Motor z notranjim zgorevanjem je premična in komplicirana kemična tovarna. Ima izjemno slab izkoristek, saj od vsakega litra bencina 6 deci spremeni v toploto in izpušne pline, samo ostanek služi resničnemu premikanju naprej.

 

Ima povprečno 2000 premikajočih delov, v primerjavi z električnim, ki jih ima 200. Električni avto ima izjemen izkoristek, saj 80 do 90 % elektrike spremeni v gibanje, nima zamotanega menjalnika, sklopke, sistema za vbrizg in dovod goriva, karterja z oljem, številnih jermenov, ter je brez izpušnega sistema, torej brez vzdrževanja. Za pogon pa potrebuje razmeroma masiven paket baterij, ki tehtajo od 20 do 25% mase vozila. V zelo kratkem času je električni avtomobil postal zrel industrijski proizvod, zato je zaton avtomobilov na nafto ali bencin bolj tehnološko kot energetsko vprašanje. 

 

Zbudil jih je šele Tesla

Vpliv na okolje med izdelavo običajnega ali električnega je približno enak, vendar bo električni na cesti trikrat čistejši. V svetovnem merilu so proizvajalci zaspali, saj so vodje tovarn običajnih avtomobilov stavili na razne izboljšave, turbine, vbrizg in čiščenje izpušnih plinov in lepotne trike. V trenutku, ko je Tesla prodal skoraj pol milijona električnih vozil, ki sploh še niso bila izdelana, je vsem naftarjem in bencinarjem postalo jasno, da bo elektrika zmagala.

 

električni avto tesla

 

Proizvajalce električnih avtov pa je spet zaneslo, saj vgrajujejo kopico nepotrebnih tehnoloških igrač, ki z vožnjo nimajo nobene zveze in se običajno prve pokvarijo. Tudi cene vozil na baterijski pogon so razmeroma znosne in se bodo v prihodnje še zniževale. Kupcem v EU ni težko odšteti skoraj 40.000 € za dizelsko cestno zverino, zato je povprečno 26.000 € za električnega kar sprejemljiva cena, če upoštevamo še subvencije.

 

pasica aplikacija

 

V električni mobilnosti so podpore pri nas enake kot v drugje v EU. Da bi drugo vozilov družini postal električni avto, ni nobenih ovir, razen morda v glavah. Pri tem rahlo pomagajo tudi mediji, ki stalno iščejo dlake v jajcu in delajo iz malenkosti probleme. Za elektroavto dobi kupec subvencijo in še eko kredit, kar pomeni, da bo mesečni obrok ob nabavi enak ali malo višji, kot bi plačali za gorivo in servise. Pri nas se število električnih avtov vsako leto podvoji, vprašanje je samo, če bo na razpolago dovolj avtov za vse.

Z rastjo prodaje se bo na trgu pojavilo več rabljenih električnih avtov za še ugodnejšo ceno. Prevoženi kilometri takih avtov niso problem, saj so na primer Teslina vozila po 500 do 600.000 kilometrih še v odličnem stanju. 

 

Električni avto in polnjenje - garaža je dobra rešitev

Vsi, ki imajo garažo z električnim priključkom, imajo polnjenje baterij vozila rešeno, saj garaža postane polnilnik. Če elektrika prihaja še iz fotovoltaike, so kombinacije z javnim omrežjem odlična rešitev. Avto lahko postane zalogovnik energije za hišne potrebe, če bi zaradi viharjev odpovedala javna oskrba. Sodobna priključna vtičnica s pametno elektroniko lahko kombinira vse vire, postane vir elektrike za zmanjševanje konične porabe v javnem sektorju in polni akumulatorje v času nižje tarife. Tudi vožnja je za polovico cenejša. Običajni avto s porabo 7 litrov na 100 km za to razdaljo stane uporabnika okrog 10 €, električni avto, ki za enako pot porabi do 18 kWh elektrike pa nekaj čez 5 €.

Trenutno so pri nas javna parkirišča za električne avte skoraj vedno prazna, zato tudi parkiranje v centru ni problem. Po letu 2030 pa v Sloveniji ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim zgorevanjem, torej bo elektrika tudi edina rešitev. V resnici naši avtomobili stojijo povprečno kar 23 ur na dan, zato je časa za počasno polnjenje več kot dovolj. Okrog 10% voznikov nikoli ne prekorači znamke 20.000 prevoženih km na leto. Večina jih dnevno prevozi od 20 do največ 60 km, zato je doseg “samo” 300 km z enim polnjenjem čista psihološka zavora.

 električni avto barerija

Paket baterij v električnem avtu doseže do 25% mase vozila, okrog 270 kg

 

Razogljičenje je nujno

Z električnim osebnim avtom zmanjšamo obremenitev okolja z ogljikom in hrupom ter dobimo dostop v mestna središča, ki so za nekatera klasična vozila že zaprta. “Športni” vozniki bodo dobili v roke avto z izjemnimi pospeški, ki se ob zaviranju ali vožnji po klancu navzdol polni, varčni pa večji doseg. Zato se  vprašamo, kako je možno, da se električni avti niso znašli na cestah že veliko prej. Ne glede na to ali vprašanje postavi energetik ali okoljevarstvenik.

 

elektricni avto dirka

Tekme električnih dirkalnikov Formula E so na sporedu od 2014

 

Če še komu ni jasno. To kar delamo planetu v zadnjih 100 letih, in pri tem še kar vztrajamo, bomo “popravljali” najmanj naslednjih 1000 let, če se prej ne bomo upepelili sami. Zato, čim prej na elektriko, od kosilnice za travo do avta.

 

Podobni članki

Varčevanje toplotne energije

Ogrevanje z IR paneli je uveljavljeno več kot 80 let

Ogrevanje z IR paneli je uveljavljeno več kot 80 let. Zaradi nizkih cen fosilnih goriv in globalne prevlade teh energentov IR paneli niso imeli veljave.

Toplotna črpalka ne deluje ali deluje slabo. Kaj sedaj?

Prodaja toplotnih črpalk raste, na trgu pa se dogaja, da na videz enostavna, ampak napačna montaža, prepogosto vsem udeleženim povzroči velike preglavice, predvsem pa stroške. Če toplotna črpalka ne deluje ali pa...

 Geotermalna toplotna črpalka- 5 argumentov ZA

Kljub temu, da je za ogrevanje stanovanjskih objektov na voljo vse širši izbor rešitev, se lastniki stanovanjskih objektov v Sloveniji najpogosteje odločajo za ogrevanje s toplotno črpalko.

Vrhunske toplotne črpalke Mitsubishi Electric

Toplotne črpalke Ecodan Mitsubishi Electric v izvedbi zrak-voda so izjemno učinkovite, tihe in energetsko varčne v delovanju, zato so v samem svetovnem vrhu.

GRADNJA IN OBNOVE

Sodobna mansarda

Mansarda je danes sinonim udobja, energetske učinkovitosti,  neomejene naravne osvetlitve, razkošja z razgledom in še bi lahko naštevali.

Moderna mansarda v klasični hiši staršev

»Zakaj bi zapravljala denar za nakup zemljišča ali nepremičnine, če imava na voljo neizkoriščen podstrešni prostor v veliki družinski hiši,« sta se pred petimi leti spraševala takrat še fant in dekle. Danes...

Fasada hiše – katero izolacijo vgraditi

Toplotnoizolativna fasada hiše je najpomembnejši ukrep pri energetski obnovi hiše. Starejše hiše običajno porabijo od pet do desetkrat več energije na leto, kot je dovoljeno za novogradnje, zato obnova fasade...

Fasada - izolacija hiše malo drugače

Ko izoliramo fasado, poleg prihranka pri ogrevanju in prijetnega bivanja v hiši, želimo tudi osvežen videz hiše. Nekaj naredi že sveža barva fasade, pogosto pa je prenova fasadnega ovoja pametnejša rešitev.

ELEKTRIČNA ENERGIJA

Sončne elektrarne - pregled trga v Sloveniji

V letu 2018 smo pri gospodinjstvih opazili skokovito rast na področju samooskrbe z elektriko, ki jo omogočajo sončne elektrarne. Konec leta 2017 je bilo v Sloveniji skupno nameščenih 5.536 sončnih elektrarn v skupni moči 267 MW, v letu 2018 pa smo jih postavili skoraj 1.300 v skupni moči 13,1 MW.

Sončna elektrarna poskrbi za ogrevanje vaše hiše

Zadnje desetletje zaznamuje solarna revolucija in umik fosilnih goriv. Še pred desetletjem nihče ni pomislil na samooskrbo z elektriko, kot jo danes omogoča sončna elektrarna, še manj smo verjeli, da bi lahko...

Kako deluje samooskrba z elektriko

Samooskrba z elektriko je regulirana z Uredbo za samooskrbo gospodinjstev, ki  velja od januarja 2016 in predstavlja temelj net metering...

Sončna elektrarna da ali ne?

Toplotne črpalke so v zadnjih letih postale prevladujoča izbira. Če pomislimo kaj je tisto kar jim daje prednost pred ostalimi ogrevalnimi sistemi, je to znaten prihranek pri porabljeni energiji in nižji stroški...

Aktualne novice

Sejem vseh sejmov

52. MOS prinaša še bogatejšo ponudbo in ponovno segmetacijo sejma na pet ključnih področij: MOS Dom, MOS Turizem, MOS Tehnika, MOS B2B in MOS Plus. Sejem, ki ga lahko v Celju obiščete od 10. do 15. septembra, bo nadaljeval tudi dobro prakso države partnerice, katera je letos Črna gora.

Blagovna znamka Jupol v praznovanju 50. rojstnega dne

Družba JUB je v prostorih Švicarije v Tivoliju pripravila sklepno praznovanje ob 50-letnici blagovne znamke JUPOL, ki je JUB-ova najuspešnejša in najmočnejša blagovna znamka. Na predstavitvi so lahko udeleženci...

Prihodnost gradnje na 52. MOS-u od 10. do 15. septembra

MOS Dom, MOS Tehnika, MOS Turizem, MOS B2B in MOS Plus bodo na celjskem sejmišču od 10. do 15. septembra obiskovalce ponovno razveseljevali s široko ponudbo na enem mestu. Zaradi sledenja trendom, novostim in...

Otvoritev učnega centra Panasonic

Japonsko podjetje Panasonic bo v Sloveniji, v občini Hoče – Slivnica, odprlo prvi tako imenovani učni center Panasonic (HVAC), ki bo omogočal prenos idej, znanja in tehnološkega sodelovanja....

Prezračevanje, klimatizacija

Zračenje zaprtih prostorov

Zdi se, da smo v želji po čim večji energijski učinkovitosti svojih domov pozabili, čemu je dom sploh namenjen. To namreč ni laboratorij za doseganje prihrankov energije, ampak prostor, kamor se zatečemo po napornem dnevu, kjer se družimo s svojimi bližnjimi, se sprostimo in napolnimo baterije za nov dan –...

Revolucionarna klimatska naprava Samsung, ki ne piha

Samsung Electronics je pred časom lansiral revolucionarno stensko Wind-Free™ klimatsko napravo, ki ustvarja nadpovprečno prijetno bivalno klimo, nelagodje zaradi direktnega hladnega zračnega toka pa je preteklost....

Prezračevalni sistem v vsako hišo

Okna in vrata, ki odlično tesnijo, in toplotnoizolativna fasada zagotavljajo energijsko učinkovitost objekta. Pozimi nas ne zebe, poleti nam ni prevroče. Cena za to udobje je lahko visoka, če smo pozabili na...

Zima in pametno prezračevanje

Če hočemo doseči ugodno bivalno klimo v prostorih, bomo v Sloveniji morali ogrevati stavbe skoraj osem mesecev. V tem času samo občasno odpiramo okna in zračimo stanovanje, saj želimo za ogrevanje porabiti čim...

Varčevanje vode

Biološka čistilna naprava in pameten nakup

Ob veliki ponudbi raznih proizvajalcev se je potrebno odločiti za izdelek, ki bo izpolnil obljube in pričakovanja. Biološko čistilno bomo uporabljali več desetletij, delovati mora brezhibno in skoraj brez stroškov, zato odločitev ni enostavna.

Filtri za vodo - kristalno čista voda

Čista voda je edina tekočina, ki nemoteno pride do vseh celic, zato je osnova za dobro zdravje in vitalnost. Čsta voda prav gotovo ni voda, ki vsebuje klor, pesticide, kancerogene snovi in težke...

Nakup čistilne naprave – kaj moramo vedeti

Nakup male čistilne naprave ni enostaven, saj jo kupujemo za več desetletij. V tem času bo morala delovati brez napak, uporabniku pa povzročati čim manjše stroške. Ponudba na trgu je velika, zato so se v podjetju...

Čista pitna voda

Čeprav imamo v Sloveniji dobre pogoje in naravne danosti, ni samoumevno, da bomo imeli v svojem domu čisto pitno vodo. Zaradi težav na vodovodnem omrežju, ki je marsikje zastarelo in dotrajano, prihaja do...

ZELENA MOBILNOST

Ukrepi za množičen prehod na električni avto

Električni avto ni več redkost preprosto zato, ker se izplača. Vlade, vključno z našo, pa so dolžne sprejemati ukrepe, ki bodo pospešili množičen prehod na elektrifikacijo.

Električni avto - nujno in takoj

Motor z notranjim zgorevanjem je premična in komplicirana kemična tovarna. Ima izjemno slab izkoristek, saj od vsakega litra bencina 6 deci spremeni v toploto in izpušne pline, samo ostanek služi resničnemu...

Električni avto da ali?

Če bi vse odpadne snovi, ki povzročajo neprijetne klimatske spremembe lahko odvedli v vesolje, električnega avta sploh nebi potrebovali. Naprej bi lahko kurili premog in nafto, večina toplotnih strojev pa bi lahko...

Finančna matematika za električni avto -  strošek za gorivo zamenjam z...

V praksi izkušnje za električni avto kažejo, da je ta zelo primeren za vse uporabnike, ki dnevno v povprečju opravijo vsaj 100 kilometrov in lahko baterijo polnijo doma. Ti spadajo v veliko skupino dnevnih migrantov,...

Inštalacije

Tako lahko lastniki varčujejo

Fosilna goriva se bodo zagotovo dražila, kar naredi obnovljive vire energije za ogrevanje objektov še bolj zanimive. Pri tem so zelo priročne toplotne črpalke, čeprav niso poceni.

Varna uporaba je na prvem mestu

Takojšnja in enakomerna toplota, visoki izkoristki, nizka cena in največji dolgoročni prihranki so prednosti, zaradi katerih je uporaba zemeljskega plina v gospodinjstvih čedalje bolj razširjena. Pomembno pa je, da...

Menjam ogrevanje za talno

V želji za udobjem in ugodjem človeštvo že tisočletja prilagaja svoja bivališča razmeram v okolju. V hladnejših dneh leta je prostore kjer bivamo potrebno ogreti, da bi se v njih dobro počutili. Med več načini...

Suhomontažni sistem talnega ogrevanja Uponor

Pri adaptacijah starih zgradb se pogosto pojavijo potrebe po vgradnji talnega ali stenskega ogrevanja, saj se običajno investitorji odločijo za vgradnjo ogrevalnega sistema, ki bi deloval najbolj učinkovito in tudi...

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Večina investitorjev se sprašuje ali je cena sončne elektrarne sprejemljiva za slovenski žep ter koliko prihranimo. Odgovore nam je pojasnil predstavnik podjetja Enertec, Peter Kumer, soustanovitelj blagovne znamke...

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.