Vlada izdala Uredbo o dopolnitvah uredbe o energetski infrastrukturi
Vlada RS je danes na redni seji izdala Uredbo o dopolnitvah uredbe o energetski infrastrukturi, ki bo objavljena v Uradnem listu Republike Slovenije. Vlada je tudi določila prečiščeno besedilo Uredbe o energetski infrastrukturi in ga bo objavi na vladnih spletnih straneh.
Z dopolnitvami Uredbe o energetski infrastrukturi se odpravijo zapleti, ki so se pojavili v zadnjem času zaradi nejasnosti, ali se lahko naprave, ki proizvajajo električno energijo iz obnovljivih virov energije in iz soproizvodnje toplote in električne energije z visokim izkoristkom in so v skladu s predpisi, ki urejajo podpore električni energiji, proizvedeni iz obnovljivih virov energije in iz soproizvodnje toplote in električne energije z visokim izkoristkom, uvrščene med mikro in male naprave, montirajo brez poprej pridobljenega gradbenega dovoljenja.
S sprejetimi dopolnitvami se zato določajo pogoji za montažo takšnih naprav in njihovo priključevanje na elektroenergetsko omrežje. Takšne naprave opredeljujejo sprejete dopolnitve uredbe kot enostavne naprave za proizvodnjo električne energije, kot pogoj, da se jih lahko zgradi oziroma montira brez gradbenega dovoljenja, pa določajo še posebne zahteve, za katerih upoštevanje mora poskrbeti investitor takšnih naprav.
Po sprejetih dopolnitvah se za takšne enostavne naprave za proizvodnjo električne energije štejejo poleg naprav, ki proizvajajo električno energijo s pomočjo sončne energije z nazivno električno močjo do vključno 1 MW, torej sončnih celic, tudi naprave, ki proizvajajo električno energijo s soproizvodnjo toplote in električne energije, naprave, ki proizvajajo električno energijo s pomočjo gorivnih celic in naprave, ki proizvajajo električno energijo s pomočjo vetrne energije, vendar samo, če njihova nazivna moč ne presega 50 kW.
S prehodnimi in končnimi določbami v dopolnitvah Uredbe se tudi uredi, da takšnih naprav, ki so bile zgrajene pred uveljavitvijo dopolnjene uredbe brez gradbenega dovoljenja in izpolnjujejo predpisane zahteve, torej da so tudi uvrščene med enostavne naprave za proizvodnjo električne energije, ne bo potrebno odstranjevati.
Vlada določila višino virov financiranja gospodarske javne službe organiziranje trga z električno energijo
Vlada RS je na današnji redni seji na predlog Ministrstva za gospodarstvo določila višino virov financiranja gospodarske javne službe organiziranje trga z električno energijo, in sicer:
• dodatek k omrežnini v višini 0,13 EUR/MWh,
• plačila članov bilančne sheme za evidentiranje zaprtih pogodb za uporabo čezmejnih prenosnih zmogljivosti v
višini 0,13 EUR/MWh,
• del prispevkov, ki se porabi za delovanje Centra za podpore, v višini 591.000 EUR/leto.
Januarja 2009 je bila sprejeta nova Uredba o načinu izvajanja gospodarske službe organiziranja trga z električno energijo (Uredba OT), ki ureja organizacijo in način izvajanja gospodarske javne službe organiziranja trga z električno energijo. V skladu z 48. členom Uredbe OT mora Vlada Republike Slovenije na novo določiti višino virov financiranja te gospodarske javne službe.
Ministrstvo za gospodarstvo je predlagalo, da dodatek k omrežnini in provizija za evidentiranje zaprtih pogodb z uporabo čezmejnih prenosnih zmogljivosti ostaneta nespremenjena in se določita v višini 0,13 EUR/MWh. Nadalje je predlagalo, da tudi prispevek za delovanje Centra za podpore ostane nespremenjen in se določi v višini 591.000 EUR/leto. Glede na predlagano višino virov financiranja bodo ocenjeni prihodki za leto 2010 iz naslova dodatka k omrežnini znašali 1.471.600 EUR, prihodki od evidentiranja pogodb z uporabo čezmejnih prenosnih zmogljivosti 585.000 EUR ter prihodki od prispevka za delovanje Centra za podpore 591.000 EUR. V spodnji tabeli so prikazani prihodki, ki jih je Borzen ustvaril iz teh virov v letih 2004 – 2009 in ocena za leta 2010-2012.
V nadaljevanju je podana Ocena predračunskega izkaza poslovnega izida za leto 2010 za izvajalca gospodarske javne službe organiziranje trga z električno energijo, podjetja Borzen, d. o. o, z dodatnimi pojasnili, v kateri je tudi tabela izkaza poslovnega izida za obdobje od 2005 do 2010 in tabela gibanja števila zaposlenih v obdobju od 2005 do 2009. Obrazložene so tudi spremembe v dejavnostih, ki jih je zakon v tem obdobju naložil Borzenu kot izvajalcu gospodarske javne službe Organiziranje trga z električno energijo in izvajalcu gospodarske javne službe Centra za podpore. Iz prikazanih podatkov je razvidno, da je po začetnem obdobju zagona Borzen dobil dodatno nalogo izvajanja bilančnega obračuna, v letu 2008 je prenehal izvajati naloge borze in začel izvajati naloge Centra za podpore. Ocenjuje se, da se je s spremembami v letu 2008 obseg dela nekoliko povečal, z dodatnim virom pa se je nekoliko povečal tudi obseg financiranja. Podobno sliko kaže tudi gibanje števila zaposlenih. Zaradi tega je smiselno ohraniti višino dodatka k omrežnini, ceno storitve evidentiranja čezmejnih pogodb ter prispevka za delovanje Centra za podpore v enaki višini kot doslej.