Alojz:
Revija varčujem z energijo, je vredna vse pohvale. Članki so zanimivi, strokovno na visoki ravni. Žal pa vas pri pisanju kdaj pa kdaj tudi malo zanese. V članku prednosti električnih dvokoles, navajate raziskave švicarskega instituta, ki predstavlja popolnoma neverjetno študijo. Trditve iz prvega odstavka so popolnoma napačne, zato me zanima, kateri institut objavlja takšne neumnosti.
Kdor pozna delovanje bencinskih motorjev in zavezujoče Euro norme izpušnih plinov, bo dobro premislil preden zapiše takšno neumnost. Zanimivo je tudi, da strokovnjaki ,ki pišejo takšne tekste, delijo skuterje na E-skuter, E-skuter na zeleno el. in E-skuter na bencin. Halo ? Tipično za od realnosti oddaljene raziskovalce, takšne, ki v svoji dolgoletni karieri niso ustvarili ničesar, razen kupa papirjev. In to je res ekološka škoda! Lep pozdrav in uspešno delo v bodoče.
Odgovor:
V reviji zagotovo delamo napake, slogovne, jezikovne in strokovne. Vendar se trudimo, da bi tega bilo čim manj. Poskušamo se čim bolj držati gesla »bralec je kralj« in podajati sporočila kratko, jedrnato in razumljivo. Alojzove pripombe jemljemo z delčkom ponosa, saj je objavljeno podrobno prebral, o tem premišljeval in reagiral.
Ker vemo, da revijo berejo tudi specialisti za posamezna področja, vire skrbno izbiramo. Podatke o slabem vplivu motociklov smo vzeli iz revije Environmental Science & Technology, raziskavo pa so opravili strokovnjaki švicarskega inštituta ETH iz Züricha. Švicarji so tiha, vendar po našem vedenju vodilna evropska nacija, ki vlaga velika sredstva v raziskave in projekte s področja varovanja okolja.
Še glede elektro skuterjev. Elektrika iz vtičnice je mešanica energije, ki je pritekla od različnih proizvajalcev. Cena zelene elektrike iz hidroelektrarn je ena od najbolj realnih, solarna elektrika je subvencionirana, cena elektrike iz nukleark pa je zagotovo prenizka, saj ne zajema stroškov razgradnje, saj prava cena tisočletja dolgega varovanja visokoradioaktivnih odpadkov ni znana. Nemci na primer letno porabijo gigavate elektrike za stalen pogon črpalk, ki sesajo vodo iz opuščenih rudnikov premoga v Porurju, ki leži na premogu in je prekopano kot švicarski sir. Če bi zaradi izpada črpalk voda zalila rudnike, bi se polovico Porurja s cestami in stavbami vred pogreznilo. Kakšna je torej prava cena elektrike iz nemških termoelektrarn na premog? In zato je skuter, ki baterije polni izključno na »zeleno« elektriko okoljsko v prednosti.