Cene bencina se vzpenjajo v nebo, avtomobil pa postaja vedno bolj nepogrešljiv pripomoček. Tudi če bi človek hotel preživeti brez lastnega prevoznega sredstva, je to danes skoraj nemogoče. Avtobusne zveze so že med sosednjimi kraji namreč zelo redke. Nakupovanje špecerije brez avtomobila v času, ko v mestnih središčih ni več trgovin, najbližji supermega nakupovalni center pa je oddaljen več kilometrov, je postala večurna pustolovščina. Za vsako malenkost je, tudi če si tega ne bi želeli, treba sesti v avto. Gorivo je postalo ena največjih postavk v povprečnem družinskem proračunu. Proizvajalci avtomobilov v svojih promocijskih materialih sicer obljubljajo smešno nizko porabo goriva, vendar pa v praksi stvari žal niso tako prijetne.
Plinski pogon je ena od možnosti, ki dokazano pozitivno vpliva na denarnico. Jurij Koprivnikar, direktor podjetja Plineks, pravi, da lahko porabo bencina in plina v enakem avtomobilu primerjamo v razmerju ena proti ena. Avto, ki bi porabil za 100 kilometrov denimo 7 litrov bencina, bo potreboval za isto pot tudi približno toliko plina. Razlika v praksi naj bi bila največ štiriodstotna. Cene se spreminjajo iz dneva v dan, vendar lahko trenutno govorimo o približnem razmerju 1,20 evra za bencin in 0,65 evra za plin. Seveda pa je treba upoštevati ceno avtoplinskega sistema in njegovo vgradnjo. Najdejo se ponudniki, ki oboje ponujajo že za 800 evrov, vendar je po mnenju strokovnjakov ta cena odločno prenizka. Za ta denar je mogoče za vožnjo na plin predelati kvečjemu motorje avtomobilov starejših letnikov, ki so tehnično manj zapleteni. Gregor Zdovc, direktor podjetja IQ Sistemi, ki se že več let ukvarja s predelavami, je o tem povedal: »Poraba plina in bencina ne more biti enaka, če je vozilo pravilno nastavljeno. Plin ima namreč za 34 odstotkov nižjo kalorično vrednost. Tako se poraba plina giblje od 5 do 25 odstotkov nad porabo bencina. Je pa v precejšnji meri odvisna tudi od kakovosti in mešanice plina (propan-butan). Cene za predelavo se gibljejo od 1850 evrov za štiricilindrske (valjne) motorje, kamor sodita med Slovenci najbolj priljubljeni vozili golf in clio, do 2400 evrov za bolj prestižna vozila, kot je porsche cayenne. Gre za cene sistemov proizvajalca Prins, sistemi nekaterih drugih izdelovalcev pa so lahko tudi cenejši. Dodatno bo treba seči v žep tudi za posebne izvedbe, ki omogočajo mazanje ventilov….
Celoten članek: http://eko.dnevnik.si/sl/Transport/55/Predelava+na+plin+%E2%80%93+cenovna+in+okoljevarstvena+konkurenca+bencinu+