Če bi vse odpadne snovi, ki povzročajo neprijetne klimatske spremembe lahko odvedli v vesolje, avta na elektriko sploh nebi potrebovali. Naprej bi lahko kurili premog in nafto, večina toplotnih strojev pa bi lahko imela še slabše izkoristke, kot jih ima danes.

Energijo v vseh oblikah bi lahko spet metali skozi okno, vendar samo, dokler na planetu nebi zmanjkalo plina, premoga in nafte. Ker pa nam fosilna goriva, ti davni kadavri, grozijo, da nam bodo zavili vrat, je nujno potrebno ukrepati.

 

Električni avto

Avtomobili na elektriko v primerjavi z motornimi skoraj nimajo gibljivih delov in nobenih suvajočih mas s protiutežmi

 

Napačno, ampak bolje kot nič

Samo redki še ne vedo, da je svetovni promet krivec za manj kot polovico toplogrednih izpustov. Več kot polovico imajo na vesti uboge krave, ki med prebavo izločajo metan. Če bi od govejih zrezkov v svetovnem merilu preklopili na pečena kurja ali puranja bedrca, bi preko noči za planet naredili več kot z vso fotovoltaiko, toplotnimi črpalkami in izolacijami ter zaustavitvijo vseh osebnih vozil na planetu. Tovornjake, letala, traktorje in kontejnerske ladje bi lahko pustili voziti naprej, saj nočemo ohromiti planeta in zaustaviti proizvodnje hrane ter pretoka blaga. Rešitev pa je preveč enostavna za planetarno uporabo, zato bo Homo Sapiens zaradi osebnih prehranjevalnih užitkov najprej poprijel na manj učinkovitem koncu. Izdelal bo električni avto. Namesto, da se odpove zrezku, bo rudaril in se pretepal za litij ter druge redke kovine. Pa da nebi kdo mislil, da avtomobili na elektriko niso potrebni. Nujno jih potrebujemo, govorimo samo o najučinkovitejšem vrstnem redu ukrepov za ohranjanje klimatskega ravnotežja.

 pasica aplikacija

 

Električni, ali pa ga ne bo

Končno se je zgodilo. Tudi veliki šef Porscheja je izjavil, da je prihodnost avtomobilizma zagotovo električna, čeprav trenutno še izdelujejo vozila z motorjem. Elektromotorji imajo izjemne izkoristke, blizu 100%, batni manj kot 40%. Za pogon elektro avto potrebuje enako količino energije, saj mora premagati vse upore, od kotalnega do zračnega. Ima pa več prednosti, cena vožnje pade na eno tretjino prejšnje, vzdrževanje je zelo poceni, voznik dobi vrnjen del cene ob nakupu, zmanjša se vpliv na okolje. Mesta bodo postala tišja, čistejša, zdravje prebivalcev boljše, elektriko za pogon pa lahko lastnik »izdela doma«. Tudi elektrika iz termoelektrarn je razmeroma čist energent, saj so opremljene s čistilno opremo za dimne pline, prenos do uporabnika pa poteka brez vplivov na okolje.

Za Avstrijo so izračunali, da če jutri zapelje na ceste milijon električnih avtomobilov, se v distribucijskem električnem omrežju to sploh ne bo poznalo. Električni avto, ki bo stal ob polnili postaji, bo zalogovnik elektrike za elektroomrežje, saj s to elektriko pokrijejo dnevne konice in jo nato vrnejo v baterije avta. Zaradi tega ni potrebno graditi novih elektrarn ali povečevati kapacitete daljnovodov. 

 

 

 

Domet električnega avta že danes ni problem

Raziskovalci v EU že leta testirajo način uporabe in druge vrednosti električnih vozil, ki so jih dali v uporabo naključno izbranim osebam in obrtnikom. Po treh mesecih vožnje so privatni in službeni uporabniki v anketi navedli, kakšen doseg vozil bi jih popolnoma pomiril. Privatni uporabniki želijo z enim polnjenjem doseg 140 km, profesionalci pa 190 km. V resnici pa so privatni vozniki dnevno prevozili povprečno 37 km, profesionalci pa samo 41 km. Še bolj presenetljivo je dejstvo, da je bilo 63% prevozov krajših od 8 km, 99% pa krajših od 64 km, pri čemer je najdaljša dnevna vožnja vozila znašala 160 km, povprečen meščan pa ne prevozi več kot 35 km na dan. 

 

Povezane vsebine

 

IZKORISTI UGODNO PONUDBO

Net metering, ki je trenutno še v veljavi, lahko izkoristite do konca leta 2023. Podjetje Enertec, z blagovno znamko Moja Elektrarna, s praktičnimi izračuni ponazori primerjavo sedanjih pogojev neto meritev za samooskrbo z elektriko s prihodnjimi, ter vam za sončno elektrarno...

Preverite akcijsko ponudbo za tandem - toplotne črpalke Bosch in prezračevalni sistemi Sabiana in si zagotovite posebne pogoje nakupa. Med sistemi za ogrevanje, hlajenje in prezračevanje spoznajte sistem, ki vam omogoča priročno in celovito rešitev na enem mestu.

Se želite na novo zaposliti? Veto Group združuje skupino uspešnih prodajnih centrov za ogrevanje, hlajenje, prezračevanje. Z odgovornim delom do zaposlenih in strank medse vabijo nove sodelavce. Če iščete dolgoročno zanesljivo delo, vabimo da prijavo za delo oddate TUKAJ!

V podjetju SONCE so razvili poslovni model, s katerim si lahko podjetja brez finančnega vložka zagotovijo nižjo, predvsem pa stabilno ceno elektrike in okolju prijazno energijo. Ponujajo jim možnost za sklenitev služnostne pogodbe za namestitev opreme, s katero bodo prišli do lastne naprave. Edini pogoj je, da...

Če imate težave z vlago, želite pravočasno poskrbeti za klimo poleti, ali ste v dilemi kateri ogrevalni sistem je z vidika porabe energije optimalen za vas, vam priporočamo stopiti v stik s podjetjem Tersus. Spoznajte ekipo izkušenih mojstrov, ki poskrbijo za ugodno in prijetno bivanje. Njihova celovita ponudba...

Toplotna črpalka Stiebel Eltron LWZ se že nekaj let potruje kot toplotna črpalka za nove hiše, ki nima konkurence. Služi za priročno ogrevanje, prezračevanje in hlajenje nove hiše v...

baner naročilo revije sept23
 
ponudniki toplotnih

S klikom na posamično podjetje dostopate do tehničnih karakteristik ponudnikov TOPLOTNIH ČRPALK zrak – voda

fotovoltaicne-elektrarne
Posodobljen akcijski načrt OVE za sončne elektrarne predvideva cca. 10% rast letno. Do leta 2020 naj bi dodatno inštalirali 161 MW sončnih elektrarn. S sprejetjem Uredbe o samooskrbi…
ogrevanje
Toplotne črpalke prestrezajo energijo zemlje, zraka ali vode. Ob primerjavi sistemov za toplotne črpalke lahko kljub višjim stroškom investicije…
pasivna-hisa
Za ogrevanje, hlajenje, pripravo tople vode, klimatizacijo in razsvetljavo v pasivni ali skoraj nič - energijski hiši potrebujejo tako malo energije…
Gradnja in obnove
DOBRA PRAKSA GRADNJA in OBNOVE
Do leta 2020 naj bi po evropskih smernicah, ki jim sledi tudi Slovenija, razvoj gradnje energijsko učinkovitih stavb dosegel nivo skoraj nič – energijske hiše.