Zakaj kot pogonsko gorivo v prometu uporabljati zemeljski plin?

Prvi razlog je skrb za okolje, saj že iz same kemične sestave zemeljskega plina izhaja, da so emisije ogljikovega dioksida in drugih škodljivih snovi v okolje bistveno nižje kot pri konvencionalnih pogonskih gorivih. Emisije ogljikovega dioksida so manjše za vsaj 20%, prav tako so nižje emisije dušikovih oksidov. Glede na velik problem onesnaženosti nekaterih mestnih središč s prašnimi delci PM10, ki so zdravju zelo škodljivi, pa je bistvena prednost zemeljskega plina, da so emisije prašnih delcev do 98% nižje od dizelskih motorjev.

 

energetika_maribor


Vsekakor je pomemben razlog tudi cena, saj so stroški goriva za prevožen kilometer do 50 % nižji od stroškov za bencin.

 

Avtomobili na stisnjen zemeljski plin

Zemeljski plin kot pogonsko gorivo se lahko uporablja v Ottovih in tudi Dizelskih motorjih. V Sloveniji si kupci jeklenih konjičkov že lahko zaželijo izvedenke z agregati gnanimi na zemeljski plin oz. t.i. CNG izvedenke le teh. (op.p. Compressed natural gas)

 

CNG vozila združujejo napredno tehnologijo motorjev s prednostmi visoko energijskih goriv. Načeloma lahko vsak Otto (bencinski) motor deluje na zemeljski plin, vendar je prednosti zemeljskega plina kot goriva moč izkoristiti zgolj z optimiziranim bencinskim motorjem. Tako nam lahko ti motorji ponudijo zavidljivo moč, majhno porabo ter nizke vsebnosti škodljivih emisij izpuha.

 

Tehnologija Dual-Fuel (slo. Dvojno gorivo) omogoča uporabo zemeljskega plina velikim dizelskim motorjem v težkih vozilih (tovornjaki, avtobusi,..). Pri Dual-Fuel motorjih zemeljski plin nadomesti do 90% uporabe dizelskega goriva, pri čemer se izpusti CO2 zmanjšajo za kar 25 % ob nezmanjšani moči motorja.

 

avto-na-plin600x400

Okolju prijazni avtomobili. (Foto: Sašo Branilovič)


Polnilna tehnika

Male naprave za počasno polnjenje vozil z zemeljskim plinom se v svetu pojavljajo s kratico VRA (ang. vehicle refueling appliance). Namenjene so domači ali interni uporabi, z njimi pa je možno polnjenje flote do največ 5 osebnih vozil. Pomanjkljivost teh naprav je predvsem dolgotrajno polnjenje, saj polnjenje osebnega avtomobila traja do nekaj ur.

 

Javne hitro polnilne postaje so namenjene javni uporabi in zagotavljajo možnost polnjenja vozil enega za drugim. Tovrstno polnilno postajo si obetamo tudi v Mariboru.

 

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Sončna elektrarna, toplotna črpalka, električno kolo in klimatska naprava - Za popolno energetsko samooskrbo vašega gospodinjstva ne spreglejte poseben poletni OVEN PAKET ZA VZET, s sončno elektrarno na ključ in Mitsubishi Electric toplotno črpalko, ob tem pa prejmete zložljivo električno kolo Xplorer...

ponudniki toplotnih

SVEŽ PREGLED TRGA ZA TOPLOTNE ČRPALKE ZRAK – VODA

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne

SONČNE ELEKTRARNE

Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje

PREHOD NA TOPLOTNE ČRPALKE

Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa

PASIVNE IN SKORAJ NIČ - ENERGIJSKE HIŠE

Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove

DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE

Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.