Prezračevalni sistem Lunos že v 20.000 stavbah v Sloveniji

Oglasno sporočilo

Prezračevalni sistem Lunos je vgrajen že i v približno 20.000 stavb po Sloveniji. Gre za zanesljiv prezračevalni sistem, narejen v Nemčiji.

Le dva do tri odstotke slovenskih gospodinjstev ima prezračevalni sistem, medtem ko je v Nemčiji, na primer, ta delež 12,5-odstoten. S trenutnim tempom vgrajevanja sistemov za prezračevanje bomo v Sloveniji do 10-odstotnega deleža prišli šele leta 2025, je prepričan Milan Kuster, direktor podjetja Lunos Slovenija.Le dva do tri odstotke slovenskih gospodinjstev ima prezračevalni sistem, medtem ko je v Nemčiji, na primer, ta delež 12,5-odstoten. S trenutnim tempom vgrajevanja sistemov za prezračevanje bomo v Sloveniji do 10-odstotnega deleža prišli šele leta 2025, je prepričan Milan Kuster, direktor podjetja Lunos Slovenija.

Prezracevalni sistem Lunos

 

Od leta 2010, ko se je Lunos Slovenija kot pooblaščeni proizvajalec decentralnih prezračevalnih sistemov pojavil na slovenskem trgu, so prezračevalni sistem Lunos vgradili v približno 20.000 stavb. Največ, okrog 75 odstotkov, so jih vgradili v stanovanjske objekte, v zadnjem času pa se postopoma povečuje tudi delež vgradenj v druge objekte – poslovne stavbe, telovadnice, športne objekte, zobozdravstvene ordinacije, kozmetične in druge salone. »Pri javnih objektih gre bolj počasi, čeprav povpraševanje narašča, ampak problem je, da nimajo denarja za celovite rešitve,« pravi Milan Kuster.

 

Glavnina razvoja novih izdelkov v Sloveniji

Podjetje je svojo pot začelo kot pooblaščeni proizvajalec, danes pa v Sloveniji poteka glavnina razvoja novih izdelkov. Prepričati matično podjetje, da jim zaupa tako pomembno vlogo, ni bilo kar tako, a je bilo nekako logično, glede na to, da so bili že od vsega začetka usmerjeni v končnega kupca. »Ko smo začenjali, je bila v Sloveniji kriza in se ni veliko gradilo, zato nismo mogli računati na velike objekte. Morali smo na trg, k strankam, v obstoječe objekte, kjer smo se morali ukvarjati z vsemi fazami – od svetovanje do projektiranje in montaža prezračevalnega sistema. Srečevali smo se z različnimi objekti, od stanovanj, hiš, hlevov za živino, joga centrov in zobnih ordinacij, starejših, novejših, spomeniško zaščitenih … V teh različnih situacijah smo se morali znajti, kakor smo vedeli in znali. Po petih letih smo imeli nič koliko izkušenj, imeli smo predloge, kaj in kako izboljšati pri obstoječih elementih, da bi bila vgradnja lažja, da bi poenostavili postopke,« pojasni sogovornik.

 

Kmalu lastna blagovna znamka

Imeli so torej povratno informacijo s trga, kaj je končnim kupcem pomembno, saj so bili z njimi v vsakodnevnem stiku. Najprej so imeli nekaj predlogov za izboljšave obstoječih izdelkov, potem pa že konkretne rešitve. Milan Kuster je bil leta 2017 imenovan v upravo podjetja v Berlinu in aktivno sodeloval pri razvoju: »Zaradi tega smo pridobili nekaj pravic, ki jih drugi partnerji nimajo. Tako lahko odpiramo svoja predstavništva (imajo jih v Srbiji, Bosni in Hercegovini, op. a.), imamo tudi pravico permanentno uporabljati ime Lunos in blagovno znamko, kar drugi zastopniki ne morejo. Smo samostojni v razvoju, zadnja točka pa je, da razvijamo svojo blagovno znamko, svoj produkt, ki ga bomo ponudili globalnemu trgu.«

Prepoznavna blagovna znamka

V desetih letih je Lunos postal prepoznavna znamka. Ponujajo kakovosten izdelek, ki ga kakovostno vgradijo in kakor pravi Milan Kuster, imajo izredno malo reklamacij. Veliko so naredili tudi na področju »čiste« montaže, kar pomeni, da je pri vgradnji elementov prezračevalnega sistema Lunos zelo malo oziroma skoraj nič razbijanja sten. »V desetih letih smo pridobili status zanesljivega partnerja, ki ima več kot 85-odstotni tržni delež na področju decentralnih prezračevalnih sistemov. Konkurenca, ki se je začela pojavljati pred približno petimi leti in si poskuša odrezati svoj kos tržnega deleža, je manj opazna in jo mi pri našem poslovanju manj občutimo. Nobeden od konkurentov se tega področja ni lotil tako celovito in celostno kot mi, saj skoraj vsi ponujajo še rešitve z drugih področij, medtem ko se mi osredotočamo samo na prezračevalni sistem. Vsako leto smo na vsaj 300 objektih, kjer popravljamo napake za drugimi, ker nekaj ne dela, ker je zajem zraka na napačnem mestu in podobno. Vsako stranko obiščemo, ji individualno svetujemo in zanjo pripravimo optimalno rešitev,« pove sogovornik.

V desetih letih so si nabrali ogromno izkušenj in znanja. Po 20.000 objektih, v katere so vgradili Lunosov prezračevalni sistem, točno vedo, kaj delajo. »Res smo nekoliko dražji, ampak naša cena vključuje razvoj, strokovno znanje, preverjene rešitve in cel asortiman kakovostnih elementov prezračevalnega sistema,« pravi Kuster. Najbolj prodajan je recimo element e2, ampak v niti enega izmed 20.000 objektov niso vgradili samo tega elementa – vedno so potrebni še drugi elementi, prilagojeni posameznim prostorom. Običajno z elementom e2 kombinirajo vsaj še tri ali štiri druge, da zagotovijo optimalno rešitev. »Konkurenca tega nima,« poudari sogovornik.

baner prezracevanje


Lunos Slovenija med tisoč najhitreje rastočih podjetij

S finančnega vidika je Lunos Slovenija nadpovprečno uspešno podjetje. Leta 2019 ga je Financial Times uvrstil med tisoč najhitreje rastočih podjetij. Prihodki so namreč zrasli za 85 odstotkov (na 5 milijonov evrov), dobiček pa se je podvojil. Od leta 2015 do vključno leta 2020 v povprečju beležijo 65-odstotno letno rast prihodkov in več kot 100-odstotno letno rast dobička. V koronskem letu 2020 so prihodki v primerjavi z letom 2019 narasli za 35 odstotkov (na 6,5 milijona evrov), dobiček pa za 60 odstotkov (dober milijon evrov). Za letos načrtujejo 30-odstotno rast prihodkov in dobička.


Mednarodna priznanja in nagrade

Konec lanskega leta je podjetje dobilo dve pomembni mednarodni priznanji – priznanje združenja Europe Business Assembly (EBA) iz Oxforda in priznanje The BIZZ Awards iz Houstona, Milan Kuster pa je dobil še priznanje za menedžerja leta. »Zaradi uspešnosti in učinkovitosti, vizije, inovativnosti, ustvarjalnosti, strokovnosti, izjemnih vodstvenih sposobnosti, poslovne etike in družbene odgovornost v letu 2020,« je med drugim pisalo v utemeljitvi EBA. Kuster je ponosen, da je uspešno poslovanje opaženo tudi v tujini: »Mednarodne nagrade so potrditev, da delamo dobro. Elektorji v tujini so precej zahtevni in procesi nominacij so lepa možnost, da se pogledamo v ogledalo, vidimo, kaj delamo dobro in tudi tisto, kar je še treba popraviti.«

 

Lunos je zahteven zaposlovalec

Po besedah sogovornika je Lunos zahteven zaposlovalec, ki veliko da na iskrenost in lojalnost, pri načrtovanju in zastavljanju ciljev pa vedno upoštevajo človeški faktor: »Raje zaposlimo človeka, ki nima dovolj znanja, a razume filozofijo podjetja, kot pa vrhunskega strokovnjaka, ki mu naša filozofija ni blizu. Prvi se bo namreč ob pomoči sodelavcev vsega priučil, drugi pa se najverjetneje nikoli ne bo vklopil v našo sredino.«

Namesto sredina bi lahko rekli tudi družina, kajti v Lunosu ne sledijo predpisanim smernicam na področju zaposlovanja, ampak nekemu svojemu kompasu, prav tako imajo specifičen model nagrajevanja, sodelovanja, dela in zabave. Za uspehe so nagrajeni vsi v podjetju, saj je prav vsak prispeval svoj del. Vsako leto se nagradijo s potovanjem na enega izmed Kanarskih otokov, udeležujejo se trekingov, ekskurzij, skratka za zdravje in dobro počutje zaposlenih je poskrbljeno. Tudi tako, da si ob koncu leta vsi razdelijo dobiček.

 

Več iz teme:

POVEZANI ČLANKI

SORODNE VSEBINE