Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je napovedala kolektivno tožbo proti podjetju Gen-I, enemu največjih dobaviteljev elektrike za slovenska gospodinjstva. V ospredju tožbe je praksa enostranskega zviševanja cen, ki naj bi bila v nasprotju z zakonodajo in temeljnimi načeli poštenega poslovanja.

ZPS napoveduje kolektivno tožbo proti GEN-I zaradi enostranskih in nepoštenih podražitev električne energije brez jasne pogodbene podlage.
Zakaj tožba? Ker Gen-I ni igral pošteno igro
Po navedbah Zveze potrošnikov Slovenije je Gen-I sklepal pogodbe, v katerih je ceno elektrike vezal na lasten cenik – tega pa je lahko kadarkoli enostransko spremenil brez vnaprejšnje razlage. Ko so cene elektrike narasle, so potrošniki prejeli obvestilo o novih zneskih in možnosti, da prekinejo pogodbo. Toda ključno vprašanje je: Je to pošteno in zakonito?
ZPS meni, da ne.
Podjetje namreč ni vnaprej določilo jasnih razlogov ali metod, po katerih bi se cene elektrike lahko spreminjale, kar pomeni, da so bile spremembe nepredvidljive in enostranske. Potrošniki torej niso imeli realne možnosti, da bi razumeli, kdaj in zakaj se jim bo povišal račun za elektriko.
To po mnenju ZPS ustvarja neravnovesje v pogodbi, saj ima ena stran – Gen-I – vso moč, druga stran – potrošnik – pa praktično nobene zaščite. Takšne pogodbene določbe so po zakonodaji lahko nepoštene in s tem pravno nične.
Zahteva za vračilo preplačil
Ker so potrošniki zaradi tega lahko plačevali previsoke zneske za elektriko, ZPS zdaj zahteva, da jim Gen-I ta denar vrne. Po besedah odvetnika Domna Peperka, ki vodi postopek, je šlo v tem primeru za “enostransko diktaturo cen”, kar v sodni praksi pomeni resno kršitev pravic potrošnikov.
Kaj lahko naredite vi?
Če ste bili odjemalec Gen-I in ste prejeli obvestilo o povišanju cen, obstaja možnost, da ste upravičeni do vračila preplačil. Pridružitev kolektivni tožbi je brezplačna in brez tveganja – vse, kar morate storiti, je, da izpolnite obrazec in priložite ustrezne dokumente.
ZPS poziva vse, da se vključijo v postopek in s tem prispevajo k spremembam na trgu, ki mora postati bolj pošten, preglednejši in prijaznejši do potrošnika.