Motor z notranjim zgorevanjem je premična in komplicirana kemična tovarna. Ima izjemno slab izkoristek, saj od vsakega litra bencina 6 deci spremeni v toploto in izpušne pline, samo ostanek služi resničnemu premikanju naprej.

 

Ima povprečno 2000 premikajočih delov, v primerjavi z električnim, ki jih ima 200. Električni avto ima izjemen izkoristek, saj 80 do 90 % elektrike spremeni v gibanje, nima zamotanega menjalnika, sklopke, sistema za vbrizg in dovod goriva, karterja z oljem, številnih jermenov, ter je brez izpušnega sistema, torej brez vzdrževanja. Za pogon pa potrebuje razmeroma masiven paket baterij, ki tehtajo od 20 do 25% mase vozila. V zelo kratkem času je električni avtomobil postal zrel industrijski proizvod, zato je zaton avtomobilov na nafto ali bencin bolj tehnološko kot energetsko vprašanje. 

 

Zbudil jih je šele Tesla

Vpliv na okolje med izdelavo običajnega ali električnega je približno enak, vendar bo električni na cesti trikrat čistejši. V svetovnem merilu so proizvajalci zaspali, saj so vodje tovarn običajnih avtomobilov stavili na razne izboljšave, turbine, vbrizg in čiščenje izpušnih plinov in lepotne trike. V trenutku, ko je Tesla prodal skoraj pol milijona električnih vozil, ki sploh še niso bila izdelana, je vsem naftarjem in bencinarjem postalo jasno, da bo elektrika zmagala.

 

električni avto tesla

 

Proizvajalce električnih avtov pa je spet zaneslo, saj vgrajujejo kopico nepotrebnih tehnoloških igrač, ki z vožnjo nimajo nobene zveze in se običajno prve pokvarijo. Tudi cene vozil na baterijski pogon so razmeroma znosne in se bodo v prihodnje še zniževale. Kupcem v EU ni težko odšteti skoraj 40.000 € za dizelsko cestno zverino, zato je povprečno 26.000 € za električnega kar sprejemljiva cena, če upoštevamo še subvencije.

 

pasica aplikacija

 

V električni mobilnosti so podpore pri nas enake kot v drugje v EU. Da bi drugo vozilov družini postal električni avto, ni nobenih ovir, razen morda v glavah. Pri tem rahlo pomagajo tudi mediji, ki stalno iščejo dlake v jajcu in delajo iz malenkosti probleme. Za elektroavto dobi kupec subvencijo in še eko kredit, kar pomeni, da bo mesečni obrok ob nabavi enak ali malo višji, kot bi plačali za gorivo in servise. Pri nas se število električnih avtov vsako leto podvoji, vprašanje je samo, če bo na razpolago dovolj avtov za vse.

Z rastjo prodaje se bo na trgu pojavilo več rabljenih električnih avtov za še ugodnejšo ceno. Prevoženi kilometri takih avtov niso problem, saj so na primer Teslina vozila po 500 do 600.000 kilometrih še v odličnem stanju. 

 

Električni avto in polnjenje - garaža je dobra rešitev

Vsi, ki imajo garažo z električnim priključkom, imajo polnjenje baterij vozila rešeno, saj garaža postane polnilnik. Če elektrika prihaja še iz fotovoltaike, so kombinacije z javnim omrežjem odlična rešitev. Avto lahko postane zalogovnik energije za hišne potrebe, če bi zaradi viharjev odpovedala javna oskrba. Sodobna priključna vtičnica s pametno elektroniko lahko kombinira vse vire, postane vir elektrike za zmanjševanje konične porabe v javnem sektorju in polni akumulatorje v času nižje tarife. Tudi vožnja je za polovico cenejša. Običajni avto s porabo 7 litrov na 100 km za to razdaljo stane uporabnika okrog 10 €, električni avto, ki za enako pot porabi do 18 kWh elektrike pa nekaj čez 5 €.

Trenutno so pri nas javna parkirišča za električne avte skoraj vedno prazna, zato tudi parkiranje v centru ni problem. Po letu 2030 pa v Sloveniji ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim zgorevanjem, torej bo elektrika tudi edina rešitev. V resnici naši avtomobili stojijo povprečno kar 23 ur na dan, zato je časa za počasno polnjenje več kot dovolj. Okrog 10% voznikov nikoli ne prekorači znamke 20.000 prevoženih km na leto. Večina jih dnevno prevozi od 20 do največ 60 km, zato je doseg “samo” 300 km z enim polnjenjem čista psihološka zavora.

 električni avto barerija

Paket baterij v električnem avtu doseže do 25% mase vozila, okrog 270 kg

 

Razogljičenje je nujno

Z električnim osebnim avtom zmanjšamo obremenitev okolja z ogljikom in hrupom ter dobimo dostop v mestna središča, ki so za nekatera klasična vozila že zaprta. “Športni” vozniki bodo dobili v roke avto z izjemnimi pospeški, ki se ob zaviranju ali vožnji po klancu navzdol polni, varčni pa večji doseg. Zato se  vprašamo, kako je možno, da se električni avti niso znašli na cestah že veliko prej. Ne glede na to ali vprašanje postavi energetik ali okoljevarstvenik.

 

elektricni avto dirka

Tekme električnih dirkalnikov Formula E so na sporedu od 2014

 

Če še komu ni jasno. To kar delamo planetu v zadnjih 100 letih, in pri tem še kar vztrajamo, bomo “popravljali” najmanj naslednjih 1000 let, če se prej ne bomo upepelili sami. Zato, čim prej na elektriko, od kosilnice za travo do avta.

 

Podobni članki

Varčevanje toplotne energije

Kamin in kaminska peč - zanesljiva in uporabna

Ogrevanje prostorov je danes enostavno, avtomatizirano in deluje z visokimi izkoristki. Na razpolago je vrsta izdelkov, s katerimi lahko ogrejemo prostor ali celotno stavbo, delovanje pa je ročno ali popolnoma avtomatizirano. Prednost takšnih peči je njihova majhnost, neslišno ali zelo tiho delovanje ter dostopne...

Peči na pelete slovenskega proizvajalca Biodom

Slovenski proizvajalec je na osnovi dolgoletnih investicij v razvoj ogrevalnih sistemov na lesno biomaso ter praktičnih izkušenj iz terena, razvil širok izbor modernih in ekoloških peletnih kotlov, ki nudijo trajno...

Geotermalne toplotne črpalke prihranijo največ

Največja prednost geotermalnih toplotnih črpalk je, da uporabljajo konstantno temperaturo zemlje kot izmenjalni posrednik namesto zunanje temperature zraka.

Toplotne črpalke Orca energije uspešne tudi na zahtevnem trgu Avstrije

S toplotno črpalko Coolwex by Orca je zahtevni avstrijski lastnik Josef Lepold iz Eggersdorfa znižal stroške ogrevanja iz 4.500 EUR na 1.700 EUR letno.

GRADNJA IN OBNOVE

Suhomontažna gradnja: hitro, učinkovito in čisto

Gradnja in obdelava notranjih sten s suhomontažnimi sistemi je optimalna rešitev pri prenovi bivalnih prostorov in tudi pri gradnji hiše. Suhomontažna gradnja se običajno povezuje z mavčnokartonskimi ploščami, ki so sposobne vpijati in oddajati vlago, so paroprepustne, negorljive, biološko neoporečne in v...

Obloge za vlažne stene

Kakšne montažne stene so primerne za vlažne in mokre prostore? Ali lahko uporabljamo mavčne plošče ali so primernejše kakšne druge? Kakšna izolacija se priporoča? Uporabiti leseno ali kovinsko konstrukcijo? To...

Kako odstraniti plesen in vlago

Voda in vlaga, ki lahko v stavbo oziroma gradbene materiale prodirata na različne načine, povzročata veliko težav in tudi škodo. Temelje hiše in njene vkopane dele je treba zato pri novogradnji zaščititi s...

Samorazlivni estrih in talno ogrevanje

 Sodobne stavbe lahko varčno in učinkovito ogrejemo samo z nizkotemperaturnim ogrevanjem. Talno ogrevanje je najbližje idealnemu temperaturnemu profilu med tlemi in stropom, zato je...

ELEKTRIČNA ENERGIJA

Najboljši solarni moduli

Učinkovitost fotovoltaičnih modulov je, poleg trajnosti, najpomembnejši podatek. Ne kaže samo razlike med povprečnim in vrhunskim izdelkom, temveč tudi odločilno vpliva na količino zajete solarne elektrike. Industrija takšne izdelke nenehno posodablja, zato pametni kupci vedno iščejo najnovejše podatke pred...

Shranjevanje sončne elektrike

V EU so Nemci vodilni na področju vgradnje solarnih baterijskih sistemov. Ta razvoj podpira nemška razvojna banka KfW, ki pospešuje in kreditira vgradnjo baterij za shranjevanje elektrike iz fotovoltaike. Da bi...

Imam streho primerno za sončno elektrarno?

Sonce je v resnici odgovor na vsa energetska vprašanja človeštva, gospodinjstva pa lahko svoj delež prispevamo z lastno proizvodnjo elektrike na strehi objekta. Streha stavbe je neuporabljena in najbolj primerna...

Solarni moduli za sončne elektrarne - kako prepoznati dobre

Za solarne module je še kako pomembna kakovost, ki neposredno vpliva na donosnost sončne elektrarne v celotni življenjski dobi. Pred investicijo je smiselno preveriti koliko sončnega obsevanja zmore izbrani solarni...

Aktualne novice

Ytong iz Kisovca prejemnik Okoljske nagrade

Na konferenci Okoljsko srečanje so pod okriljem Eko sklada in Časnika Finance podelili priznanja okolju najbolj prijaznemu podjetju, izdelku, postopku in storitvi. Med 18 prijavami na razpis v 4-ih kategorijah je družba Xella porobeton SI prejela nagrado za najboljši okoljski postopek, saj se z učinkovitim...

Bo trajnostna gradnja z novo direktivo postala evropska stvarnost

Slovensko združenje za trajnostno gradnjo – GBC Slovenija je na četrto konferenco trajnostne gradnje, ki je letos potekala v prostorih Knauf Insulation Experience Centra (KIEXC) v Škofji Loki, privabilo 135...

Sejem vseh sejmov

52. MOS prinaša še bogatejšo ponudbo in ponovno segmetacijo sejma na pet ključnih področij: MOS Dom, MOS Turizem, MOS Tehnika, MOS B2B in MOS Plus. Sejem, ki ga lahko v Celju obiščete od 10. do 15. septembra, bo...

Blagovna znamka Jupol v praznovanju 50. rojstnega dne

Družba JUB je v prostorih Švicarije v Tivoliju pripravila sklepno praznovanje ob 50-letnici blagovne znamke JUPOL, ki je JUB-ova najuspešnejša in najmočnejša blagovna znamka. Na predstavitvi so lahko udeleženci...

Prezračevanje, klimatizacija

Vlaga? Plesen? Rešitev je v prezračevanju

V bolj ali manj zrakotesnih novograjenih ali prenovljenih stavbah – in danes so takšne skorajda vse – pozabljamo na ključno stvar: ne samo nova okna z dvojno ali celo trojno zasteklitvijo in debel toplotnoizolativni ovoj, nujno je tudi prezračevanje.

Prezračevanje s strešnim oknom Velux Smart Vent

Počutje v zaprtih prostorih je v prvi vrsti odvisno od kakovosti zraka, ki ga dihamo. A kakovosten zrak danes ni nekaj samo po sebi umevnega, saj smo hočeš nočeš postali generacija zaprtih prostorov, ki so pogosto...

Znebite se plesni v prostoru in zadihajte svež zrak!

Prenove starogradenj in gradnje novih sodobnih hiš so iz materialov, ki dobro tesnijo in hkrati zelo slabo prepuščajo vlago. Zato se celo v novih hišah pri takšni gradnji pojavljajo težave z odvečnim kondenzom, ki...

Prezračevanje, prezračevalni sistem in pogoste zmote

V prispevku predstavljamo katero prezračevanje dejansko potrebujemo, kako pravilno prezračevati in različne možnosti rešitve za centralni ali decentralni prezračevalni sistem.

Varčevanje vode

Rezervoarji za deževnico in biološke čistilne naprave

Rezervoarji za deževnico in biološke čistilne naprave morajo imeti dolgo življenjsko dobo, popolno tesniti, prenašati obremenitve in biti odporni na korozijo. Danes so lahko izdelani iz betona ali iz umetne mase, vprašanje je le, katera izvedba ima manj pomanjkljivosti.

Biološka čistilna naprava in pameten nakup

Ob veliki ponudbi raznih proizvajalcev se je potrebno odločiti za izdelek, ki bo izpolnil obljube in pričakovanja. Biološko čistilno bomo uporabljali več desetletij, delovati mora brezhibno in skoraj brez stroškov,...

Filtri za vodo - kristalno čista voda

Čista voda je edina tekočina, ki nemoteno pride do vseh celic, zato je osnova za dobro zdravje in vitalnost. Čsta voda prav gotovo ni voda, ki vsebuje klor, pesticide, kancerogene snovi in težke...

Nakup čistilne naprave – kaj moramo vedeti

Nakup male čistilne naprave ni enostaven, saj jo kupujemo za več desetletij. V tem času bo morala delovati brez napak, uporabniku pa povzročati čim manjše stroške. Ponudba na trgu je velika, zato so se v podjetju...

ZELENA MOBILNOST

Kako se obnese električni avto v praksi?

Društvo za električna vozila Slovenije (DEVS) je zgleden znanilec elektro mobilnosti v Sloveniji. V neprofitnem društvu so že nekaj let uporabniki električnih avtomobilov, ki se jim prevozi na elektriko vsakodnevno potrjujejo kot odlična alternativa in več ne bi zamenjali s starimi jeklenimi konjički.

Polnilnica za električni avto v vse nove hiše

Angleška vlada sprejema predpis, ki bo v vseh novih zgrajenih enodružinskih hišah z lastnim parkirnim mestom zahteval vgradnjo polnilnice za električni avto.

Električni avtomobil in polnilnica - dokazano dosegljiva za vse

Električni avtomobil postaja dosegljiv za vse in ni zastonj v naglem porastu, tudi v Sloveniji na cestah beležimo vse več električnih avtomobilov. Od začetka januarja do konca oktobra 2019 je bilo pri nas prvič...

Ukrepi za množičen prehod na električni avto

Električni avto ni več redkost preprosto zato, ker se izplača. Vlade, vključno z našo, pa so dolžne sprejemati ukrepe, ki bodo pospešili množičen prehod na elektrifikacijo.

Inštalacije

Talno ogrevanje - suhomontažni sistem

Pri adaptacijah starih zgradb se pogosto pojavijo potrebe po vgradnji talnega ali stenskega ogrevanja, saj se običajno investitorji odločijo za vgradnjo ogrevalnega sistema, ki bi deloval najbolj učinkovito in tudi najbolj varčno.

Tako lahko lastniki varčujejo

Fosilna goriva se bodo zagotovo dražila, kar naredi obnovljive vire energije za ogrevanje objektov še bolj zanimive. Pri tem so zelo priročne toplotne črpalke, čeprav niso...

Varna uporaba je na prvem mestu

Takojšnja in enakomerna toplota, visoki izkoristki, nizka cena in največji dolgoročni prihranki so prednosti, zaradi katerih je uporaba zemeljskega plina v gospodinjstvih čedalje bolj razširjena. Pomembno pa je, da...

Menjam ogrevanje za talno

V želji za udobjem in ugodjem človeštvo že tisočletja prilagaja svoja bivališča razmeram v okolju. V hladnejših dneh leta je prostore kjer bivamo potrebno ogreti, da bi se v njih dobro počutili. Med več načini...

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Večina investitorjev se sprašuje ali je cena sončne elektrarne sprejemljiva za slovenski žep ter koliko prihranimo. Odgovore nam je pojasnil predstavnik podjetja Enertec, Peter Kumer, soustanovitelj blagovne znamke...

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.