenja. Proizvajalci tudi ne posredujejo znanstveno podprtih podatkov, ki bi jih lahko uporabili pri ocenjevanju. Poleg tega ugotavljajo, da tovarniški podatki o porabi ne ustrezajo resnici, vozniki pa bi svoja elektrovozila morali polniti samo z zeleno elektriko, da bi ta vozila postala okoljsko zanimiva, še trdijo ocenjevalci.

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI