Elektromotor je najboljši pogonski stroj, ki je bil do danes izumljen. V primerjavi z motorjem z notranjim zgorevanjem je električni avto tri do štirikrat bolj učinkovit. Sestavljen je samo iz statorja in rotorja, njegova dodatna prednost v avtu pa je, da med zaviranjem deluje kot generator in polni baterijo. Med zaviranjem običajnih motornih vozil pogonsko energijo izgubimo s trenjem, pri čemer se spremeni v toploto in je za pogonske namene izgubljena.
Izjemna moč električnega avta
Običajni motor vozila odda največ moči na zgornji meji dovoljenega števila obratov, pri čemer tudi poraba goriva skokovito naraste. Nasprotno elektromotor doseže največji vrtilni moment tako rekoč od ničle. To pomeni, da ob premiku z mesta odda največ moči, kar se odraža v pospešku in vozni dinamiki nasploh. Velik razpon števila vrtljajev elektromotorja omogoča vožnjo brez menjalnika in sklopke, pomeni da ima vozilo samo eno brzino.
Elektromotorni pogon ima visok izkoristek, manjšo težo in velikost kot običajni batni motor, nima emisij, ne potrebuje vzdrževanja in s tem povezanih stroškov, hladilni sistem je manjši in enostaven, zavira pa vozilo z elektromotorjem in ne z zavornimi koluti in oblogami, zato na zaviralnem področju ni nobene obrabe. Rotor elektromotorja je edini gibljivi del pogona, ne potrebuje vzdrževanja, ni menjave olja, ni filtra za gorivo ali zrak.
Počasno nočno polnjenje iz domače vtičnice še dodatno zmanjša stroške za vožnjo
Nočno počasno polnjenje
Že pred leti je Avstrija naročila študijo elektromobilnosti. V njej so postavili vprašanje, kaj bi se zgodilo, če bi v Avstriji čez noč na ceste zapeljalo milijon električnih avtomobilov. Strokovnjaki so upoštevali vse vidike, porabo elektrike, sočasnost polnjenja, razpoložljivo elektriko in infrastrukturo. Ugotovitev je bila presenetljiva, nič se nebi zgodilo. V Sloveniji povprečen avto prevozi 44 kilometrov dnevno, kar pomeni porabo okrog 10 kWh. Če imamo ponoči okrog 10 ur časa za počasno polnjenje, je to enaka obremenitev, kot če bi si s fenom toliko časa sušili lase. Taka poraba je ugodna še za elektrodistribucijo, saj bi s tem uporabili viške elektrike, ki se pojavijo ponoči.
Kako se obnaša električni avto
Kdor takega avta še nima, najprej opazi izjemno tiho vožno mimovozečega električnega vozila. Tudi strošek elektrike za polnjenje električnega avta je v primerjavi z bencinskim avtom znaša samo tretjino za enako prevoženo pot. Zanimivo je speljevanje v hrib. Za ta namen se v boljših bencinskih avtih nahaja pomožna avtomatika, v običajnih pa je potrebno zategniti ročno, dodati plin in natančno prilagajati in oddrsavati s sklopko, da lahko speljemo. Z električnim avtom je to zelo enostavno, odpeljemo pač. Navor elektromotorja je tako velik, da nič od naštetega ni potrebno. Če polnimo avto v lastni garaži ali pred hišo, je edina razlika priključevanje z vtikačem ob prihodu in odklapljanje ob odhodu.
Vožnja v snegu in mrazu
Uporabniki so v glavnem presenečeni, saj je vodljivost vozila v snegu najmanj tako dobra kot v vozilih na prednji pogon ali boljša. V avtu lahko tudi prespimo hladno noč in pustimo ogrevanje vključeno. Če je grelnik vključen 8 do 9 ur se to pozna kot 30 km vožnje, pa še strah z zastrupljenjem z izpušnimi plini odpade. Tudi odleditev stekel traja do dve minuti in če je avto pri tem še priključen na polnjenje, ne odvzema elektrike iz baterij ampak iz omrežja. Če avto ni priključen bo ena odleditev zmanjšala domet za 5 do 10 km.
Povezane vsebine