Ljubljana leta 2011 s prvim hibridnim avtobusom

Prvi hibridni avtobus, katerega prednost je predvsem nižja poraba goriva, bolj tiha vožnja in manj emisij CO2, naj bi po prestolnici vozil v letu 2011. Kot je pojasnil direktor sektorja delavnice pri LPP Marko Kamnik, bodo v času preizkušnje avtobusa izvedli različne meritve, s katerimi bodo preverili dejansko porabo goriva in izpuste emisij CO2. “V kolikor bi bila poraba goriva približno 30 odstotkov nižja, kot obljubljajo proizvajalci, potem bi se tovrstna investicija povrnila v desetih letih,” meni Kamnik.

Prvi hibridni avtobus, katerega prednost je predvsem nižja poraba goriva, bolj tiha vožnja in manj emisij CO2, naj bi po prestolnici vozil v letu 2011.

Robert Balen

Hibridni mestni avtobus, katerega prednost je predvsem nižja poraba goriva, bolj tiha vožnja in manj emisij CO2, bo do 10. januarja na testni preizkušnji v Ljubljani. Prvi hibridni avtobus, ki stane več kot 250.000 evrov, naj bi po mnenju predstavnikov Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) lahko vozil po prestolnici v letu 2011.

Kot je pojasnil direktor sektorja delavnice pri LPP Marko Kamnik, bodo v času preizkušnje avtobusa izvedli različne meritve, s katerimi bodo preverili dejansko porabo goriva in izpuste emisij CO2. "V kolikor bi bila poraba goriva približno 30 odstotkov nižja, kot obljubljajo proizvajalci, potem bi se tovrstna investicija povrnila v desetih letih," meni Kamnik.

Kamnik je dodal, da je povprečna starost voznega parka LPP okoli 12 let, kar pomeni, da bi morali letno kupovati med 25 in 30 avtobusi, da bi to starost zadržali. "Stanje z avtobusi ni blesteče. Povprečna starost močno presega povprečne starosti v drugih voznih parkov v Evropi, kjer se ta giblje okoli sedem let," je poudaril Kamnik in dodal, da ima LPP še vedno avtobuse, ki so starejši od 20 let, ki imajo Euro 0 motorje, ki neprimerneje bolj onesnažujejo zrak v Ljubljani.

Predstavnik proizvajalca Man, ki je naredil testni hibridni avtobus, Bogdan Gregorčič, je pojasnil, da ima avtobus kombiniran dizel elektro pogon in shranjevalce električne energije, ki se ustvarja pri zaviranju.

Predviden nakup hibridnih avtobusov v prihodnje v Ljubljani je sicer del projekta pod imenom "Mobilizacija meščanov za kakovostno bivanje" oz. Civitas Elan. Gre za skupno pobudo petih evropskih mest – Ljubljane, belgijskega Genta, Zagreba, Brna in Porta, sofinancira pa ga tudi Evropska komisija. Namen projekta je razvoj trajnostnega, okolju bolj prijaznega in energetsko varčnejšega javnega transportnega sistema.


Vir: http://www.vecer.com/clanek2009122705497679

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI