V letu 2018 smo zaznali velik skok prodaje električnih avtomobilov, kar kaže na občutno povečanje ekološke občutljivosti državljanov. Mnogi posamezniki, razen za prevoz, električni avto koristijo kot prenosni zalogovnik električne energije. Ob 1.300 registriranih električnih vozilih kategorije M1, v začetku leta 2019, lahko rečemo, da je za električni avto rast trga eksponentna.

 

DRUŠTVO E-MOBILNOST SLOVENIJA (DeMS), eden prvih znanilcev električne mobilnosti

V društvu DeMS delujejo ljubitelji z elektriko gnanih vozil, ki verjamejo da smo že vstopili v dobo električnih avtomobilov, predvsem pa v dobo energetske samozadostnosti, ter da je ozaveščanje družbe o pozitivnih učinkih prehoda na električna vozila in lastno oskrbo z električno energijo potrebno okrepiti. Prepričani so, da uvedba e-vozil prinaša številne ekonomske in ekološke dobrobiti posamezniku in družbi. Organizirajo mednarodna srečanja in izdajajo publikacije, ter ozaveščajo javnost o prehodu v nizkoogljično družbo.   

 

elektricni avto dems leaf nissan

Električni avto Nissan Leaf, ki omogoča do 270 km vožnje z enim polnjenjem. Vir fotografije www.nissan.si

E polnilna infrastruktura se vidno izboljšuje

DeMS v Sloveniji spremlja stanje električnih avtomobilov in polnilne infrastrukture že nekaj let. Kot navajajo, je bilo leta 2018 prvič registrirano 568 električnih vozil kategorije M1, leto poprej pa 342. Ob predvidenem številu, 1.300 registriranih električnih vozil kategorije M1, v začetku leta 2019, lahko rečemo, da je rast trga električnih avtomobilov v Sloveniji eksponentna. Ocenjujejo, da bo do konca leta 2019 število preseglo 2.000 registriranih, 100% električnih vozil.

 

Kako izgleda polnjenje na hitrih polnilnicah

V DeMS želijo poudariti, da polnjenje električnih avtomobilov nikakor ni zahtevno, še manj pa nevarno. Električni avto se polni enako enostavno kot mobilni telefon, na hitro polnilno postajo ga zmore samostojno priključiti starejši otrok. V Sloveniji razpolagamo z brezplačnimi hitrimi polnilnimi postajami pri nakupovalnih centrih, ter brezplačnimi AC polnilnimi postajami, vse hitre polnilne postaje ob avtocestnem križu pa so plačljive. Poleg postavljene polnilne infrastrukture ob avtocestnem križu, pa se polnilna infrastruktura vse bolj širi tudi v manjše kraje in občine.

 


elektricni avto dems IGNAC ZAVRSNIK

Ignac Završnik, član društva DeMS, napoveduje, da naj bi v letu 2019 presegli 2.000 registriranih, 100 % električnih vozil.

Električni avto služi kot prenosni zalogovnik električne energije

Ignac Završnik pojasni svoj primer uporabe električnega avtomobila: »Poleg sončne elektrarne, moči 15 kW, in električnega avtomobila (Nissan Leaf, 40 kWh), imamo doma vgrajen še hišni hranilnik električne energije (28 kWh). Višek dnevne proizvodnje električne energije se shrani v hišni hranilnik, ki omogoča rabo tudi takrat, ko so hišne potrebe večje od izplena elektrike s sončno elektrarno. Električni avto koristi sistem V2H - Vehicle to home, ki v praksi pomeni, da v primeru izpraznjenega hišnega baterijskega hranilnika, potrebe po električni energiji zagotavljamo iz električnega vozila. Električni avto tako postane prenosni hranilnik električne energije. E - mobilnost je ključno povezana z vzpostavitvijo lastne energetske samozadostnosti, ker ima električno vozilo lastnost, ki se premalokrat izpostavlja. Električni avto dejansko služi kot prenosni zalogovnik električne energije«.


 

Električni avto napolnimo v 10 minutah

Obstoječa hitra polnilna infrastruktura v Sloveniji omogoča polnjenje moči od 50 - 125 kW. V praksi to pomeni da električni avto lahko napolnimo v 10 minutah, za vožnjo od 55 do 140 kilometrov. Sicer pa imamo na voljo električne polnilnice, ki omogočajo polnjenje z 250 kW, kar pomeni da avto v 10 minutah napolnimo za 270 kilometrov poti. Hitre DC polnilne postaje ob avtocestne križu omogočajo polnjenje do 50 kW, sicer pa je med bolj naprednimi v Sloveniji polnilna infrastruktura Tesle, pojasni sogovornik.

 

Če električni avto polnimo doma nam 10 - urno polnjenje omogoči 125 km vožnje

Če smo lastnik električnega avtomobila ob nakupu prejmemo prenosno polnilno postajo, ki jo priključimo na navadno hišno vtičnico, ta pa nam omogoča polnjenje z 2 kW. Praksa kaže, da v 10 urah z domačo polnilno postajo električni avto napolnimo za 125 km poti. Če nam to pokrije dnevne potrebe, je domača polnilna postaja popolnoma dovolj. V primeru večjih polnilnih moči sogovornik predlaga preureditev  hišnih elektroinštalacij, s strani usposobljenega električarja.

 

elektricni avto dems polnjenje

Električni avto lahko v 10 minutah napolnimo za vožnjo od 55 do 140 km (moč hitre polnilnice od 50 do 125 kW)

Električni avto, sončna elektrarna in toplotna črpalka - popolna energetska samozadostnost

Lastniki električnega avtomobila se pogosto odločajo za vgradnjo sončne elektrarne, ki v kombinaciji s toplotno črpalko, omogočata popolno energetsko samozadostnost gospodinjstva, njihov odjem električne energije iz omrežja pa se zmanjša na minimum. Več kot polovica članov društva ima vgrajen sistem sončne elektrarne, druga polovica pa jih načrtujejo izvesti.

 

Polnjenje na javnih hitrih polnilnicah

Običajno lahko na eni javni hitri polnilnici polnimo dva električna avtomobila hkrati, enega na AC, drugega na DC ali CCS. Enostavno polnjenje omogočajo Tesline hitre polnilnice. Teslin sistem polnjenja je izredno priročen, četudi je storitev plačljiva, vsi ostali sistemi nekoliko otežujejo uporabo polnilne postaje (uporaba RFID kartice, aplikacije, potreben je telefonski klic). Sicer pa v primeru, da ste dnevno na poti, recimo iz Maribora do Ljubljane, električni avto ne potrebuje polnjenja.

 

elektricni avto polnilni prikljucek Nissan WALLBOX

Primer - polnilni priključek Nissan WALLBOX za dvojno hitrost polnjenja. Vir fotografije www.nissan.si

Javna parkirišča s hitrimi polnilnicami

Posamezne občine v Sloveniji izstopajo po razvoju e - mobilnosti ter koristijo ugodno financiranje javnih električnih polnilnic. Občine, ki spadajo pod Natura 2000, lahko pridobijo nepovratne finančne spodbude v višini 3.000 EUR za AC in 5.000 EUR za DC električne polnilnice.

Sicer pa sogovornik zaključuje, da ob sedanji stopnji rasti polnilne infrastrukture v Sloveniji ni čutiti pomanjkanja hitrih električnih polnilnic. V prihodnosti lahko računamo na vse več javnih parkirišč, opremljenih s polnilno infrastrukturo. Določena zasebna parkirišča hotelov, kampov, ter centrov AMZS v Sloveniji že razpolagajo s Teslinimi e-polnilnicami, kjer jih proizvajalec ob določenih pogojih podari. Pregled e - polnilnic preverite na  https://www.plugshare.com/


Kontaktirajte ponudnika

   
Ime in priimek:
Vaš e-poštni naslov:
Kontakni telefon:
Zadeva:
Sporočilo:
  Pošljite kopijo sebi
 
Zaradi varnosti vas prosimo če prepišete naključno generirano kodo v spodnje vnosno polje. Če koda ni berljiva kliknite nanjo in bo sistem naložil drugo kodo
Varnostna koda:
 
Soglasje Soglašam, da moje posredovane osebne podatke lahko zberete in uporabite za namen priprave informativne ponudbe ali za odgovor ustreznega strokovnjaka. Več v Obvestilu o zasebnosti.
 
 

Podobni članki

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Sončna elektrarna, toplotna črpalka, električno kolo in klimatska naprava - Za popolno energetsko samooskrbo vašega gospodinjstva ne spreglejte poseben poletni OVEN PAKET ZA VZET, s sončno elektrarno na ključ in Mitsubishi Electric toplotno črpalko, ob tem pa prejmete zložljivo električno kolo Xplorer...

ponudniki toplotnih

SVEŽ PREGLED TRGA ZA TOPLOTNE ČRPALKE ZRAK – VODA

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne

SONČNE ELEKTRARNE

Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje

PREHOD NA TOPLOTNE ČRPALKE

Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa

PASIVNE IN SKORAJ NIČ - ENERGIJSKE HIŠE

Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove

DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE

Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.