Motor z notranjim zgorevanjem je premična in komplicirana kemična tovarna. Ima izjemno slab izkoristek, saj od vsakega litra bencina 6 deci spremeni v toploto in izpušne pline, samo ostanek služi resničnemu premikanju naprej.

 

Ima povprečno 2000 premikajočih delov, v primerjavi z električnim, ki jih ima 200. Električni avto ima izjemen izkoristek, saj 80 do 90 % elektrike spremeni v gibanje, nima zamotanega menjalnika, sklopke, sistema za vbrizg in dovod goriva, karterja z oljem, številnih jermenov, ter je brez izpušnega sistema, torej brez vzdrževanja. Za pogon pa potrebuje razmeroma masiven paket baterij, ki tehtajo od 20 do 25% mase vozila. V zelo kratkem času je električni avtomobil postal zrel industrijski proizvod, zato je zaton avtomobilov na nafto ali bencin bolj tehnološko kot energetsko vprašanje. 

 

Zbudil jih je šele Tesla

Vpliv na okolje med izdelavo običajnega ali električnega je približno enak, vendar bo električni na cesti trikrat čistejši. V svetovnem merilu so proizvajalci zaspali, saj so vodje tovarn običajnih avtomobilov stavili na razne izboljšave, turbine, vbrizg in čiščenje izpušnih plinov in lepotne trike. V trenutku, ko je Tesla prodal skoraj pol milijona električnih vozil, ki sploh še niso bila izdelana, je vsem naftarjem in bencinarjem postalo jasno, da bo elektrika zmagala.

 

elektricni avto tesla

 

Proizvajalce električnih vozil pa je spet zaneslo, saj vgrajujejo kopico nepotrebnih tehnoloških igrač, ki z vožnjo nimajo nobene zveze in se običajno prve pokvarijo. Tudi cene vozil na baterijski pogon so razmeroma znosne in se bodo v prihodnje še zniževale. Kupcem v EU ni težko odšteti skoraj 40.000 € za dizelsko cestno zverino, zato je povprečno 26.000 € za električnega kar sprejemljiva cena, če upoštevamo še subvencije.

 

pasica aplikacija

 

V električni mobilnosti so podpore pri nas enake kot v drugje v EU. Da bi drugi avto v družini postal električni, ni nobenih ovir, razen morda v glavah. Pri tem rahlo pomagajo tudi mediji, ki stalno iščejo dlake v jajcu in delajo iz malenkosti probleme. Za elektroavto dobi kupec subvencijo in še eko kredit, kar pomeni, da bo mesečni obrok ob nabavi enak ali malo višji, kot bi plačali za gorivo in servise. Pri nas se število električnih vozil vsako leto podvoji, vprašanje je samo, če bo na razpolago dovolj avtov za vse.

Z rastjo prodaje se bo na trgu pojavilo več rabljenih električnih vozil za še ugodnejšo ceno. Prevoženi kilometri takih avtov niso problem, saj so na primer Teslina vozila po 500 do 600.000 kilometrih še v odličnem stanju. 

 

Garaža je dobra rešitev

Vsi, ki imajo garažo z električnim priključkom, imajo polnjenje baterij vozila rešeno, saj garaža postane polnilnik. Če elektrika prihaja še iz fotovoltaike, so kombinacije z javnim omrežjem odlična rešitev. Avto lahko postane zalogovnik energije za hišne potrebe, če bi zaradi viharjev odpovedala javna oskrba. Sodobna priključna vtičnica s pametno elektroniko lahko kombinira vse vire, postane vir elektrike za zmanjševanje konične porabe v javnem sektorju in polni akumulatorje v času nižje tarife. Tudi vožnja je za polovico cenejša. Običajni avto s porabo 7 litrov na 100 km za to razdaljo stane uporabnika okrog 10 €, električni, ki za enako pot porabi do 18 kWh elektrike pa nekaj čez 5 €.

Trenutno so pri nas javna parkirišča za elektro avte skoraj vedno prazna, zato tudi parkiranje v centru ni problem. Po letu 2030 pa v Sloveniji ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim zgorevanjem, torej bo elektrika tudi edina rešitev. V resnici naši avtomobili stojijo povprečno kar 23 ur na dan, zato je časa za počasno polnjenje več kot dovolj. Okrog 10% voznikov nikoli ne prekorači znamke 20.000 prevoženih km na leto. Večina jih dnevno prevozi od 20 do največ 60 km, zato je doseg “samo” 300 km z enim polnjenjem čista psihološka zavora.

 

elektricni avto barerija

Paket baterij v elektro avtu doseže do 25% mase vozila, okrog 270 kg

 

Razogljičenje je nujno

Z električnim osebnim avtom zmanjšamo obremenitev okolja z ogljikom in hrupom ter dobimo dostop v mestna središča, ki so za nekatera klasična vozila že zaprta. “Športni” vozniki bodo dobili v roke avto z izjemnimi pospeški, ki se ob zaviranju ali vožnji po klancu navzdol polni, varčni pa večji doseg. Zato se  vprašamo, kako je možno, da se električni avti niso znašli na cestah že veliko prej. Ne glede na to ali vprašanje postavi energetik ali okoljevarstvenik.

 

elektricni avto dirka

Tekme električnih dirkalnikov Formula E so na sporedu od 2014

 

Če še komu ni jasno. To kar delamo planetu v zadnjih 100 letih, in pri tem še kar vztrajamo, bomo “popravljali” najmanj naslednjih 1000 let, če se prej ne bomo upepelili sami. Zato, čim prej na elektriko, od kosilnice za travo do avta.

 

Podobni članki

Varčevanje toplotne energije

Kako deluje toplotna črpalka - toplotni stroj

Ali znate podrobno razložiti kako deluje vaš televizor? Ali pa mobilni telefon? Kako je možno, da lahko sredi tuje države v nekaj sekundah pokličete domačo številko.Prav tako se zadnje čase veliko ljudi, ki nameravajo zamenjati ogrevalni sistem sprašuje kako deluje toplotna črpalka.

Izbiranje toplotne črpalke

Toplotne črpalke so nedvomno eden bolj ekonomičnih sistemov ogrevanja, z njimi lahko ogrejemo še sanitarno vodo, omogočajo tudi prezračevanje ter hlajenje ali ogrevanje zraka. Zaradi številnih prednosti je zanje...

Odlična priložnost za ogrevanje s plinsko pečjo

Ogrevanje gospodinjstev z zemeljskim plinom je vse bolj priljubljeno in ima v Sloveniji pomemben delež. Razlogov za to je verjetno več, predvsem pa takojšnja in enakomerna toplota,...

Preverili delovanje toplotne črpalke Altherme - HT v starejši hiši

Meritve in strokovnjaki potrjujejo zanimiv paradoks. Pokazalo se je, da so toplotne črpalke najbolj primeren vir toplote tudi za energijsko potratne stavbe.

GRADNJA IN OBNOVE

Pasivna lesena hiša - kako izbrati pravo, zame najprimernejšo

Lesene hiše izpodrivajo klasične zidane hiše, nakup hiše izpodriva gradnjo hiše, energijsko varčne pasivne hiše izpodrivajo energijsko potratne hiše, obnovljivi viri izpodrivajo fosilna goriva. Ta štiri dejstva so bila vodilo, da smo se v reviji odločili za podrobnejše predstavitve nekaterih...

Rolete – kako jih pravilno uporabljati, kdaj izbrati senčila od zunaj, ter...

Eden osrednjih izzivov družbe je zagotoviti cenovno dostopno oskrbo z energijo za prihodnje generacije. Globalno stavbe porabijo 40% celotne porabe energije, od tega je približno polovica samo za hlajenje in ogrevanje....

Zrakotesnost pasivne hiše

Vsi poznamo prepih skozi netesne stike pri oknu, težje pa si predstavljamo, da lahko „pušča” tudi skozi vtičnico, sifon v kopalnici, ključavnico na vratih ali na stiku temeljne plošče in zunanje stene....

Streha kot ščit pred vremenom in hkrati energetska komponenta stavbe

Razvoj materialov, kompozitov, premazov in tehnoloških postopkov omogoča izdelavo vse bolj naprednih in odpornih strešnih kritin. Na trgu so na voljo sodobni izdelki, rezultat zadnjih raziskav in inovacij, strešniki...

ELEKTRIČNA ENERGIJA

Izgradnja sončne elektrarne - kaj vas utegne zanimati

Sončna elektrarna za samooskrbo je donosna in za gospodinjstva zelo mikavna investicija, v luči nove državne uredbe o samooskrbi z električno energijo pa je mogoče ugodno subvencijo, razen za sončne elektrarne, pridobiti tudi za naprave za soproizvodnjo elektrike in toplote.

Končno spet boljši časi za sončne elektrarne?

Samooskrba z elektriko je dejansko mehanizem obračuna električne energije, katere namen je spodbujanje izgradnje mikro naprav za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov ter porabe v njih proizvedene...

Sončna elektrarna 11 kW - cena in donos

Sončna elektrarna je za široko rabo ena bolj donosnih naložb. Cena sončne elektrarne je, glede na prihranke v celi življenjski dobi delovanja ter glede na donose bančnih depozitov nizka in obeta dober donos, saj...

Ogrevanje hiše s samooskrbno električno energijo

S sprejetjem Uredbe o samooskrbi z električno energijo iz obnovljivih virov (Net metering), je možno z vgradnjo mikro sončne elektrarne na streho objekta, v večji meri znižati stroške za ogrevanje.

Aktualne novice

Blagovna znamka Jupol v praznovanju 50. rojstnega dne

Družba JUB je v prostorih Švicarije v Tivoliju pripravila sklepno praznovanje ob 50-letnici blagovne znamke JUPOL, ki je JUB-ova najuspešnejša in najmočnejša blagovna znamka. Na predstavitvi so lahko udeleženci spremljali kratke utrinke iz JUB-ovih arhivov in obujali spomine na čase pred petimi desetletji, ko...

Prihodnost gradnje na 52. MOS-u od 10. do 15. septembra

MOS Dom, MOS Tehnika, MOS Turizem, MOS B2B in MOS Plus bodo na celjskem sejmišču od 10. do 15. septembra obiskovalce ponovno razveseljevali s široko ponudbo na enem mestu. Zaradi sledenja trendom, novostim in...

Otvoritev učnega centra Panasonic

Japonsko podjetje Panasonic bo v Sloveniji, v občini Hoče – Slivnica, odprlo prvi tako imenovani učni center Panasonic (HVAC), ki bo omogočal prenos idej, znanja in tehnološkega sodelovanja....

Branje revije Varčujem z energijo prijaznejše bralcu

V juliju je izšla nova, 67. številka revije Varčujem z energijo. Revijo lahko naročite na dom ali podjetje za...

Prezračevanje, klimatizacija

Zima in pametno prezračevanje

Če hočemo doseči ugodno bivalno klimo v prostorih, bomo v Sloveniji morali ogrevati stavbe skoraj osem mesecev. V tem času samo občasno odpiramo okna in zračimo stanovanje, saj želimo za ogrevanje porabiti čim manj energije.

Je boj z zidno plesnijo vnaprej izgubljena bitka?

Boj z zidno plesnijo je ena najpogostejših težav, s katero se srečujemo lastniki stanovanj in družinskih hiš. Na srečo obstaja kar nekaj načinov, da plesen odstranimo, še bolje pa je da sploh prepečimo njen...

Ste tudi vi izpostavljeni negativnim učinkom rakotvornega plina radon v vašem...

V kar tretjini Slovenije smo izpostavljeni prekomernim vrednostim radioaktivnega in rakotvornega plina radon. Radon velja za tihega ubijalca v naših domovih. Pronica iz kamnin v kletne prostore in od tam v bivalne...

Revolucionarna Samsung brezvetrna klimatska naprava, ki odpihne visoke račune

Ne piha, a hladi. Dobro ohladi, a malo porabi. Nova Samsung Wind-Free™ klimatska naprava AR9500M sledi svojemu uspešnemu modelu samostoječe Wind Free klime in odpravlja dve najpogostejši nevšečnosti uporabe...

Varčevanje vode

Nakup čistilne naprave – kaj moramo vedeti

Nakup male čistilne naprave ni enostaven, saj jo kupujemo za več desetletij. V tem času bo morala delovati brez napak, uporabniku pa povzročati čim manjše stroške. Ponudba na trgu je velika, zato so se v podjetju Armex odločili, da z nekaj nasveti pomagajo izbrati dobavitelja oziroma proizvajalca vaše bodoče...

Biološka čistilna naprava in pameten nakup

Ob veliki ponudbi raznih proizvajalcev se je potrebno odločiti za izdelek, ki bo izpolnil obljube in pričakovanja. Biološko čistilno bomo uporabljali več desetletij, delovati mora brezhibno in skoraj brez stroškov,...

Čista pitna voda

Čeprav imamo v Sloveniji dobre pogoje in naravne danosti, ni samoumevno, da bomo imeli v svojem domu čisto pitno vodo. Zaradi težav na vodovodnem omrežju, ki je marsikje zastarelo in dotrajano, prihaja do...

Lovilci olj vedno pomembnejši

Z olji vseh vrst vse bolj onesnažujemo okolje in pitno vodo, zato je potrebno izlive preprečiti. Z eno kapljico olja onesnažimo 200 litrov pitne vode, s kapljico bencina pa kubični meter, zato so ekosistemi,...

ZELENA MOBILNOST

Električni avto - nujno in takoj

Motor z notranjim zgorevanjem je premična in komplicirana kemična tovarna. Ima izjemno slab izkoristek, saj od vsakega litra bencina 6 deci spremeni v toploto in izpušne pline, samo ostanek služi resničnemu premikanju naprej.

Električni avto da ali?

Če bi vse odpadne snovi, ki povzročajo neprijetne klimatske spremembe lahko odvedli v vesolje, električnega avta sploh nebi potrebovali. Naprej bi lahko kurili premog in nafto, večina toplotnih strojev pa bi lahko...

Finančna matematika za električni avto -  strošek za gorivo zamenjam z...

V praksi izkušnje za električni avto kažejo, da je ta zelo primeren za vse uporabnike, ki dnevno v povprečju opravijo vsaj 100 kilometrov in lahko baterijo polnijo doma. Ti spadajo v veliko skupino dnevnih migrantov,...

Električni avto povsem enakovreden bencinskemu

Zakaj nekateri posamezniki prisegajo na električne avtomobile. Eden takih je Adrian Ruchini, ki nam je zaupal izkušnje ob vožnji električnega avtomobila, njegova glavna motivacija za prehod na električni avto je bil...

Inštalacije

Tako lahko lastniki varčujejo

Fosilna goriva se bodo zagotovo dražila, kar naredi obnovljive vire energije za ogrevanje objektov še bolj zanimive. Pri tem so zelo priročne toplotne črpalke, čeprav niso poceni.

Varna uporaba je na prvem mestu

Takojšnja in enakomerna toplota, visoki izkoristki, nizka cena in največji dolgoročni prihranki so prednosti, zaradi katerih je uporaba zemeljskega plina v gospodinjstvih čedalje bolj razširjena. Pomembno pa je, da...

Menjam ogrevanje za talno

V želji za udobjem in ugodjem človeštvo že tisočletja prilagaja svoja bivališča razmeram v okolju. V hladnejših dneh leta je prostore kjer bivamo potrebno ogreti, da bi se v njih dobro počutili. Med več načini...

Suhomontažni sistem talnega ogrevanja Uponor

Pri adaptacijah starih zgradb se pogosto pojavijo potrebe po vgradnji talnega ali stenskega ogrevanja, saj se običajno investitorji odločijo za vgradnjo ogrevalnega sistema, ki bi deloval najbolj učinkovito in tudi...

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Večina investitorjev se sprašuje ali je cena sončne elektrarne sprejemljiva za slovenski žep ter koliko prihranimo. Odgovore nam je pojasnil predstavnik podjetja Enertec, Peter Kumer, soustanovitelj blagovne znamke...

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.