Stisnjen zemeljski plin ali metan

Metan ali stisnjen zemeljski plin (CNG) v vozilih uporabljamo kot pogonsko gorivo namesto bencina ali plinskega olja. Vozila na metan so okolju prijazna vozila, ker proizvedejo manj škodljivih emisij, ne tvorijo trdih delcev in povzročajo manj hrupa. Stroški in poraba goriva so nižji, motor in katalizator imata daljšo življenjsko dobo.

 

energetika ljubljana avto metan

 

V Evropi je že več kot 2 milijona vozil na zemeljski plin

Sodobna vozila na metan izkoriščajo tehnologije z precej manj škodljivimi izpusti in manjšo porabo goriva. V Evropi je v uporabi že več kot 2 milijona takšnih, kar je približno 0,5 odstotka vseh vozil. Cilj Evropske unije je, da bi se do leta 2020 ta delež povečal na 5 odstotkov.

 

Cenovna ugodnost zemeljskega plina kot pogonskega goriva

Če upoštevamo ceno metana in njegovo energijsko vrednost, plačamo zanj precej manj kot za energijsko enako količino drugih pogonskih goriv. Ali povedano drugače: za enako vsoto denarja se lahko z osebnim vozilom na metan peljemo precej dlje. Za 10 € tako lahko prevozimo:

 

energetika ljubljana cene goriv

Cene goriv: 20. 1. 2016 – veljajo za Opel Zafira Tourer, moč motorja med 130 in 150 KM.

 

Javne polnilnice

Trenutno imamo v Sloveniji poleg ljubljanske še dve javni polnilnici za vozila na metan, in sicer v Mariboru in na Jesenicah. Javna polnilnica v Ljubljani je vsem uporabnikom dostopna  24/7. Nahaja se na Cesti Ljubljanskih brigad 1 (Ljubljana-Šiška).

Energetika Ljubljana že načrtuje postavitev treh novih javnih polnilnic v Ljubljani ter po eno v Celju in v Novi Gorici.

 

Vse več javnih služb v Mestni občini Ljubljana uporablja vozila na metan

Vozila na metan pri svojem delu uporabljajo tudi službe Mestne občine Ljubljana in javna podjetja. Trenutno je v uporabi skupno že 128 vozil na metan, tem pa se bo poleti 2016 pridružilo še 30 novih mestnih avtobusov – tako bo v javnem mestnem prometu že 66 avtobusov na metan. S tem Mestna občina Ljubljana skupaj s podjetji uresničuje vizijo o odgovornem odnosu do okolja in povečuje prispevek k izboljšanju zraka v prestolnici. S tem uresničuje tudi poslanstvo in odgovornost, ki jo je pridobila z nazivom »Zelena prestolnica Evrope 2016«.

 

energetika ljubljana vozila na cng pogon

 

energetika ljubljana metan emisije
Zakaj je dobro imeti vozilo na metan?

•             Je okolju prijazno in najčistejše fosilno gorivo,

•             ima visoko oktansko število (125), ki omogoča večjo kompresijo in s tem večjo učinkovitost izgorevanja in zato manjšo porabo goriva in manj izpustov škodljivih plinov,

•             povzroča precej manj emisij CO2, CO in ogljikovodikov,

•             praktično ne povzroča  emisij dušikovih oksidov, žveplovega dioksida in trdih delcev PM10,

•             motor in katalizator imata daljšo življenjsko dobo,

•             izpuh avtomobila je brez vonja, glavni produkt izgorevanja je vodna para,

•             motor deluje tišje in povzroča manj hrupa.

 

 

www.energetika-lj.si

Podobni članki



Kontaktirajte ponudnika Energetika Ljubljana, d.o.o.

   
Ime in priimek:
Vaš e-poštni naslov:
Kontakni telefon:
Zadeva:
Sporočilo:
  Pošljite kopijo sebi
 
Zaradi varnosti vas prosimo če prepišete naključno generirano kodo v spodnje vnosno polje. Če koda ni berljiva kliknite nanjo in bo sistem naložil drugo kodo
Varnostna koda:
 
Soglasje Soglašam, da moje posredovane osebne podatke lahko zberete in uporabite za namen priprave informativne ponudbe ali za odgovor ustreznega strokovnjaka. Več v Obvestilu o zasebnosti.
 
 

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Večina investitorjev se sprašuje ali je cena sončne elektrarne sprejemljiva za slovenski žep ter koliko prihranimo. Odgovore nam je pojasnil predstavnik podjetja Enertec, Peter Kumer, soustanovitelj blagovne znamke...

ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.