Najbolj znano električno vozilo v svetovnem merilu je zagotovo električni Moon Buggy, s katerim sta se astronavta vozila po Luni. Doseg 27 km in hitrost 9 km/h, vse to leta 1971. Nato je minilo 37 let do prihoda Teslinega prvega vozila v prodajo na Zemlji.
Najbolj znan električni avto, podnevi na 120, ponoči na -130 stopinj Celzija.
Pet različnih vtikačev
Ko je postalo jasno, da bodo na trg prišla električna vozila, se je začela bitka velikih proizvajalcev okrog oblike vtikača za polnjenje akumulatorjev. Danes je ta boj zaključen, vozila v svetovnem merilu pa so opremljena s petimi izvedbami tega priključka. Te v glavnem uporabljajo v proizvajalci vozil v ZDA in EU, nekaj pa japonski proizvajalci. Kadar sta vtičnica in vtikač nekompatibilna, so na voljo vmesniki ali adapterji, s katerimi lahko premostimo razliko.
Tipi in vrste priključnih konektorjev za različna vozila in polnilne hitrosti
Naprave so še v razvoju
Čeprav proizvajalci trdijo nasprotno, je kompletno področje električne mobilnosti v razvoju. To velja za avtomobile, baterije in polnilne naprave. Po raziskavah v ZDA, vozilo v povprečju prevozi 62 km na dan, v EU pa manj kot 30 km.
Kljub temu je glavni problem doseg ob enem polnjenju in hitrost polnjenja, ko je to potrebno. Današnje baterije v enem letu izgubijo 2,3 % kapacitete. Če ima vozilo doseg 240 km, bo po petih letih ta manjši za 27 km. Po predvidevanjih imajo baterije življenjsko dobo 15 do 20 let, pri čemer priporočajo polnjenje do 80 % kapacitete in izogibanje popolnemu izpraznjenju.
Tudi hitrost polnjenja stalno raste. Ko smo na daljši vožnji, so hitre polnilnice sposobne že danes dopolniti baterije, medtem ko gremo na stranišče in si potem še malo pretegnemo noge. Lastnosti vozil in polnilnic pa bodo vsak dan boljše in kmalu bomo na običajna vozila lahko čisto pozabili.
Hitrost polnjenja je odvisna od polnilne postaje in tipa vozila
Oznake za različne vrste vozil na električni pogon
Novi pojmi, priključki in lastnosti
Vozniki električnih se bodo hitro navadili na nekaj novosti v zvezi s polnjenjem, vtikači in hitrostjo polnilnic. Jutri bo že vse to samoumevno, tako kot smo se navadili na računalnike, telefone in kup druge elektronske opreme, ki nas obdaja. Kot kaže, glavni problem ne bo doseg, poraba ali način polnjenja, temveč kje najti parkirno mesto.