Focus econetic je prvi v družini okolju prijaznejših fordov
"Povsod iščemo prihranke," je ob predstavitvi nove najbolj varčne in okolju prijazne različice focusa – econetic takšne izvedenke imenujejo pri Fordu – dejal Wolfgang Kaffka, inženir z oddelka zmogljivosti in gospodarnosti vozil. Svojo izjavo je podkrepil s podatkom o uporabi obnovljivih virov in vetrnih turbin v tovarnah in o 65-odstotnem prihranku pri porabi vode med letoma 2000 in 2008.
Focus je zdaj prvi, ki, kot dodatno opremo sicer, prinaša novo tehnologijo ugašanja in ponovnega zagona motorja (stop-start). Focus econetic, ki s tem sistemom po tovarniških podatkih doseže povprečno porabo 3,8 litra na 100 kilometrov in v zrak izpusti le 99 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, je prvi evropski ford z novimi ekološkimi tehnologijami. Brez sistema stop-start takole motoriziran focus v zrak izpusti še zmeraj pohvalno skromne 104 grame CO2 na kilometer. Ne glede na to, ali je focus econetic opremljen s tem sistemom, pa uporablja tako imenovano pametno regenerativno polnjenje, ki pretvarja kinetično energijo ob zaviranju v pomoč alternatorju. Novost je tudi vstopni pomožni pogon z nizko napetostjo (FEAD), ki z na novo zasnovanim držalom alternatorja in novo obliko jermenice omogoča nižjo napetost pogonskega jermena vstopnega pomožnega pogona, ne da bi se zaradi tega pojavile težave, ki so običajno povezane z ohlapnostjo pogonskega jermena. Obe tehnologiji prispevata k izboljšanju varčnosti in zmanjševanju emisij.
"Poleg tega ima focus econetic daljša tretje, četrto in peto prestavno razmerje, vse za nižjo porabo. Dodali smo aplikacijo Eco mode, ki spremlja ravnanje voznika v treh kategorijah in ga nagrajuje s sistemom točkovanja," je dejal Kaffka in dodal, da je focus econetic opremljen tudi s pnevmatikami z nižjim kotalnim uporom. Za sistem stop-start je strokovnjak povedal, da ne deluje pri temperaturah pod lediščem, kasneje pa ga bodo vključili v ponudbo tudi pri drugih modelih. Prihranek, ki ga lahko prispeva k porabi goriva, znaša pri kombinirani vožnji do pet odstotkov, v mestu celo do deset odstotkov. Ponovni zagon motorja je hiter, zgolj 0,3 sekunde potrebuje, potem ko voznik pritisne stopalko sklopke. Pogonu je namenjen preverjeni 1,6-litrski turbodizelski motor iz družine Duratorq, moči 80 kW (109 KM), ki je opremljen s filtrom za sajaste delce (DPF). Na voljo je tudi šibkejša različica tega motorja, s 66 kW (90 KM) in brez možnosti sistema stop-start, njen izpust ogljikovega dioksida je enak močnejši različici brez tega sistema (104 grame na kilometer).
Od marca bo novi focus econetic na voljo pri nas, razlika v ceni še ni znana (verjetno bo znašala nekaj sto evrov), pri Fordu pa (odvisno od trga) računajo na tri- do petodstotni delež različic Econetic. V Nemčiji celo 10 do 15 odstotkov.